VehiclesTrams (Trolleys)ČKD Tatra T6 › #7957
Fleet number:7957       
Type: T6A5/III
Builder: ČKD Praha
Serial number: 180247
Manufactured: 1997
In service: 13.12.2006
Depot: Krasňany
Couples: 7957+7958
Ads: Adidas (3/2013 - 12/2015)

Okupácia 1968 (9/2018 - 8.3.2019)
Overhauls and changes: V Prahe bolo vozidlo skúšané s rôznymi krytmi podvozkov, pričom sa merala jeho hlučnosť.

Pred dodaním do Bratislavy bola pôvodná výzbroj TV14 s IGBT tranzistormi nahradená výzbrojou TV3 a vozidlo prešlo celkovou rekonštrukciou.
Information system: BUSE BS 100
BUSE BS 200
BUSE BS 120
BUSE BS 210/4, BUSE BS 212, BUSE BS 210/1
Other data: Vozidlo po vyrobení nepremávalo s cestujúcimi a slúžilo na skúšky výzbroje pod číslom 0030. Dňa 1. februára 2002 prešlo do majetku Siemens Kolejová vozidla, s. r. o. a následne bolo predané firme Pars Šumperk, kam bolo po železnici odvezené 11. mája 2002.
Last records of service: 24th Oct 2019 ZV-E/1
22nd Oct 2019 7/9
21st Oct 2019 7/6
20th Oct 2019 3/13
20th Oct 2019 9/13
19th Oct 2019 ZV-E/2
18th Oct 2019 4/14
17th Oct 2019 9/15
17th Oct 2019 3/15
16th Oct 2019 7/15
All records of service

Comments

Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

anbis11.2.2016 22:38 -2#30 Re:
Reply on #26 od Rubber38:
globálne sa mi račianska radiála zdá byť na bratislavské (= balkánske, hádam neurážam Balkáncov) pomery v dobrom stave, ale áno, tiež obsahuje nejaké špecialitky. Od Račka po Krasňany je to po viacerých opravách snáď OK, až na ten Biely kríž. Ani neviem, či máme inde v BA tak dlhý úsek bez obmedzení rýchlosti ☺ Oblúk pri križovatke J. Čabelku je od obnovy v 2012 myslím stále prejazdný 40kou, sú tam nejaké nové problémy?
Horšia časť sa začína na konci Krasňan (oblúk za zastávkou Černockého) a potom pokračuje tými úsekmi, ktoré uvádzaš. Hádam sa aj tiež raz dočkajú serióznej obnovy...
Quakeman11.2.2016 21:02  +2#29 Re:
Rozpadávajúci sa asfalt ,hluk pri prejazde cez priecestia ,praskanie koľajníc a všeobecný hluk pri jazde má spoločného menovateľa vlnkovitosť koľajníc ktoré vzniká pri brzdení a rozjazdoch električiek. Preto je tak hluk intenzívny pri prejazde priecestí a táto vlnkovitosť sa potom šíry v smere jazdy .DPB v tomto absolútne serie na údržbu v podobe brúsenia hlavy koľajníc a len podbíja čo síce ukľudní jazdu ale hneď po podbíjaní má následovať brúsenie .Vplyvom vynechania brúsenia sa trať znova rozkýve násobne rýchlejšie Takže račianska tento rok bude zanedlho rozvrzaná ako keby sa nepodbíjalo.
david111.2.2016 19:50 #28 Re:
Reply on #27 od pharel:
Neskutočne je už hlučná aj Špitálska aj pri nových vozoch. Tiež je zrelá na výmenu alebo aspoň prebrúsenie kolajníc. Zastávka Mariánska má v mieste prechodu pred ministerstvom úplne rozpadnutý asfalt.
Posledná reko bola v roku 1987...
pharel11.2.2016 19:24 #27 Re:
Reply on #25 od anbis:
Ved tak som to myslel, ze sa neda podbijat takze to nepomohlo 🙂 no mna najviac rusi vzdy prechod cez priecestia, napriklad na useku pred PKO ide v niektorych usekoch ticho a zrazu nabehne na priecestie kde sa auta otacaju k River parku a uplne to zahuci. A takychto priecesti je dost aj na Racianskej radiale, napriklad pri Kraskovej ulici...
Rubber3811.2.2016 18:04 #26 Re:
Reply on #25 od anbis:
Najväčší problém Račianskej (okrem BKV na Záhumeniciach) radiály vidím skôr v niektorých jej koľaj. oblúkoch. Klasickým chronickým problémom je úsek medzi Hečkovou a Hybešovou, ale aj oblúk pri Križ. J. Čabelku, alebo ten z rovných koľajníc pozváraný oblúk pri Nám. Biely Kríž sú dosť "luxusné." A min. prvé dva menované sa pritom v posledných rokoch podrobovali rozsiahlejším úpravám a opravám

Inak medzi Hečkovou a ŽSt Vinohrady je ozaj minimum priecestí v medzizastávkových úsekoch
anbis11.2.2016 17:42 #25 Re:
Zaasfaltovaným, či inak zakrytovaným úsekom podbíjačka moc nepomôže, keďže tam nemá čo podbíjať. Nepoznám celú BA električkovú sieť naspamäť, ale vo väčšine prípadov je na prejazdoch použité iné konštrukčné riešenie, ako na šírej trati so štrkovým lôžkom. Tento istý problém je na Račianskej - minulý či predminulý rok bola pekne podbitá, kľudnú jazdu ale ruší väčšina priecestí a priechodov pre peších...
pharel10.2.2016 20:18 #24 Re:
Reply on #22 od Rubber38:
Podbijacka absolutne nepomohla KV radiale ked ju robili asi pred 2 rokmi, hlavne na vyasfaltovanych usekoch, OK, mazacku teda nie, ale aspon keby to tie 29T/30T pouzivali, bohuzial nepouzivaju. A nie je podbijacka spolu s brusickou k dispozicii? Tie vlnkovite kolaje su hrozne a obluk medzi Segnerova a Nad luckami je hruza, dalej obluk z Obchodnej na Nam SNP...
S499.102310.2.2016 18:45 #23 Re:
Reply on #22 od Rubber38:
Pokiaľ viem, tak DPB predsa v minulosti strojnú podbíjačku Plasser&Theurer mal, tá sa predsa požičiavala aj do Liberca, tá zmizla kam?
Rubber3810.2.2016 17:47 #22 Re:
Reply on #20 od pharel:
Brúsku ok, ale mazačka by bola úplne zbytočná. Jednak sú 29/30T vybavené zariadením na automatické mazanie okolkov (netuším ale, či sa v súčasnosti využívajú, resp. či sa zodpovedne doplňuje mazivo atď.) a jednak máme v tej našej neveľkej a prevažne radiálnej sieti dosť malé množstvo oblúkov. Na tých najkritickejších je už dnes často namontované mazacie zariadenie (Riviéra či Záhumenice). Tak načo mazačku?

Inak pokiaľ viem, tak v tých nižšie spomínaných rozpočtových plánoch sa spomínala aj kúpa strojovej podbíjačky (v rámci ďalšej etapy obnovy údržbovej základne), čo je vozidlo, ktoré nájde určite rozumnejšie uplatnenie, než akákoľvek mazačka
Solider10.2.2016 17:27 #21 Re:
Reply on #20 od pharel:
Áno, súhlasil by som aj s tým, ak by sa tých 6 miliónov eur investovalo do údržby koľajových tratí, ktorá je k dnešnému dňu temer žiadna.
pharel10.2.2016 17:11 #20 Re:
Reply on #18 od Solider:
Radsej nech tie prachy daju do nakupu brusky kolaji a mazania (ako napr jazdi mazacia elina v Prahe), alebo staci prenajom na urcitu dobu, my nemame tolko km kolajnic, takze tak dlho by to netrvalo a aspon by eliny tak nehucali na oblukoch alebo aj na rovnych usekoch (vid medzi Chatam Sofer a PK).
Petto10.2.2016 15:48 #19 Re:
Reply on #18 od Solider:
So samotnymi 120 novymi 32m elinami si vystacime aj pre 2.cast Petrzalky ? Pre celu siet elektriciek
Solider10.2.2016 15:01 -1 +1#18 Re:
Reply on #11 od Petto:
Práve naopak, je to úplne zbytočné. A nebolo to 250-tisíc, ale 330-tisíc. Tak, ako teraz dojazdia zrýchlovače, do piatich rokov dojazdia aj T6 a nahradia ich nové vozy. Investovať do nich viac, ako je potrebné pre ich bezproblémovú prevádzku, je preto nemožné vysvetliť inak, než tým, že niekto si chce za peniaze všetkých Bratislavčanov postaviť svoje šotohračky.

Už len za cenu všetkých zvažovaných rekonštrukcií T6 na supermoderné koráby (samozrejme bez klimatizácie, bez nízkopodlažnej časti a podobne) môžeme obstarať TRI nové, moderné, plne nízkopodlažné a klimatizované vozy poľskej alebo španielskej proveniencie, ktoré budú spĺňať nároky a požiadavky 21. storočia a budú môcť cestujúcim ponúknuť komfort, aký ani oživené T6 ponúknuť nebudú môcť. Navyše, zaujímalo by ma, ako by vysvetlili ľuďom, že po nákupe 60 NOVÝCH vozov je potrebné zmodernizovať za 6 miliónov eur 9 STARÝCH súprav.
S499.102310.2.2016 13:49 #17 Re:
Reply on #16 od Mike:
K2 je lenivá už z princípu.
Mike10.2.2016 10:22 #16 Re:
Reply on #6 od Petto:
Niektoré staršie K2s sú reálne lenivé na rozbeh.
S499.102310.2.2016 8:36 #15 Re:
Reply on #11 od Petto:
Vzhľadom na to, že T6 sú neznízkopodlažiteľné, bolo by ukrutnou blbosťou investovať do nich viac, než je bezpodmienečne nutné - najmä nové čelá by boli absolútnym vyhadzovaním peňazí. Tie vozy potrebujú max. poriadnu generálku a vynovenie interiéru. Už zmysluplnejšie by bolo rekonštruovať nejaké T3 na vane a T6 nechať dožiť ale tu sa v nich niekto zhliadol.
Rubber3810.2.2016 0:40 #14 Re:
Reply on #13 od Ibiza:
V rámci radiálnej siete, akú má Bratislava, sú sólo vozy totálne úchylnou hovadinou. Nemáme tu žiadny priestor na doplnkové linky, kde by teoreticky mohlo byť využité. Máme síce na väčšine radiál vhodnú konečnú pre ukončovanie časti spojov, no na klasické sólo to aj tak neni. Max. tak pre vozy s mierne nižšou kapacitou, ale nie sólo. To v tak nosnej doprave, akú by mala električková sieť v BA tvoriť, proste nemá čo hľadať. Stačí 1-2 minútové meškanie, a na danej radiále bude to sólo brať nepomerné balíky, nehovoriac o tom, že električková doprava by z ekonomického hľadiska (bohužiaľ rozpočet sa len tak nenafúkne) mala využívať aj svoju výhodu kapacitnosti (za predpokladu, že to nepredĺží interval na neatraktívnu hodnotu), a nie nasilu rozdvojovať súpravy
Ibiza10.2.2016 0:29 -1#13 Re:
Reply on #12 od Rubber38:
Alebo ako solo vozy. Ale to uz moc soutousim. 😉
Rubber3810.2.2016 0:10 -1#12 Re:
*pardon, drobná oprava - ročný náklad by sa mal pohybovať niekde pod 2 milióny, teda do 333.333 eur za kus.

Ničmenej, prípadná absencia nízkopodlažnosti by mi až tak nevadila, za predpokladu, že T6 budú okrem pár modernizovaných T3 jedinými zástupcami ČKD PCC vozidiel. Tvorili by menšinu vozoparku využívanú pravdepodobne najmä na špičkovú posilu, proste by bol na niektorých radiálach dajme tomu každý tretí voz vysokopodlažný. Pri jednolinkovom variante je to skoro jedno (max. si dotyčný imobilný počká 3-4 minútky na ďalší spoj), pri súčasnom si viem prestaviť polku liniek čiste bezbariérovú (napr. 1, 3, 4, 9) a na polke hold časť starých ČKD. Furt sa bude dať bez väčších problémov dostať odvšadiaľ všade
Petto9.2.2016 23:51 #11 Re:
Reply on #8 od Rubber38:
250 000 za reko 1ks T6 ? - to je zalostne malo, novy pohon,cela, interier,podvozky max. ... O nizkopodlaznosti asi skoda reci.

Search in vehicle catalogue

Fleet number:
Vehicle type: