OFF TOPIC
Re #51626 fobust: "takmer ziadne prevysy (je to tak spravne napisane?)"
Previs: PREcnievat VISenim
TOPIC ON
Re #51610 fobust: Skor som to myslel tak, ze mozno vdaka tejto nenapadnej veticke bude este nakoniec vyradene zo sutaze vsetko, co nema otocne podvozky. Ale jednak je to informacia JPP, a jednak ja sa do mechaniky a strojarenstva nevyznam, pretoze hoci mam matku strojnu inzinierku, tieto vlastnosti sa nededia
Re #51626 fobust: "takmer ziadne prevysy (je to tak spravne napisane?)"
Previs: PREcnievat VISenim

TOPIC ON
Re #51610 fobust: Skor som to myslel tak, ze mozno vdaka tejto nenapadnej veticke bude este nakoniec vyradene zo sutaze vsetko, co nema otocne podvozky. Ale jednak je to informacia JPP, a jednak ja sa do mechaniky a strojarenstva nevyznam, pretoze hoci mam matku strojnu inzinierku, tieto vlastnosti sa nededia

fobust
Tak to je hovadina, lebo ta skodovka ma 6 pevnych naprav pri dlzke cca 31 metrov. Moja konstrukcia je plne NP a ma 8 hnacich naprav pri dzlke 33,8 metra. Ale asi ju trosku predlzim, aby bol pohodlnejsi interier - viac miesta na nohy. Ratam tak 34,5 metra, cca. Dalej je na tej mojej konstrukcii podvozok ciastocne otocny, v uhle 5 stupnov (2,5 na kazdu stranu), primarne odpruzenie pomocou vinutych prizin, sekundarne vzduchove vankuse. Tlmice na zachytavanie otocnych razov su dostatocne dimenzovane. Aj ked nie je na otocnom cape, je to kapanek odlisna konstrukcia ako bezna tram. Treba vidiet. Problemom vsak ostava brzda, neviem kam ju umiestnit aby bol k nej dobry pristup a dalej ostava doriesit trakcnu vyzbroj. Momentalne je tam miesto na trakcak o dlzke 550 mm a priemere 300 mm. A kazde kolo ma svoj vlastny, co brutalne komplikuje vyzbroj a predrazuje vozidlo. Momentalne sa snazim upravit to tak aby bol vzdy jeden trakcak na jednu stranu, ale nedari sa....