Reakcia na: S499.1023 #26452:
Tvoje spojenie ..radil v správnej chvíli.. mi nepasuje...nie je celkom ono... podľa usporiadania tlačidiel "volieb prevodovky" je to VOITH; no a VOITH si jazdu do vrchu - na rozdiel od ZF upravuje sám - sám si hľadá ten navhodnejší moment, kedy preradiť...ale aj tak nie vždy radí v správnej chvíli. Ilustrujem na príklade: keď je bus s ZFom v pomerne príkrom stúpaní, môže vodič použiť voľbu systému "do vrchu" (tlačidlá 1,2) - VOITH túto voľbu nemá a hľadá a volí si optimálne otáčky sám. Tu veľmi záleží aj od povrchu vozovky - keď je napríklad povrch s náľadím, on si síce ten optimálny pomer na preradenie nájde, ale pri preklzovaní sa mu to nie vždy podarí v "správnej chvíli". ?
Z
Víkendová prevádzka na 86: trať stredných kritérií-málo úsekov stúpania; zato pomerne obtiažne úseky trate v starom Prievoze a na Záhradníckej. 15 metrový MAN zvládol túto trať bezproblémovo-úsek stúpania na Prístavný most bol plynulý pri z dvoch tretín naplnenom vozidle - autobus si prevodové momenty selektoval pri optimálnom výbere otáčok, takže výjazd vozidla bol bez potiaží. 15 metrové vozidlo sa natáčalo i do pomerne obtiažnych pravouhlých uličiek starého Prievozu bez obtiaží (tu treba mať na mysli, že tam, kde sa 18m kĺbák v pravom uhle "zlomí" tam si musí 15 metrové sólo nadbiehať v inom uhle;MAN i túto výzvu zvládol skvele, bez toho, žeby mu zadné nápravy vybehli na chodník!!!). Celkový chod autobusu i v tejto úprave diferenciálu resp. základnej úpravy bol ľahký a plynulý; autobus citlivo reagoval na všetky podnety vodiča. Palubná doska prehľadne a jednoducho usporiadaná, výhľad do spätných zrkadiel vynikajúci. Cestujúci si chválili ľahký nástup i výstup, hlavne s detským kočíkom. Autobus má tichý chod a celkovo zapadá do bratislavských pomerov. Samozrejmou prednosťou je ekologická prevádzka (pohon zemným plynom), nie je však nutnou prioritou, iba výhodou.
?