COLOR: Nesúhlasím s tebou. Ja som za rozpad ČSFR, lebo síce to tak nevizerá ale Bratislava ako hlavné mesto samostatného štátu a nie provinčné mesto tzv. "PRAGOCENTRALIZNU" na svojej urovni získala.
DP: To v akom stave je mhd v hlavnom meste SR je určite čiastočne aj vina politikov a zákonov, ktoré určujú ako sa majú rozdelovať dane z príjmov obyvateľstva a firiem. Toto rozdelovanie je dosť nespravodlivé. Ale žial boja sa to zmeniť, lebo Bratislava produkuje 40% HDP Slovenskej republiky čo znamená, že keby jej to ostalo na rozvoj nerozprávali by ste sa tu ako sa rozpadávajú české karosy ale skôr o tom prečo už neotvorili 4 linku metra, ktorá je síce zbytočná, ale my na to máme. Čo to znamená? To znamená, že to čo sa tu vyprodukuje zhltne ostatok Slovenka a nám tu na rozvoj mesta nič neostane, lebo máme také blbé zákony.
DP: To v akom stave je mhd v hlavnom meste SR je určite čiastočne aj vina politikov a zákonov, ktoré určujú ako sa majú rozdelovať dane z príjmov obyvateľstva a firiem. Toto rozdelovanie je dosť nespravodlivé. Ale žial boja sa to zmeniť, lebo Bratislava produkuje 40% HDP Slovenskej republiky čo znamená, že keby jej to ostalo na rozvoj nerozprávali by ste sa tu ako sa rozpadávajú české karosy ale skôr o tom prečo už neotvorili 4 linku metra, ktorá je síce zbytočná, ale my na to máme. Čo to znamená? To znamená, že to čo sa tu vyprodukuje zhltne ostatok Slovenka a nám tu na rozvoj mesta nič neostane, lebo máme také blbé zákony.
Spectre
Celé je to záležitosťou politiky, a keď u nás neplatí nariadenie, ktoré prikazuje kupovať len nízkopodlažné, tak nech sa niekto nečuduje, že je to tak, ako to je.
DP> Mne sa výrobky zo Škodovky páčia veľmi moc, a keby sme tu mali všetky trolejbusy 21Tr a autobusy 21Ab, prípadne aj kĺbové verzie, bol by som najšťastnejší človek na svete. Ohľadom Karosy je to asi tak, že to je autobusy, o ktorý sa treba starať ako o malé decko. Stačí si porovnať naše Ikarusy 280 a Karosy, ktoré sú približne rovnako staré (Ikarusy ešte staršie), a aj zaujatý človek musí uznať, že Ikarusu prakticky nič nie je a Karosa sa rozpadáva. Uvedom si, že v Karose neboli schopní niekedy od roku 1985 vyvynúť niečo nového! Nestačí totižto nalepiť nové čelá a vymeniť sedadlá v interiéri, keď konštrukcia autobusu je na hovno. Bohužiaľ, taká je pravda.
Mirek> Ja viem, že v európe sú trochu iné kritéria, ale keď si vezmeš vozový park autobusov, tak to u nás nie je také zlé, ako by sa zdalo, pretože jediné vyslovene šmejdové a zároveň nebezpečné autobusy sú Karosy. Údržba je na tom ani nie finančne zle, ale keď máme pracovníkov, ktorý predávajú náhradné diely v krčme, bohužiaľ....
**********
A teraz zopár lokálnych problémov:
KLF> Astry nečakaj tak skoro, je to výhľad tak do 4-5 rokov.
tr3mp> Presne tak, práve preto nechápem, ako sa môže to isté v trochu upravenej verzii stále vyrábať (a taktiež nechápem ľudí, ktorí to kúpia).
TeBeCe> Pneumatický pohon dverí je aj v 21Tr - je to asi rýchlejšie. Elektrika má aj tú nevýhodu, že keď v električke jedno krídlo dverí "neúmyselne" zablokuješ, dvere sa ti zašprajcujú a v tých horších prípadoch to treba odviesť do vozovne, lebo stane sa aj to, že tam hore niečo "cvakne", a jedno krídlo je zatvorené, zatiaľ čo druhé je iba na pol ceste -> bežné poruchy električiek K2.