Reply on: Ike #60691:
"medzi tieto prejazdy patri predovsetkym odbocka na Ahoj, popr. odbocka z Trnavskeho myta poza dom oborov." neviem ci to bude tym ze mam za volantom najazdeneho o hodne viacej ako ty (viac nez 100k km), ale zrovna tebou menovane krizovatky nie su problematicke na prejazd aj bez toho aby si sa musel nasapat do kolajiska pokial krizovatku opustit nemozes... (obvzlast ta prva - pokial mas vazne problem sa tam dostat, tak ti moze pomoct aj nedaleky semafor ktory pravidelne zastavi premavku z protismeru a mozes kludne prejst) - ono na tych krizovatkach mas totizto na odbocenie vlavo vyhradeny jazdny pruh a teda mas kde cakat kym mozes prejst; skor by som pochopil ak by si mal problem s prejazdmi na ruzinovskej, kde by si trcal v lavom (rychlejsom) priebeznom jazdnom pruhu a neaky expert by ta tam mohol sejmut...."mimoriadne tazka krizovatka je aj, ked odbacas z Ulice pri starej pracharni do prava... tam by to bolo narocne prejst na jeden kraj aj keby tam eliny neboli..." a
"este by ma zaujimalo ako by ste riesili situaciu za volantom IGK ak by ste vychadzali z vedlajsej cesty na cestu rozdelenu elektrickovym pasom, pricom by ste chceli odbocit do prava a prave na tej strane by bola kolona... mna osobne nenapada nic ine ako ist na elektrickovy pas a drzo davat najavo ze vzhladom na kolonu by sa malo zipsovat... neviem si totiz predstavit, ze by som stal pred krizovatkou a cakal kedy si ma niekto v kolone vsimne..."
teba by som na ceste stretnut nechcel, teda urcite nie na krizovatke rovnocennych ciest ked si pleties lavu a pravu stranu


Spectre
Máš vodičák? Ja ho nemám dlho (ak nerátam autoškolu, najazdil som vo vlastnom IGK necelých 3000km) a podobné myšlienky ma pri jazdení v praxi veľmi rýchlo prešli.
Ideš po ceste a chceš sa otáčať cez električkový prejazd. V prvom rade si uvedom, že električka má prednosť. Pokiaľ ide električka, tak podľa predpisov by si sa mal zaradiť k ľavému okraju, vyhodiť blinker a poslušne čakať. Keď sa tam natlačíš a ide električka, tak je to defacto nedanie prednosti (bez ohľadu na to, či sa jedná len o obmedzenie, alebo aj ohrozenie).
Takže vezmime si to takto, že sa tam natlačíš a stále chodia IGK, ktorým musíš dať prednosť. Prdelou ale stále vytŕčaš tramvaji. Ja to chápem tak, že si vošiel do križovatky bez toho, aby si sa mohol na jej konci plynule zaradiť do premávky. To je takisto neprípustné, i keď mnoho vodičov IGK to má v obľube.
Predpisovo správny postup by mal byť nasledovný: Natlačiť sa k ľavému okraju, vytočiť k priecestiu a dať prednosť električke A ZÁROVEŇ autám. Keď si na ceste, zastavíš a dávaš prednosť pri odbočovaní doľava, vodiči za tebou ťa majú možnosť obchádzať po pravej strane. Samozrejme ako vodič IGK by si mal v rámci spolupatričnosti blikať v dostatočnom predstihu a nie až vtedy, keď stojíš na priecestí.
Ak to môžem zhrnúť. cez priecestia chodím s IGK veľmi nerád. V praxi sú to najmä priecestia na Ružinovskej, kde je medzi traťou a cestou kúsok miesta a je tam dvojprúdovka, takže ma môžu záujemcovia o rýchlu jazdu v druhom pruhu bez problémov obísť. Postupom času od autoškoly si však čoraz viac uvedomujem, že si netreba všímať rôzne blikania a trúbenia. Závisí od toho, na aké prípady narazím. Niektorí psychopati vo Fóbiách HTP ma dokážu vytrúbiť aj za to, že som si dovolil zastaviť na červenú, keď sa "ešte dalo prejsť". Podobní vodiči ma ale po svižnejšom štarte predbiehajú, keď ustálim rýchlosť na predpisových 60km/h a to všetko len preto, aby ma mohli na ďaľších svetlách (to, že je zelená vlna rátaná na predpisovú rýchlosť akosi nepochopili) blokovať rozjazdom z križovatky. Blbé je akurát to, že trúbič s trojválcom ma defacto blokuje. Rovnako tak nemám žiadny prínos z jeho pomyselného víťazstva nad fyzikou, keď si po dvojprúdovke hrdinsky práši 80tkou, ale vďaka tomu, že ma blokuje na zelených vlnách mám spotrebu po meste hriešnych 10/100.