Reakcia na: SZKV #50925:
1) So šrotmi je tam podobný problém ako u nás s T3 - jednoducho je to koncepcia zo stredoveku, ale tie vozy sú príliš nové. Ja osobne by som uvítal na väčšine liniek nízkopodlažné odchody, pretože to je plus pre menej pohyblivé vlčáky.
2) Suedtiroler platz nie je ďaleko z vlaku! Z peronu 11-19 je tam priamy prístup. Ak myslíš peróny 01-10, tak tam sa vozí prevažne doprava charakteru horná-dolná, čiže do Bratislavy, Gyoru, Břeclavi a pod. Primárny ťah je 11-19, resp. podzemné 21-22
Okrem toho, z S-Bahnu máš taktiež prestup na metro, irelevantne k tomu, že nejazdí niekam do centra, je to vysokokapacitný doplnkový nosný systém a hotovo.
3) Nemyslím paralelne s IGK, ale tak, že ide tramvaj po jeden ceste v jednom pruhu a v tom istom pruhu ide aj IGK. Tam to nesegreguješ, nespravíš priečne pruhy ani nič podobné. Jednoducho je to dané architektúrou centra a jediné ideálne riešenie by bolo väčšinu tramvají v centre zakopať pod zem.
Iná situácia je na radiálach. Vo Viedni funguje istý druh pasívnej preferencie (jazdenie bez spätných zrkadiel a pod.), avšak svetlá sú svetlá. Aj keď som bol vo Viedni niekoľkokrát, problematiku som podrobne neštudoval...
Peon
Tento týždeň som využil na ceste zo školy dojazdy 201 aj 202 až po Amfiteáter, dobre je to spravené, napr. 201-ke na vonkajšom transparente preblikáva, že ide cez Kramáre. Aj všetky zastávky sa na vnútornom transparente zobrazujú. Ale ako sú označené vozidlá nevybavené digitálnymi transparentmi?
Čo bráni zavedeniu dojazdov s cestujúcimi aj na iných linkách okrem 4, 9, 12, 96, 201, 202 (ak sú ešte iné opravte ma prosím)? Chápem, že na každej linke by sa to nedalo, ale na mnohých aj autobusových by to iste išlo...
A čo výjazdy? Chápem, že tam sa to dá ťažšie zorganizovať (možné meškanie na riadnu trasu, na rozdiel od dojazdov nie je možné na bežných CP tie výjazdy zapísať), len na 96-ke to funguje, ale to sa dá chápať aj ako zachádzanie určených spojov (napr. ako, že 92-ka zachádza na Paulinské). Aspoň ja som to tak pochopil...