caute, som tu na tomto diskusnom fore prvy raz. odvtedy, co som zacal troska viacej cestovat si obcas kuknem nejake stranky o mhd. kedze som navstivil niekolko europskych aj americkych miest, hladal som vacsinou na www.subwaynavigator.com a pod. posledny polrok velmi casto chodim do prahy. zial, este aj bukurest ma snad lepsie riesenu mhd ako my. clovek zisti, ze mhd vytvara dojem z mesta. uroven pohybu po meste robi svoje.
metro v prahe je fakt celkom dobre, dokonca mi je sympatickejsie ako viedenske metro alebo marta (v meste Atlanta, USA), aj ked snad najvacsi zazitok mam z NY City metra. kto zazil nahlu zmenu supravy na „expres“, vie o com hovorim :o) ale o to nejde, kazde ma nieco do seba.
smutny stav mhd v BA je fakt na zaplakanie. velmi casto mi tu chodia priatelia z prahy alebo budapesti. vsetci svorne nechapu, akoze nemame nosny system v hlavnom meste. ked clovek zacne vysvetlovat historiu zanedbavania BA na ukor prahy (to nie je vycitka prahe! bolo to dost prirodzene), hned sa ma spytaju „aha, a co s tym robite?“. ha…zrada…co ja viem? vyberame vyssie jazdne, platime nejaku firmu za cistenie busov, ale preco chodia hned rano spinave to neviem… no a tak clovek len smutne zasne.
neviem, ci je lepsie metro alebo rychloelektricka. svajciarsko tiez nema vo velkych mestach metro a vseobecne sa tvrdi, ze metro sa oplati az od miliona obyvatelov. tak ci onak, nieco s tym treba robit… a neviem, ci pan zachar vobec niekedy za posledne mesiace mhd cestoval. keby ano, urcite by sme uz nejake pozitivne zmeny videli.
btw, v lete som platil pokutu, lebo som mal 1 den staru elektricenku. navstivil som mhd… socialisticky pristup k praci… hm,ale mozno som len zaujaty.
metro v prahe je fakt celkom dobre, dokonca mi je sympatickejsie ako viedenske metro alebo marta (v meste Atlanta, USA), aj ked snad najvacsi zazitok mam z NY City metra. kto zazil nahlu zmenu supravy na „expres“, vie o com hovorim :o) ale o to nejde, kazde ma nieco do seba.
smutny stav mhd v BA je fakt na zaplakanie. velmi casto mi tu chodia priatelia z prahy alebo budapesti. vsetci svorne nechapu, akoze nemame nosny system v hlavnom meste. ked clovek zacne vysvetlovat historiu zanedbavania BA na ukor prahy (to nie je vycitka prahe! bolo to dost prirodzene), hned sa ma spytaju „aha, a co s tym robite?“. ha…zrada…co ja viem? vyberame vyssie jazdne, platime nejaku firmu za cistenie busov, ale preco chodia hned rano spinave to neviem… no a tak clovek len smutne zasne.
neviem, ci je lepsie metro alebo rychloelektricka. svajciarsko tiez nema vo velkych mestach metro a vseobecne sa tvrdi, ze metro sa oplati az od miliona obyvatelov. tak ci onak, nieco s tym treba robit… a neviem, ci pan zachar vobec niekedy za posledne mesiace mhd cestoval. keby ano, urcite by sme uz nejake pozitivne zmeny videli.
btw, v lete som platil pokutu, lebo som mal 1 den staru elektricenku. navstivil som mhd… socialisticky pristup k praci… hm,ale mozno som len zaujaty.
Jonny
A ak niekto čital ten článok, tak musí uznat, že poslanci su trocha mimo a mali by sa dat liecit ? Hovoria, že estakadu preto, aby neboli pretažovane cestne prechody a cesta... ? ? ? Ale ved všetky varianty sú mimourovnové, to znamená, že nešla by trat nad cestou ale cesta nad tratou a žiadne že cez cestu!. Apropo asi sme fakt tak bohatí, že ked už máme na 80% uzemí vyhlbený koridor ideme zrazu do výšín stavat estakadu, nebolo by jednoduchšie postavit zopár cestných premostení ako niekolko kilometrovú estakadu ???A už nehovoriac o hluku, ktorý by bol pri polozapustenej variante určite nižší...