Jonny:
Prosim ta uz prestan. Ak mi das 100 mld. Sk, tak ti velmi rad to metro postavam aby si sa v nom vozil.
Tu nejde iba o to, kolko stoji vystavba, ale aj prevadzka, udrzba. Ja si dovolim tvrdit ze elektricka, pokial sa adekvatne v Petrzalke postava, dokaze plnit funkciu nosneho systemu. Aby ti bolo jasne, usek Janikov Dvor - Safarikovo nam. je iba prvou etapou. Aby sme dosiahli NS pre cele mesto, tak je nevyhnutne vybrane useky v CMO zakopat pod zem. A potom ti moze byt jedno ci sa budes viezt pod zemou v elektricke alebo v metre, totiz to ti moze byt uplne jedno. Ak bude cely system segregovany, tak bude mozne nasadzovanie kapacitnejsich vlakov, t.j. ich predlzenia kludne aj na 60 ci 80 metrov, ak to bude potrebne. Takze ide o to, aby sa uz teraz postavili nastupistia v dostatocnej dlzke. Najkrajsim prikladom je Vieden, kde na linke metra U6 jazdia spriahnutne stvor a patvozove supravy elektriciek, vo vecernych hodinach iba tri elektricky v suprave, nakolko to staci. A taka Vieden je o nieco vacsia...
Prosim ta uz prestan. Ak mi das 100 mld. Sk, tak ti velmi rad to metro postavam aby si sa v nom vozil.
Tu nejde iba o to, kolko stoji vystavba, ale aj prevadzka, udrzba. Ja si dovolim tvrdit ze elektricka, pokial sa adekvatne v Petrzalke postava, dokaze plnit funkciu nosneho systemu. Aby ti bolo jasne, usek Janikov Dvor - Safarikovo nam. je iba prvou etapou. Aby sme dosiahli NS pre cele mesto, tak je nevyhnutne vybrane useky v CMO zakopat pod zem. A potom ti moze byt jedno ci sa budes viezt pod zemou v elektricke alebo v metre, totiz to ti moze byt uplne jedno. Ak bude cely system segregovany, tak bude mozne nasadzovanie kapacitnejsich vlakov, t.j. ich predlzenia kludne aj na 60 ci 80 metrov, ak to bude potrebne. Takze ide o to, aby sa uz teraz postavili nastupistia v dostatocnej dlzke. Najkrajsim prikladom je Vieden, kde na linke metra U6 jazdia spriahnutne stvor a patvozove supravy elektriciek, vo vecernych hodinach iba tri elektricky v suprave, nakolko to staci. A taka Vieden je o nieco vacsia...
d3k0
Ad. smradobusy: pochybujem, ze v Petrzalke v dohladnej dobe budu trolejbusy. Okrem toho, doplnkova doprava nebude robit ani zdaleka tolko vozokm ako busy teraz. A napokon tu nejde ani tak o smradobusy, ako o to, ze sa motkaju po Petrzalke, co ale elektricka robit nebude.
Ad. 20 mld.: Ked ma mesto velke problemy zohnat peniaze uz len na elektricku, urcite uplne hravo najde taku smiesnu ciastku ako dalsich 16 mld. Mesto nie je ako vlada, ktora si moze dovolit len-tak vyhodit 25 mld., lebo prehrala nejaky sudny spor.
Takze si myslim len to, ze kazdy, kto tu hlasa metro, je uplne naivny clovek. Lebo nestaci len niecomu verit a chciet pockat este dalsi rocik (a dalsi a dalsi), kym mi niekde z neba nespadne 30 mld. Keby ta investicia bola realna, uz davno by tu metro chodilo.