Reakcia na: Papyr #52257:
Nedavno sme tu mali diskusiu o cene nizkopodlaznych Renaultov a prisli sme k poklesu ceny niekde medzi 2-4 milionmi/kus behom piatich rokov. Ale je to neoverene.
Pokial sa upises jednemu dodavatelovi, ze od neho nieco nasledujucich X rokov nieco zoberies (za zvyhodnenych podmienok) vznika prostredie, kedy nemoze vstupit na trh iny vyrobca. Nieze by nemohol, ale naco, ked je trh zabraty.
Predlzovanie zmluvy koli nahradnym dielom a podobnym korupcnym bryndzovym haluskam su dostacujuce.
Pride aj tak nove vedenie, ktore si svojho sukromneho sponzora najde a je jedno ci to bude ten novy alebo stary.
Zucastnil som sa pred siedmimi rokmi na vyberovoinformacnom konani so systemami BUSE a o opaku ma nikto nepresvedci.
Ak kazdy rok (2,3,5) vyhlasis tender, vzdy sa ti prihlasia vyrobcovia a nebude ich malo a kazdy sa bude snazit cenou, lobisticky a podobne presadit svoju ponuku. Je to lepsie ako nieco urobit dlhodobo. Vo svajciarsku je riziko korupcie pri verejnom obstaravani NIZSIE ako u nas a preto by som model dlhodobej zmluvy nachal spat, dokial si nebudeme isty, ze management je spokojny so svojim ohodnotenim a nema potrebu si privyrabat nitmi zacnuc cez klinove remene a sedadla az po stavbu vozovne.
fobust
Vysvetlim ti to na zaklade prirovnania. Niekde sa topi clovek, uz chudak nevladze a je dva metre pod hladinou, uz straca vedomie. V tom ho zachranca ide akoze vytiahnut a do vody mu strka palicu dlhu jeden meter. Pre ludi ktory nevedia ako hlboko dany je vyztera ako hrdina. Pre par ludi ktori vedia ze obet to vobec nezachrani vyzera ako debilo. Asi tak. Co by bolo koncepcne? Spravit nejaku dlhodobu zmluvu (povedzme 10 rokov) s nejakym dodavatelom, v ktorej by bolo jasne stanovene ze rocna sa kupi tolko a tolko vozidiel daneho typu. V pripade spokojnosti je mozne zmluvu predlzit. Dopredu by sa aj urcili ceny, zaratala by sa inflacia a podobne. Takto si ja predstavujem systemove riesenie.