Reply on: Papyr #46573:
Myslíš že v BA bude trať v hĺbke ako na Nám. Míru (ktorú si si vybral iba zhodou okolností)? Podľa mňa v BA s dĺžkou príchodu na nástupište nebude problém, máš nejaké iné informácie?Prepravná rýchlosť električky v CMO je neporovnateľne nižšia ako v metre. Rozhodovanie metro-električka je zástupný problém, lebo električka sa už jednoducho nedá postaviť v tých trasách, ako je navrhované metro. Typ ľahkého metra tiež môžeš krásne prispôsobiť dopravnej požiadavke a rozumne si znížiť náklady.
A ešte inak: v čom sú teda náklady na ľahké metro také odlišné ako náklady na podzemnú električku? Čím to je, že podzemná električka bude superlacná a aj to najmenšie metro superdrahé?
Ja nevidím problém v tom, že v metre budú chodiť vozidlá električkového typu, ale tá trať musí byť od začiatku rýchlodrážna s podzemným vedením v CMO. Previesť električku "mimoúrovňovo" nad oblasťou, kde aj tak má voľný koridor, a potom ju pustiť na tú najpomalšiu trať v centre, to mi nedáva príliš logiku.
papuca
ale ci je to dobre, aby to svietilo na busoch, neviem. koniec koncov tu v BA mame len jedno medzinarodne letisko
no a ja viem, ze moje prispevky su hlupo neodborne, ale obcas sa nehnevajte ked tu nieco utrusim, lebo mi to neda a hotovo. kurniq, ale furt sa riesi ci elektricka a aka a odkial kam a kade... a zatial nie je nic. citelna a viditelna preferencia IAD nie je len o peniazoch, ktore nie su, ale aj o peniazoch ktore su. teda su a teda sa investuju...avsak do takych projektov, ktore vyhanaju ludi z MHD do vlastnych alebo firemnych auticiek.
stat si musi uvedomit, ze hlavne mesto je vykladnou skrinou celej republiky. turisti a navstevnici krutia hlavou nad tym, v akom stave je mhd a ze predsa europa sa snazi vyhnat vo vlekomestach ludi v centre z aut to mhd z dovodov, ktore vsetci pozname. krom ineho u nas by sa tym aj odburala ta smeisna akoze spolocenska prestiz - ja nexodim mhd, ja mam na auto. (pritom v europskych metropolach, vratane uz aj prahy, aj min. stredny manazment nema problem ist do prace mhd, lebo je to niekedy rychlejsie, aj pohodlnejsie).
takze problem sice je v peniazoch, ale stat zatial na to, na co veeeelmi xcel, peniaze nasiel. a zvysok slovenska nemoze kricat, ze v BA zas mrhaju peniaze na nieco, co sami pri jej navsteve vyuziju. len to by slovac nesmela kydat na svoje hlavne mesto.