Reakcia na: papuca #41569:
Bratislava má mať v roku 2030 niečo cez 500.000 obyvateľov. Dnes je to 430.000. Myslím, že pľakať nebudeme. Čo sa pojmu týka, je to len pojem. Nejde predsa o názov rýchloelektrička, rýchlodráha,... ale o vlastnosti.Aký rozdiel je medzi metrom a električkovým vozidlom jazdiacim na rovnakom type trati? Aký rozdiel je medzi Viedenskou U6 a U1? (Okrem rozdielneho spôsobu odberu prúdu, či šírky vozidla)
Re #41570 TeBeCe: A čo autobusy? ?
Re #41593 Jonny: A zase si vedľa, lebo aby po Petržalke mali jazdiť I B A obyčajné zmodernizované K2S musela by byť na väčšine súčasných linkách obmedziť výpravu. Jednoducho by nebolo čo vypravovať ak by sa na ostatných linkách ostalo na dnešných výkonoch. Už dnes je výprava zlepená len tak tak, takže ak budú chcieť jazdiť po Petržalke nové vozy budú musieť kúpiť.
A zrejme stále nechápeš ani to, že keby sa hneď zajtra začalo stavať metro, tak v roku 2008 sa dostaneš akurát tak na Trnavské mýto, takže nebude prepojené s ostatkom mesta, v prípade električky bude aspoň prepojené na "pomalú električku" (aj keď v roku 2008 má byť ukončená rekonštrukcia zvyšných radiál okrem Rače čo ju značne zrýchli). A ak si kvalitný prestupný terminál predstavuješ to, že vystúpiš z busu, prejdeš n metrov (n= 50 až 200metrov) na pohyblivé schody a nimi sa vezieš dosť dlhú dobu do podzemia a odmietaš to, že z električky jednoducho vystúpiš a v tej istej nadmorskej výške (rozdiel maxi cm) a stále na povrchu, nastúpiš do iného dopravného prostriedku, tak si len jednoducho apriori proti rýchlodrážnej elektičke, pretože sa istým ľuďom podarilo namasírovať ti mozoček víziou metra tak ako väčšine Bratislavčanov a neberiš fakty do úvahy.
Choď do Viedne - to je najbližšie a vyskúšaj si prestupný terminál U1 a U3 Stephansplatz a potom sa vráť do Bratislavy a vyskúšaj si pretup L1 z Hlavnej stanice na L5 do Rače. A odhliadni o rýchlosti prepravy, lebo o tej si nehovoril, zameraj svoju pozornosť iba na kvalitu a pohodlnosť prestupu. A odmeraj ako dlho si musel rozmýšľať aby si sa vydal tými správnymi schodami a či boli naozaj správne a podarilo sa ti z U1 prestúpiť na U3 hneď na prvý pokus.
Andy