Reakcia na: si #46548:
Myslím si, že ten môj návrh s autobusom bude počas doby trvania provizória, s ktorou uvažuje zámer magistrátu (teda 15-20 rokov) stále pohodlne lacnejší ako petržalská električka. Má tu niekto náklad na prevádzku autobusu, električky a trolejbusu na kilometer? Z toho by sme to mohli spočítať presnejšie.Čo sa týka kapacity 40m električky, musíme si najprv povedať, či ju naozaj využijeme.
Tu sa dostávame k závažnej slabine petržalskej električky: V Petržalke je krásne segregovaná a je to riešenie rýchlostne ak kapacitne pomerne dobre porovnateľné s ľahkým metrom. Dajme tomu že električka urobí petržalský segment za 15 minút, metro za 10 a autobus za 20 minút. Akonáhle sa však električka dostane do centra, prudko spomalí a stratí priamy smer. Prednosťou podzemnej dráhy je práve to, že bez ohľadu na prekážky na povrchu si zachováva rýchlosť aj v zastavanej a dopravne komplikovanej oblasti.
Na Hlavnú stanicu sa rýchloelektrička dostane z Janíkovho dvora za cca 30 minút. Autobus už dnes robí obdobnú trasu za 27 minút. Metro v trase B.1 sa dostane na stanicu cca do 15 minút a po ceste ponúka možnosti prestupov na všetky typy dopravy (Kamenné, Hodžovo námestie, Hlavná stanica).
Rýchloelektrička (teda v skutočnosti električka ako každá iná) teda bude rýchla a segregovaná tam, kde sú pomerne rýchle aj všetky iné druhy dopravy, a kde sa porovnateľná rýchlosť dá dosiahnuť aj inými prostriedkami. Spomalí tam, kde metro pokračuje ďalej a autobusy môžu aspoň ísť inou trasou.
Podľa mojich odhadov bude "rýchloelektrička" na trasách priamo dostupných cez električkovú trať rýchlejšia do cca 20% oproti súčasnému stavu. Na ostatných trasách sa úspora prakticky neprejaví.
Preto si myslím, že električka vzhľadom na malé časové úspory nebude zberať až tak veľa cestujúcich, ako by zberala trasa B metra. Napokon, to pekne uvidíme na záujme o linku 95 po septembri. Podľa mňa tam požiadavka na vysokú kapacitu bude možno v superšpičke, inak postačí kapacita kĺbového autobusu v krátkom intervale, ktorý bude u 95ky trojminútový, ale môže byť aj polovičný, najmä ak sa postaví dočasná autobusová cesta.
Tvoja proklamovaná kapacita električky teda nemusí byť vôbec potrebná a dá sa v prípade autobusového riešenia ľahko doplniť len na špičku. Kapacita bude potrebná vtedy, keď v tej trase bude vozidlo schopné za 15 minút dosiahnuť Hlavnú stanicu a za 17 minút Trnavské mýto, a tým je principiálne metro (bez ohľadu na technické riešenie a typ vozidla).
Ak to zhrniem, v prípade petržalskej električky sa tu za drahé peniaze postaví niečo, čo zlepší dopravu v Bratislave minimálne. A hovorím, buď sa ide do toho v riešení čo zabezpečí vytvorenie reálnej dopravnej zbernice sever-juh, alebo povedzme že na to momentálne nemáme a venujme sa zlepšeniu dopravy pre celé mesto, a to sú kroky ktoré som popísal už v predošlých správach.
Ak nesúhlasíš, skús mi popísať v čom je ten zásadný prínos petržalskej električky, že je nutné za ňu obetovať investície do zvyšku bratislavskej MHD.

Už vidím, jak kúpia 25 električiek a už úplne ako budú jazdiť 80 km/h... Metro dávalo aspoň nádej na nejakú zmenu.
papuca
ale ci je to dobre, aby to svietilo na busoch, neviem. koniec koncov tu v BA mame len jedno medzinarodne letisko
no a ja viem, ze moje prispevky su hlupo neodborne, ale obcas sa nehnevajte ked tu nieco utrusim, lebo mi to neda a hotovo. kurniq, ale furt sa riesi ci elektricka a aka a odkial kam a kade... a zatial nie je nic. citelna a viditelna preferencia IAD nie je len o peniazoch, ktore nie su, ale aj o peniazoch ktore su. teda su a teda sa investuju...avsak do takych projektov, ktore vyhanaju ludi z MHD do vlastnych alebo firemnych auticiek.
stat si musi uvedomit, ze hlavne mesto je vykladnou skrinou celej republiky. turisti a navstevnici krutia hlavou nad tym, v akom stave je mhd a ze predsa europa sa snazi vyhnat vo vlekomestach ludi v centre z aut to mhd z dovodov, ktore vsetci pozname. krom ineho u nas by sa tym aj odburala ta smeisna akoze spolocenska prestiz - ja nexodim mhd, ja mam na auto. (pritom v europskych metropolach, vratane uz aj prahy, aj min. stredny manazment nema problem ist do prace mhd, lebo je to niekedy rychlejsie, aj pohodlnejsie).
takze problem sice je v peniazoch, ale stat zatial na to, na co veeeelmi xcel, peniaze nasiel. a zvysok slovenska nemoze kricat, ze v BA zas mrhaju peniaze na nieco, co sami pri jej navsteve vyuziju. len to by slovac nesmela kydat na svoje hlavne mesto.