Reakcia na: Beus #42264:
Čo je na tom nepochopiteľné. Synovia pána Romana majú na nábreží Leberfinger, Au Café a Kriváň. A to nie sú miesta, kam by chodila klientela, ktorá sa vozí MHD.Re #42270 Beus: ale ty si to trochu nepochopil. Samozrejme, že električka aj IAD budú oddelené. Ja len dúfam, že budú pevne oddelené, že v prípade dopravnej nehody nevyletí auto do dráhy električky tak ako sa to stáva bežne na radialach, špeciálne na Krčaciach.
Re #42276 Filip: Ale takisto dodal, že za jeho života sa to meto určite stavať nezačne. Máme teraz čakať kým umrie? Čo keď sa dožije aj 90 rokov. ? Povedal, len jedno, že v územnom pláne metro ostalo, aby raz keď budú prachy, potomkovia nemali poblémy.
Re #42277 sommelier: Rafinéria aj chemička boli v Bratislave ešte pred II. svetovou vojnou.
Re #42282 sommelier a ostatný: ***** ale už ste ma nasrali. (Asi to bude tým, že som hladný) Vy ste naozaj ***nutý? Praha, s rozpočtom 43mld. CZK (v SKK = 55mld), stavia ročne 1,5km tratí metra. Bratislava má rozpočet 6mld SKK a je jedno v tomto prípade, že je 3 krát menšia, kilometer trate ju bude stáť rovnako. Ak jeden z vás dokáže vymyslieť spôsob ako zabezpečiť financovanie tohto druhu dopravy (kilometer stojí tuším 1,5mld) tak ho celý život budem nosiť na rukách. A nemyslite si, že to vyriešite úverom. Bratislava má dlh 6mld. a banky jej požičajú nanajvýš ďalších 6mld. a za tie sa nedostanete ani za Dunaj. Ďalších cca 15 rokov bude splácať 12mld dlh. pričom ročne ukrátite mestský rozpočet o cca 1mld. a potom môžete pokračovať vo výstavbe. Tak už konečne začnite rozmýšľať čo to stojí a nie len plácať ***nuté nezmysli. Ja by som sa tiež najradšej každé ráno odviezol do školy v luxusnom vlastnom vozítku za cca 2,5 melóna, no v súčasnosti mám akurát na tu MHD aj tú mi platia rodičia.
Re #42291 papuca: Neviem kto si, ale mám pocit, že nie moc zainteresovaný človek. Aspoň tak si doteraz vystupoval. Ale toto čo si napísal, je veľmi dobrý pohľad. Len doplním (a dúfam, že to nezakríknem) ale dnes som bol oslnený vo vozidlách MHD. Drvivá väčšina z nich bola povysávaná, na zemi ani kamienka. Buď som mal šťastie alebo je to lepšie. No netreba zaspať na vavrínoch, nie je totiž na akých. Okrem podlahy sú tam aj sedačky, madlá a strašne veľa plôch na ktorých je hrubá vrstva prachu. Nikto nechce aby sa vo vozoch dalo jesť z podláh, stačilo by aby za žiadnych okolností nevyšiel človek z vozidla špinavší ako do neho vošiel a nemusel dýchať do svetra kvôli smradu zo sedačiek.
A posledná vec, dnes sa udiala historická udalosť. Kto neverí nech sa ide pozrieť na zastávku Einsteinova smer mesto do vitríny JCDecaux. Je to prelom v zmýšľaní ako má vyzerať vitrína s info pre cestujúcich. Pozor, žiadna irónia. A kto tam pôjde nech zoberie aj digital, nech to môžu vidieť aj ostatní.
tr3mp
Ide teda skôr o reálny pokus ako vybudovať metro (postavenie aspoň prvej časti Bosákova - Janíkov dvor) a v prípade dostupných peňazí neskoršie dobudovanie tunela popod Dunaj, či iných úsekov. Takto sa rozloží budovanie na menšie a teda aj lacnejšie a ľahšie realizovateľné úseky. Dočasné využitie Starého mosta môže (ale nemusí) oddialiť budovanie tunela popod Dunaj. Aj v prípade oddialenia je možné (a podľa môjho názoru pravdepodobnejšie), že budovanie metra po etapách Janíkov dvor - Bosákova a Bosákova - centrum bude rýchlejšie ako keby sa celý úsek metra Petržalka - centrum (aj s tunelom) staval naraz.
K článku "Po Starom moste budú autá jazdiť naďalej" len krátko:
To, že dodatočné financie na tento návrh zabezpečuje Ľubo Roman, dáva reálnosti celého návrhu asi takú vierohodnosť ako má lanovka na hrad