Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vcera vecer som cakal na zastávke "Zochova" a prisiel bus č.406. Neviem presne o čo ide, ale myslim ze asi o rozvoz soferov. Na tom by nebolo nic divne, ale preco sa dvaja ludia - sofer+jeden sediaci vo voze vyvazaju klbovym autobusom? To akoze je az taka velka potreba pre rozvoz soferov, navyse o 22:45 vecer? A ze je malo klbakov...jasne, ked DPB prevaza vzduch sposobom 1 klbak, dvaja ludia...
Reakcia na: tr3mp #56196:
no s pristupom magistratu hovorim, ze pochybujem, ze sa nieco bude zakopavat skorej ako v roku 2020... ? a to som optimista! 🙂
Rad by som sa vas na nieco spytal... Naco je pre elektricky semafor hned za zastavkou dolne alebo horne krcace ( teraz neviem 🙂 ) a elektricky ho aj tak ignoruju ? je to zbytocne...
Reakcia na: aquila #56192:
"mno skratka BA bude mat len dalsiu radialu, co je skoda, aspon od safka po kemenne to mohli zakopat, lebo teraz by tam bol podstate mensi problem ako to bude ked bude petrzalska radiala uz stat .." - ale na druhú stranu, je podľa môjho názoru lepšie mať jednu novú plne segregovanú električkovú radiálu napojenú na šafku na normálne električky ako nič. Mestské zastupiteľstvá nie sú večné a po dokončení tejto stavby by sa zase dalo tlačiť na výstavbu tunela Šafárikovo nám. - Hlavná stanica. Len nehovor, že to by sa nedalo 🙂
Reakcia na: Red-Hawko #56188:

No čím asi? Asi tým istým čím sa to nahrádza keď sa opravuje trať.... Bože môj.... A tu nejde iba o ušetrenú minútu, ale všeobecne bezkolíznosť električiek, ich plnú segregáciu. To umožní v budúcnosti prestavať ich na metro, ak by to bolo za potreby (čo asi nebude). Ale ide o princíp. Nosný systém musí byť v celej svojej trase plne segregovaný a tam kde to nie je možné, tak tam bude mať absolútnu dynamickú preferenciu.
Reakcia na: fobust #56186:
mozno krizovatka molecova tam by mohli eliny mat nadjaz spolu s prerobenim nadchodu Jurigovo nam., aby nemuseli elektricky stupat potom klesat potom stupat,...
Reakcia na: Red-Hawko #56188:
Ta minutka je dost, ked na kazdej krizovatke pocitas minutku statia je to dost, takze oplatilo by sa to prerabat.
Reakcia na: fobust #56186:
no vidis, ja tu na tomto fore od zaciatku chcem presadit v bratislave U6 a som za to ukamenovany ako metrofil ?

na U6 tiez jazdili najprv klasicke elektricky a aj stale z istej casti jazdia (dokonca tie stare), ale teraz tam gro jazdia velmi pohodlne nizkopodlazne siroke supravy.

Re #56191 Andy: s pristupom magistratu to aj snom zostane 🙂

Re #56189 tr3mp: presne, docasna prekladka je riesenie. pekne to funguje vo viedni. tam to bezne pouzivaju ci uz pri vystavbe S7/CAT a preklade elektricky 18 pri st. marx, alebo teraz pri vystavbe/predlzeni U2 a elektricky D pri schottentori/schottenringu. alebo aj oprave trate pre 49 a takych prikladov je vo viedni neurekom.

aj ked, hm sa nad tym zamyslim, tak ta docasna prekladka trate je vyssej kvality ako hociktora trat v BA ☺ ci skor ?

ale celkovo radialy by az taky problem nebol, vo viedni vedia presny cestovny poriadok zarucit aj na tratiach ktore idu v telese cesty, len v BA je to problem ...

mno skratka BA bude mat len dalsiu radialu, co je skoda, aspon od safka po kemenne to mohli zakopat, lebo teraz by tam bol podstate mensi problem ako to bude ked bude petrzalska radiala uz stat ..
Reakcia na: aquila #56182:
Veď U6 je práve snom každého bratislavčana 😃
Prosba na ľudí
http://makara.blog.sme.sk/c/31867/Prosba-na-ludi.html

Vodič MHD. Ono, na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že je to práca absolútne nudná a nezaujímavá. No počul som viacerých z nich, ako vraveli, že by ju nemenili za nič na svete, pretože má svoje čaro a baví ich. A to je hlavné. (pokr. v linku)
Reakcia na: Sommelier #56187:
"a viem, ze pokial sa nebudu planovat dopravne cesty pre vsetko" - no, plánuje sa podľa môjho názoru dostatočne. Najväčší problém je, že sa kvôli nedostatku financií najmä plánuje a málo realizuje 🙂

Re #56188 Red-Hawko: Pri budovaní podjazdu sa dá spraviť dočasná prekládka trate (napr. v Dúbravke o pár metrov po telese cesty), prípadne jazda len po jednej koľaji. Jasné, stavať podjazd kvoli strate minúty na jedinej križovatke by asi zmysel nemalo. Tu však ide o viacero križovatiek, ktorých prestavbou na mimoúrovňové by sa jednak skrátil výsledný čas cesty na radiále aj o pár minút, bolo by umožnené zaviesť a garantovať pravidelné intervaly bez toho aby ich "rozhádzala" CSS a najmä by to mohol byť úplne segregovaný systém aspoň čo sa týka vzťahu k IAD.
Reakcia na: fobust #56186:
By ma zaujimalo ze cim by si chcel nahradit elektricky zatial co by si kopal ten podjazd. A zase az take lacne to nieje, a ze by sa to kvoli minututke statia na krizovatke oplatilo prerabat?
Reakcia na: S499.1023 #55799:

velmi rad Ta vyvediem z akehokolvek metrofilneho omylu, ktory ako si myslis je niekde vo mne ukotveny.
Vies velmi dobre, ze rozvoj elektrickovej dopravy je nevhodny, nepostacujuci a neriesi situaciu.
Som clovek, ktory hladi dopredu a viem, ze pokial sa nebudu planovat dopravne cesty pre vsetko (od babky, ktora cestuje na Mileticku po kamion so sardinkami zo Sicilie), tak sa bude len a len pokracovat v defloracii mesta. Som urbanista a realista. A EU a jej peniaze je pojem, ktory neexistuje. Nie su to peniaze od niekoho niekomu. Su to peniaze so zaujmom a s ohladom na nieco.
Reakcia na: aquila #56182:

Niečo na spôsob U6 si predstavujem aj ja. So súpravami T3Waňa+T3P(+T3P prípadne). Spraviť mimoúrovňové križovania na existujúcich radiálach tiež nevidím ako problém. Čo bráni mimoúrovňovému križovaniu (električkový podjazd) Račišmýta, križovatky pri Zváračáku, Žel. st. Vinohrady (tam cestný podjazd)? Súčasné trate sa dajú oddeliť od IAD v miestach kde je absolútna preferencia nemožná. Molecova, Damborského, Alexyho - všade tramvaje pod zem. A bolo by to aj lacné, stačí vykopať jamu, prekryť ju a je to. Netreba žiadne hlboké razené stavby pre metro. Na takúto trať nie je problém inštalovať zabezpečovačku. CMO samozrejme podpovrchovo, najmä nové trate, z existujúcich by som určite zakopal časť nábrežia. Pri Nám. Ľ. Štúra by bu tramvaj pola podzemou, razeným tunelom by šla čo najpriamejšie na Kamenné námstie, kde by bol prestupný terminál. Na Špitálskej by tramvae vyšli na povch. V budúcnosti, ale až keď sa spravia radiály, zakopať aj Špitálsku a Krížnu až po Trnavské mýto, kde by tram už bola v podzemí. Odbočka na Vazovovu by sa zakopala čiastočne tiež. Ono sa súčasná tramvaj premení na akési kvázipseudometro. ?
Reakcia na: E499.3056 #56174:
Jediný, kto delí na stránky si ty...
Reakcia na: fobust #56180:

.....ze snazime. ?
Reakcia na: Spectre #56177:
Čo takto Rakúsko, Švajčiarsko, Nemecko, prípadne západný Balkán či Žabožrútsko?Inak, keďže u nás ani pseudoduobusy zn. TFS nebudú mať EČV, neviem, neviem, čo povie Dráhový úrad na jazdenie mimo drôty...
Reakcia na: fobust #56180:
tak to by uz bola plus minus demagogia 😉 kedze take nieco ako U6 v BA najblizsich 50 rokoch nebude ...

maximalne co mohli vo W natocit o co sa BA snazi je elektickovy tunel. to je maximum co sa s pristupom magistratu da dosiahnut tak do roku 2020-2025 🙂

ale od U6 to bude mat hooooooodne daleko 🙂 U6 by som si aj ja rad predstavil v BA, ale za to sa tu kamenuje a oznacuje ako metrofil ?
Reakcia na: fobust #56178:
No možno by kvôli tým iným buzerantom aspoň nebola cena prvého kusu daného vozidla v republike navýšená o 20 miliónov za homologizáciu...
Reakcia na: E499.3056 #56174:

Mohli natočiť linku metra U6. A vlastne povedať, že o niečo takéto sa Bratislava snaží. Teda dúfam!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.