Reakcia na: yale #37523:
Ruske vozy metra
(pre Prahu, BP, BA, Vychodny blok):
Ja som napisal, ze nie su vhodne a nie ze nemozu.
Ano su vinimky kedy jazdia na povrchu.
Napr v BP alebo v Moskve.
Kratky usek samozrejme nie je problem.
Ich nevyhoda je ta, ze su konstruovane na jazdu pre podzemie a nie na odrkyte tratove systemy.
Totizto maju len nutenu ventilaciu, tj cez otvory na streche a ich karoseraia nie je opatrena ochranou proti
poveternostnym vplyvom. A este jedna vec su to hmotnostne tazke svine, a maju nadmerne zbytocnu
spotrebu energie, nehovoriac uz o tom, ze
ich robustna konstrukcia je z 30 rokov 20 stor
prevzata z zeleznicnych vozidiel s viac menej tym istym
upravovanym designom.
Peter.
yale
Az na drobny detail, "mytisci" nemaju problem chodit po povrchu...
vid odkazy na konci tohto prispevku.
takze dovod pre zapustenie trasy v Petrzalke je iny... a to, ze nad metrom mala byt centralna komunikacia sever-juh - vsimli ste si, ako sa musite krutit, ak sa chcete dostat cez stred Petrzalky v severojuznom smere, alebo preco Pajstunska v urcitom mieste zrazu "uskoci"? to je preto, lebo neexistuje planovana hlavna ulica cez stred - oznacovana ako Jantarova, alebo "komunikacia B" - existuju jej provizorne kusky od stareho mosta po Vlastenecke namestie a potom zas kusok od Technopolu okolo Drazdiaka. Momentalne sa zvazuju obe varianty cestneho dopravneho riesenia Petrzalky, teda s vystavbou Jantarovej aj bez nej.
Moskovske metro na povrchu:
http://www.urbanrail.net/eu/mos/pix/L4-kuntsevskaya.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/mos/pix/L4-filyovskiy-park.jpg