Reakcia na: S499.1023 #51624:
Aku polonizkopodlaznu? Po celej dlzke je to priechodne vo vyske 350 mm nad TK. Vo vlozenych clankoch sa to da znizit este viac, nabeh by bol sikmou plochou. Svetlost podvozku je pri zjazdenych kolaj 570 mm minimalne 80 mm, pri novych kolach viac (nove 630). Ono je to velmi zaujimava konstrukcia klbu, nieco medzi ULFom a Combinom, ma to vsak viacej naprav a priaznivejsie osove tlaky. Musis vidiet. Natocil som to do polomeru 20 metrov a cuduj sa svete, klb sa choval presne ako som predpokladal, uplne v pohode. Inac by som tu ideu davno zahodil. Vyhodou su aj minimalne neodpruzene hmoty, Prevodovka, trakcak aj brzda su uplne odtlmene od kola a este asi trakcak je od prevodovky tiez extra odtlmeny, zjednodusi to montaz a udrzbu, ale zasa predrazi. Ak si videl podvozok Combina, tak si ho predstav tak, ze trakcak je otoceny z vonkajsej strany, mimo priestoru medzi dvojkoim, ale uchyteny na skrini, schovany v klbe, zvislo ulozeny aj s brzdou (tlakovzdusnou). Medzi dvojkolami je sekundarne pruzenie (sedis na vzduchovych vankusoch). Otocny cap je iba kusok od osi dvojkola, presnejsie 44 centimetrov, t.j. takmer ziadne prevysy (je to tak spravne napisane?). Bolo by to aj plne NP, ale nezmesti sa mi tam poriadne klat, takze styri sedacky budu na malickom schodiku, cca 15 cm by malo stacit. Vyhodou oproti ULF je to, ze vozidlo nema ziadne opticke bariery, sirka klbu vo vyske okien predstravuje 208 cm, a to ratam aj s oblozenim a samotnou harmonikou. Trakcaky vzduchom chladene, privod kanalom v klbe od strechy, kde je vzduchotechnika. Sirka chodbicky dolu je 74 cm, pripadne sa da rozsirit na 80, ale potom klesa vola podvozku, tych spominanych 5 stupnov. Moment od trakcacku ide cez kardanove krize, dalej drazkovany hriadel do prevodovky, odtial zasa kardanom do odpruzeneho kola. Ak sa mi poradi vyriesit mechanicke prepojenie jedneho kola s druhym na tej istej strane, tak mam aj kopec mieste pre piesocniky. Pre potrebny hriadel vsak nie je asi dost miesta, komplikovalo by to prevodovku (jednostupnova, s hypoidnym prevodom - kvazi nieco na sposob snekovky, vsak asi vies) a navyse, a to je momentalne najvacsi problem, je tam odpruzenie, ktore zavadza hriadelu a dolu spominane tlmice bocnych razov ktore som opomenul v starsom prispevku. K tomu samotny ram skrine ulozenej na podvozku. Tazko popisat, treba vidiet.
fobust
Tak to je hovadina, lebo ta skodovka ma 6 pevnych naprav pri dlzke cca 31 metrov. Moja konstrukcia je plne NP a ma 8 hnacich naprav pri dzlke 33,8 metra. Ale asi ju trosku predlzim, aby bol pohodlnejsi interier - viac miesta na nohy. Ratam tak 34,5 metra, cca. Dalej je na tej mojej konstrukcii podvozok ciastocne otocny, v uhle 5 stupnov (2,5 na kazdu stranu), primarne odpruzenie pomocou vinutych prizin, sekundarne vzduchove vankuse. Tlmice na zachytavanie otocnych razov su dostatocne dimenzovane. Aj ked nie je na otocnom cape, je to kapanek odlisna konstrukcia ako bezna tram. Treba vidiet. Problemom vsak ostava brzda, neviem kam ju umiestnit aby bol k nej dobry pristup a dalej ostava doriesit trakcnu vyzbroj. Momentalne je tam miesto na trakcak o dlzke 550 mm a priemere 300 mm. A kazde kolo ma svoj vlastny, co brutalne komplikuje vyzbroj a predrazuje vozidlo. Momentalne sa snazim upravit to tak aby bol vzdy jeden trakcak na jednu stranu, ale nedari sa....