Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pri nových CP pre vlaky zase, iba R60 nemá uvedený úsek mimo linky. Ďalej tam chýba označenie spojov, ktoré nepremávajú večer 24.12. či na Silvestra. Opravte si to prosím.
Reakcia na: Dispecer #255017:
Hej, som aj zabudol že sú tam rímske číslice
Reakcia na: Daniel7929 #255016:
Myslíš xxxx/IV? (To za lomítkom je rímska číslica. 😉 )
Na zastávke Borská (nástupište A) sa na tabuli nezobrazujú odchody (tuším, že sa nezobrazovali ani v piatok).
Reakcia na: S499.1023 #254992:
Som si to teraz dodatočne pozrel a podľa hlasovania "ústavné právo na hotovosť" v minulom volebnom období odhlasovalo 111 poslancov.

Naopak teraz smeráci a spol. na železnici zaviedli pokuty za nákup lístka na vlak v hotovosti.

Čiže už si si asi povedal, že každého, kto má na niečo iný názor ako ty, budeš označovať za konšpirátora.
Reakcia na: 810zssk #255012:
Funguje.
Funguje vám výpis jázd na ecard.dpb.sk? Po zadaní kódu sa nič nedeje nech klikám koľko chcem.
Reakcia na: Ike #255010:
Nástup s lístkom kúpeným vopred je pomalší ako bezhotovostná kúpa u vodiča?

V mojom príspevku, na ktorý reaguješ, sa spomínajú iba dve rôzne metódy bezhotovostného predaja. Čiže chyba vznikla v spracovaní výstupných dát z tvojho zariadenia.
Reakcia na: zakaznik #255005:
Ty si Marty McFly, ktorý práve vystúpil z DeLoreanu z roku 2002, alebo v ktorom vesmíre je bezhotovostná platba pomalšia metóda?
Reakcia na: 810zssk #255008:
myslíš xxCL? 😂
Reakcia na: jr1961 #255006:
"Taký projekt by u nás stál miliardy, zriadili by kvôli tomu nový úrad, a nakoniec by najali firmu, ktoré bude tie tržby spracovávať za 50% províziu." - NICL, NADA a TransData, huh? 😁 Podmieňovací spôsob vôbec nie je nutný.
Reakcia na: jr1961 #255006:
Že tá apka funguje v celom Dánsku, som nevedel a v mojej situácii to nebolo podstatné. Pointa je, že ja som si ju musel nainštalovať kvôli dvom jazdám električkou preto, lebo žiadna iná alternatíva platby cestovného nebola. Ak by sa dalo, tak ako v Bratislave, hodiť mincu do automatu alebo tapnúť kartu, určite by som to spravil radšej, ako do registračného formulára zadávať moje telefónne číslo...

Mimochodom, projekt spoločnej aplikácie pre komplet verejnú dopravu na celom Slovensku (objednávanú vo verejnom záujme) aktuálne prebieha, stojí niekoľko desiatok miliónov a fungovať má od 1.7.2026.
Reakcia na: Vladimír #254994:
Pokiaľ viem, na celé Dánsko stačí jediná aplikácia Rejsebillet app. Tá funguje v celom Dánsku a nemusím si inštalovať v každom valale novú aplikáciu. Taký projekt by u nás stál miliardy, zriadili by kvôli tomu nový úrad, a nakoniec by najali firmu, ktoré bude tie tržby spracovávať za 50% províziu.
IAD zažíva niečo podobné v Bratislave, kde treba 2 rôzne app na parkovanie v Petržalke bez PAAS a na zvyšok Petržalky a mesta s PAAS. Aby som Bratislave nekrivdil, v Banskej Bystrici sa platilo parkovné v dvoch susediacich uliciach rôznym spôsobom - v jeden cez App a v druhej cez SMS na 2200, pritom to všetko spravovala radnica.
Reakcia na: 810zssk #254987:
Aha, čiže zavedieme pomalšiu metódu bezhotovostného predaja, aby si tí, čo chcú platiť bezhotovostne nemuseli kupovať lístok vopred a mohli zdržovať pri nástupe?
Reakcia na: MatejBA #254985:
Čo sa týka platby v hotovosti, tak od istej vekovej hranice, do ktorej patrím žial už aj ja, cestujúci začne vyťahovať peňaženku až potom, ako oznámil cieľovú stanicu a potom zvažuje nad najvýhodnejšou kombináciou šestákov (neviem, ktoré kombinácie mincí sú výhodnešie viac a ktoré menej), ktorými by zaplatil. Potom vodič má vydať. Kedysi v Luxembursku vodič po prijatí peňazí naťukal sumu a kasa automaticky vydala, teraz to majú jednoduchšie, verejná doprava je zdarma. Hotovosť podľa mňa je problematická. Kartu má prakticky každý, je to rýchlejšie.
Reakcia na: 810zssk #254991:
Áno IDS BK používa dynamicky generovaný kód. Ja používam IDS BK app a keď si zobrazím lístok, tak preblikujú QR kódy. Tie prečíta alebo neprečíta prístroj u vodiča (Arriva), často vodič stratí nervy a pošle ma ďalej. Tá čítačka je dosť problematická. Keď nastupujeme niekoľký s telefónmi, tak si vodič spočíta, či sa mu oplatí nabrať meškanie. Ale aj tak poctivo platím cestovné.

Ak sa načítanie lístka podarí, tak sa na čítačke zobrazí posledná zastávka po ktorú lístok platí - to závisí od linky, takže niekedy by platil aj ďalej, ale ak autobus končí skôr, tak zobrazi konečnú.

Výhodou (to už je iné ako dynamický QR kód) je, že po vyhľadaní spojenia mi app predá lístok. Ten sa dá zrušiť ale len kým nie je aktivovaný. Prípadne sa dá aktivácia urýchliť (ak autobus príde skôr). Čitačka akceptuje len aktívny lístok. Takže Arriva by mala dať do poriadku čítačky.
Reakcia na: 3pa3ck3 #254998:
Turnikety na stanici používajú Holanďania - tam to funguje ako check-in check-out, t.j. cez turniket sa prechádza na nástupnej aj cieľovej stanici. Tým že používajú buď dopravnú alebo kreditnú kartu, systém to vždy má ako vyúčtovať a je to viac-menej neodžubateľné.

Bez turniketov ale tiež na check-in check out to funguje v Holandsku v autobusoch a električkách. Ale preto, že vedia stiahnuť z dopravnej karty (rezidenti) alebo kreditnej karty (turtisti - návštevníci) cestovné, tak je záujmom cestujúceho, aby urobil check-out, inak platí cestovné až po konečnú zastávku.

V menšom územnom rozsahu na check-in check-out turnikety funguje metro vo Washington DC, ktoré má tarif podľa zón. Pri nástupe systém zaznamená počiatočnú stanicu. Na cieľovej stanici turniket buď pustí cestujúceho (a odúčtuje z čipovej karty danú sumu) alebo nepustí (ak je kredit na čipovej karte menší ako cestovné) a cestujúci musí v doplatkovom automate najprv na kartu dobiť kredit a až potom môže vyjsť von. Takisto je to viac-menej neodžubateľné. A je tam navyše dohľad policajtov.

Turnikety na električkových zastávkach majú aj v Istanbule, ale tam sa myslím platí konštantné cestovné be ohľadu na vzdialenosť.

Check-in check-out majú Dáni kombinovaný s revízormi - t.j. nejde sa cez turniket. Ale revízor si môže overiť, že cestujúci urobil check in v prístroji na stanici. Je to komplikovanejšie, lebo iné prístroje sú na check-in a iné na check-out. Takže to je už o niečom inom.

V Bratislavskom kraji si viem celkom dopre predstaviť, ako by ľudia obchádzali turnikety, takže tie neslúžia k ničomu. Na našich železniciach sme radi, že máme stanice, takže stanice s turniketmi sú SciFi.

Suma sumárum, bez revízorov to asi u nás fungovať nebude.

A treba si uvedomiť, že turnikety niečo stoja, takže otázkou je ich návratnosť.
Reakcia na: Ike #255000:
Nepotrebuješ mať revízorov vo východzej zóne (resp. konkrétne v prípade bratislavskej stanice okrem nej ani v zóne 101, keďže zóna sa nedá kúpiť samostatne), až v tých nasledujúcich
Reakcia na: 3pa3ck3 #254998:
Potom načo je turniket, keď ma budú kontrolovať revízori?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.