Reakcia na: Vševedko samofandivý #41915:
Financovanie nie je doriešené ešte ani na petržalskú električku - ani tú mesto neufinancuje zo svojich peňazí, ani z požičaných, zatiaľ akosi ticho ráta, že polovicu dostane od štátu. Čiže jediný spôsob financovania je taký, kde časť prostriedkov pôjde zo štátneho rozpočtu.
Prvým krokom na to by však musela byť jednoznačná požiadavka zo strany občanov a reprezentantov Bratislavy, teda museli by sa postaviť za takýto projekt, až potom sa dá hovoriť o možnosti presadenia na vyššej úrovni. Táto vec sa musí stať politickou témou.
Takže si myslím, že Bratislava by predovšetkým mala jednotne obhajovať svoje záujmy (ktoré sú ale záujmami celého Slovenska) a postaviť sa za projekt, ktorý bude riešiť dopravné problémy Bratislavy ako mesta otvoreného svetu. Teda rýchly dopravný systém by mal prepraviť nielen trvalých obyvateľov mesta, ale aj tých, čo do mesta prichádzajú cez všetky vstupné brány (železničné stanice, letisko, AS...). Ak rýchly a kvalitný nosný dopravný systém nebude existovať (a čokoľvek plaziace sa v centre medzi chodcami po povrchu rýchlym dopravným systémom nie je), predstava o zastavení lavíny automobilov (a výľudňovania centra) rýchlo zoberie za svoje.
d3k0
Demagogiu tu siris skor ty, ak tvrdis, ze jedine, co spasi toto mesto je metro alebo nieco jemu podobne. Ja netvrdim, ze elektricka spasi toto mesto, ale ze za nepomerne mensie investicie dokaze do znacnej miery metro nahradit. Vozil som sa aj metrom aj rychlodraznou elektrickou a rozdiely dobre poznam, takze mi tu o demagogii rozpravat nemusis.
Nejake metro cestu z Dubravky do mesta neurychli, staci si k ceste metrom pripocitat cas na cakanie na elektricku, ktora ta k metru privezie, cas na zalezenie do rury a cas na vylezenie z rury a aj to, ze sa metro ma oblukmi trepat cez DD a Slavicie udolie. Ale nic ti nebrani napisat mi sem ako si to cele predstavujes, a preco by napriklad Dubravcania mali chciet metro