Reply on: Sommelier #60767:
Vojna medzi SAD, ZS a DPB nikomu neprospeje (hlavne ak su vsetci dotovani). Co takto win-win pomocou integrovanej tarify: Cast zakaznikov zo SAD a vlaku presadne do MHD na okraji mesta, cast sucasnych zakaznikov MHD pouzije SAD, alebo vlak na cestu po meste (nieco ako expresne linky). Samozrejme s jednym listkom.
Chce to hlavne mudreho koordinatora s mudro vymyslenymi linkami. Takto to funguje vo viacerych mestach.
S499.1023
Ak necháme cestujúcich prichádzajúcich zvonka prestupovať v okrajových častiach Bratislavy, dôjde k tomuto:
1) Časť cestujúcich sa na takúto buzeráciu vykašle, oživí Š 120 LPG a začne nám týmto šrotom zlepšovať životné prostredie. O TO NEMÁME ZÁUJEM.
2) Časť cestujcich si zakúpi električenky a potreba dotácie do MHD opätovne vzrastie. NA TO NEMÁME,
3) Časť cestujúcich, ktorí si aj zaplatia plné cestovné, preplňpvaním MHD spôsobí odliv vnútromestských cestujúcich z MHD, pokiaľ nebudú adekvátne navýšené kapacity - viď bod 1 - NA TO NEMÁME.
A malá oprava ekonomickej teórie - najlukratívnejším zákazníkom pre DP je zákazník na čo najkratší úsek. Cestovné lístky na dlhšiu dobu sú ZVÝHODNENÉ ako akási odmena zákazníkovi za vernosť.