Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: jr1961 #254491:
"Sieť liniek" nie je integrovaná ani v NL.
Reakcia na: david11 #254490:
A čo keby stál = stále platíš vodiča za 1/3 výkon, a tie zvyšné 2/3 sú drahšie než úspora z prevádzky ekonomickejšieho vozidla.
Reakcia na: david11 #254490:
A ako si teda predstavuješ trasu a interval linky 90, ak by k Danubiane chodil nejaký vymeták z Čunova (označme ho 199)? Lebo ak chceš zachovať 90 v trase Nové SND - Rusovce, tak mi to vychádza na navýšenie výkonov (je jedno či pôjde k Danubiane minibus alebo kĺb, vodiča musíš zaplatiť tak či tak). Ak chceš nechať linku 90 len v trase Nové SND - Jasovská, tak by to bolo zhoršenie dopravy pre Jarovce a Rusovce.
Reakcia na: 810zssk #254488:
A Bratislavskom kraji máme dopravu integrovanejšiu než v Holandsku? Možno máme integrovanejšie tarify, ale aj to je len optický klam - ilúzia. Sieť liniek nie je vôbec integrovaná.
Reakcia na: TomJ #254481:
A čo keby stál. Takto to kolko zožere klbák vozokm v súčasnej trase a vozí 5% kapacity v tom úseku. To by vyšlo aj na navýšenie špičkových spojov v úseku Jasovská - Centrum.
Reakcia na: BA2301 #254486:
Toto som rad, ze mna instruktor v autoskole neviedol ako beznych studentov, ale spytal sa ma "poznas Bratislavu? Ano? Tak chod odtialto do Auparku, vyber si cestu aku chces a ideme" a po ceste sme sa normalne rozpravali a ked som urobil koninu tak zasiahol a vysvetlil. A maximalne obcas povedal, ak ma potreboval napriklad naucit kruhace ci pravidlo pravej ruky, ze pojdeme cez taku a taku ulicu.

Takze cez leto som mu robil taxikara a viezol ho na nakupy, na urady, atd. 😃
Reakcia na: Autobus39 #254487:
V Holandsku práveže žiadnu integrovanú dopravu prakticky nemajú. Jediné čo majú je jednotný platobný systém, čo je fajn, ale tarify sú úplne rozbité nie len v rámci štátu ale aj jednotlivých miest.

Existuje zopár predplatných produktov čo platí pre viac dopravcov ale v zásade sú veľmi nevýhodné.
Tento týždeň som strávil v Holandsku. Zaujalo ma to, že celý štát (rozlohou menší od Slovenska, počtom obyvateľov asi 3x Slovensko) je jednoliatym integrovaným dopravným systémom. A lístky sa (turistovi) kupujú ľahko - pri nástupe a výstupe priložím platobnú kartu k označovaču, ktorý zobrazí IN alebo OUT na potvrdenie akcie. Na druhý deň nejaká centrála so skratkou OV strhne precestovanú sumu z mojej karty. Podmienkou je 1. používať stále tu istú kartu a 2. každý cetujúci používa vlastnú kartu - nie je vôbec potrebné niečo voliť na označovači, všetko je automaticky. Deti v školskom veku cestujú s OV chipkaart, takisto aj previdelný cestujúci s "električenkami" robia check in a out s OV kartou. Toto funguje pre všetkých štátnych a súkromných dopravcov ako NS, Arriva, HTM, GVB,...

Ďalšia pozoruhodnosť je, že kým v Haagu som do vozidiel HTM mohol nastúpiť a vystúpiť ktorýmikoľvek dvermi, v Amsterdame do autobusu (kĺbového) GVB som mohol nastúpiť len prednými dvermi, aby vodič mal kontrolu, kto si nepípne kartu.(pípanie pri výstupe je potom v záujme cestujúceho, pretože inak sa účtuje cestovné až na konečnú). A šok som zažil v amsterdamskej električke, kde som mohol nastúpiť prvými a predposlednými dverami húsenice a pri tých predposledných bola búda so sprievodkyňou, ktorá mala úlohu bachárky a kontrolovala pípnutie karty. Check in a check out sa zjavne týka všetkých, aj tých s časovými lístkami.

Na železničných staniciach je to jednoduché, pretože vstup a výstup je len cez turniket, ten sa otvorí len po pípnutí karty alebo lístka.

Takže na jednej strane je cestovanie jednoduché, netrebe na to predplatené lístky ani aplíkácie a na kartu funguje každý označovač, ale na druhej strane sú isté reštrikcie na obranu proti čiernym pasažierom.

Doprava je všade pomerne pravidelná a bez tlačenice. Takmer nikdy som ešte nestál, vždy som našiel sedadlo.
Reakcia na: Ma178rek #254471:
Vo Francúzsku je v autoškole pravidlom, že inštruktor púšťa autorádio. Ide o to, aby si budúci vodiči zvykli, že počas jazdy nebude okolo nich kostolné ticho.
Reakcia na: 810zssk #254484:
Verím, že interpreti, ktorí toto robia, majú v pekle špeciálnu mučiareň 🤣

Inak Grécko relatívne donedávna nepoužívalo značku daj prednosť v jazde ale všade dávali stopky. Áno, aj na pripájací pruh na diaľnicu. Tiež som takto zopár grekom otestoval brzdy 🤣
Reakcia na: Ike #254474:
Ja som takto dnes ráno skoro spôsobil bum v Nicosiii z reverzného dovodu. Išiel som cez kruháč, ako všade na juhu tam fungujú v high speed režime a proste sa musíš prispôsobiť, inak tam budeš do večera. Zrovna som sa chystal vychádzať z vnútorného pruhu (pri čom mám podľa miestnych pravidiel prednosť, ale vždy som insecure tak si to úzkostlivo kontrolujem), keď som zrazu počul nejakú sirénu. Tak som trochu prudšie pribrzdil, za sebou počul nejaké škrípanie auta ktoré muselo slušne fleknúť tiež, a následne som pochopil že tá siréna išla z pesničky v rádiu 😂
Reakcia na: csepka_3 #254479:
Ty si s tým začal, Paľo!
Reakcia na: csepka_3 #254472:
Republika, Paľo, Republika? Nalož im to, Paľo, ako Miňo Mazurek tej rodinke na stanici!
Reakcia na: david11 #254477:
Minibus by ale zasa 20 minút z hodiny jazdil a 40 minút by stál na konečnej v Čunove. A na 90 by aj v trase po Rusovce bolo treba 2 vozy, takže by sa vlastne výprava navýšila.
Reakcia na: david11 #254477:
Pocas pretekov tam naposledy bola L190.
Reakcia na: 810zssk #254473:
Celkom trápny komentár, ja som len napísal to, čo som zistil pri rozhovore s takýmto kolegom počas čakania na služobný spoj, kedy mal to slúchadlo v uchu a zaujala ma zvláštna melódia, ktorá nahlas prenikala do ticha a zaujímalo ma, čo počúva. Je to pre vás neprípustné alebo z akého dôvodu si dovoľujete takéto útoky a nálepkovanie mojej osoby?
Reakcia na: david11 #254477:
To by som úplne netvrdil, síce tam pravidelne nechodievam, ale vždy keď som s 90 od Danubiany šiel, tak boli obsadené takmer všetky sedadlá v NS 12 (v júni, septembri a vlani aj koncom októbra - išlo o víkendy, keď tam v okolí žiadna akcia nebola, cez týždeň zrejme až taký dopyt nebude).
Reakcia na: Peon #254467:
Sú tam v sedle prejazdy z L192.
Určite by stačil minibus čo by tam zachádzal z konečnej v Čunove.
Počas pretekov by sa zaviedla x90 z centra.
Reakcia na: bobitwo #254469:
Išiel som s ňou veľakrát poobede v špičke a za Jasovskou nás išlo max.15 ľudí smer Danubiana.
Reakcia na: Ike #254474:
Presne takto som mieril ...
Akože legendárny spievajúci šofér z 31/39 bol super ale tak rádio by v kabíne malo hrať primerane a nie tak že hucat na celý interiér...

Ja osobne keď chodím na bicykli mám 1 slúchadlo aby som neobmedzoval ľudí okolo lebo s hudbou sa ide lepšie ...
Keď som ale v meste to mám tichšie aby som viac vnímal okolie

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.