Reakcia na: Ike #60691:
Zápcha sa nerieši zipsom. Zips je na obchádzanie prekážky v premávke.Empiricky rátaš s tým, že za traťou ide súvislá kolóna IGK. Vezmi si inú situácio - odbočuješ do takej súvislej kolóny napríklad z miesta mimo cesty. To nie je o tolerancii medzi vodičmi, jednoducho ten, kto je na významovo nadradenejšej ceste má prednosť.
Ideálny príklad tejto situácie je ale pripájanie z Ružinovskej na Bajkalskú, pred križovatkou v smere k Bille. Napriek tomu, že je jednu križovatku späť semafor s odporúčanou rýchlosťou, sa tam valia závodníci 80km/h, aby potom zdržovali na svetlách. V tom prípade je mi defacto jedno, či pustím niekoho kto sa pripája od Ružinovskej (pripájací pruh tam samozrejme nie je sebemenší), keďže už som opotreboval brzdové doštičky a prechlastám aj benzín na rozjazd.
Pokiaľ však idú súvisle autá, nie je dôvod sa tam tlačiť. Ak na čele "kolóny" nie sú závodníci, tak je veľká pravdepodobnosť, že táto súprava IGK stíha aj ďaľšie svetlá. V tom prípade je skutočne jednoduchšie sa pichnúť na koniec a je vybavené.
S čím sa v BA neviem zžiť je absencia pripájacích pruhov na určitých dôležitých miestach. Na týchto prejazdoch by nebol kritický ani tak odbočovací pruh, ale pokiaľ sa jedná o prejazd kde sa najprv otočíš o 180 a potom o 90 stupňov, by sa veľmi zišiel inteligentný pripájací pruh o symbolickej dĺžke troch-štyroch vozidiel.
Spectre
Máš vodičák? Ja ho nemám dlho (ak nerátam autoškolu, najazdil som vo vlastnom IGK necelých 3000km) a podobné myšlienky ma pri jazdení v praxi veľmi rýchlo prešli.
Ideš po ceste a chceš sa otáčať cez električkový prejazd. V prvom rade si uvedom, že električka má prednosť. Pokiaľ ide električka, tak podľa predpisov by si sa mal zaradiť k ľavému okraju, vyhodiť blinker a poslušne čakať. Keď sa tam natlačíš a ide električka, tak je to defacto nedanie prednosti (bez ohľadu na to, či sa jedná len o obmedzenie, alebo aj ohrozenie).
Takže vezmime si to takto, že sa tam natlačíš a stále chodia IGK, ktorým musíš dať prednosť. Prdelou ale stále vytŕčaš tramvaji. Ja to chápem tak, že si vošiel do križovatky bez toho, aby si sa mohol na jej konci plynule zaradiť do premávky. To je takisto neprípustné, i keď mnoho vodičov IGK to má v obľube.
Predpisovo správny postup by mal byť nasledovný: Natlačiť sa k ľavému okraju, vytočiť k priecestiu a dať prednosť električke A ZÁROVEŇ autám. Keď si na ceste, zastavíš a dávaš prednosť pri odbočovaní doľava, vodiči za tebou ťa majú možnosť obchádzať po pravej strane. Samozrejme ako vodič IGK by si mal v rámci spolupatričnosti blikať v dostatočnom predstihu a nie až vtedy, keď stojíš na priecestí.
Ak to môžem zhrnúť. cez priecestia chodím s IGK veľmi nerád. V praxi sú to najmä priecestia na Ružinovskej, kde je medzi traťou a cestou kúsok miesta a je tam dvojprúdovka, takže ma môžu záujemcovia o rýchlu jazdu v druhom pruhu bez problémov obísť. Postupom času od autoškoly si však čoraz viac uvedomujem, že si netreba všímať rôzne blikania a trúbenia. Závisí od toho, na aké prípady narazím. Niektorí psychopati vo Fóbiách HTP ma dokážu vytrúbiť aj za to, že som si dovolil zastaviť na červenú, keď sa "ešte dalo prejsť". Podobní vodiči ma ale po svižnejšom štarte predbiehajú, keď ustálim rýchlosť na predpisových 60km/h a to všetko len preto, aby ma mohli na ďaľších svetlách (to, že je zelená vlna rátaná na predpisovú rýchlosť akosi nepochopili) blokovať rozjazdom z križovatky. Blbé je akurát to, že trúbič s trojválcom ma defacto blokuje. Rovnako tak nemám žiadny prínos z jeho pomyselného víťazstva nad fyzikou, keď si po dvojprúdovke hrdinsky práši 80tkou, ale vďaka tomu, že ma blokuje na zelených vlnách mám spotrebu po meste hriešnych 10/100.