Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mirec240 #253507:
V MHD? Asi nejaká novinka..
čo bolo týmto hlasom vyhlasované?
Niečo mi ušlo doteraz? Mužský hlas hlási už aj v slovenčine...

Tak máme tu súčasne aj "staré" hlásenie (2845) aj nové (2233).
Reakcia na: si #253504:
Lacnejším z dlhodobého pohľadu môže byť. Či výrazne, to by som trocha pochyboval. Ale je to aj prospešnejším riešením?
Reakcia na: Ike #253503:
odhliadnuc od toho ze vsetko dlho trva (projekty, povolenia, ....) je to ale dost kratkozrake uvazovanie.... (trolejovu) trat ked postavis tak tam s nejakou zakladnou udrzbou vydrzi 40-50 rokov, kolko generacii vozidiel (obvzlast baterkovych) sa pod tym vystrieda a co budu stat ? nebude nahodou ta kompletna trat v horizonte 20, 30, 40, ... rokov vyrazne lacnejsim riesenim ?
Reakcia na: Viko #253500:
No lenže takto nie je postavená dilema. Dnes už hybridy máme a máme aj infra.

Čo ja rozporujem (ale zase to neprezentujem ako univerzálnu pravdu), je výstavba súvislých tratí. Zoberme si ten Lamač, ako príklad: Zatrolejuješ L63 (8 km) za 20 miliónov, ale samozrejme to bude viac, lebo musíš vykonať všetky potrebné procedúry a prvý báger sa zahryzne do terénu o 10 rokov. Ceny, inflácia, pracovný trh, všetko sa to môže zmeniť tak, že skutočná cena bude 25 miliónov. K tomu musíš kúpiť 9+1 nových trolejbusov, aby si pokryl výpravu, takže to máme 10 bežných 18m trolejbusov v hodnote 600 tisíc € za jeden, takže ďalších 6 mega. Kapitálové výdavky máš 26 až 31 miliónov €. A to pomlčím o výstavbe meniarne, pre ktorú musíš mať pozemok.

A nevýhody? Údržba trate a rýchlosť. Žiadna flexibilita. A stále máš ostatné linky, ktoré buď budú hybridy, alebo budú jazdiť autobusy pod drôtmi.

Za 31 miliónov vieš postaviť 2 km tratí v náročnom teréne, alebo spojky, alebo predĺženia trate (napríklad po Tesco Lamač) a nakúpiť odhadom 25 ks 18m hybridov, ktoré vedia byť zaradené do premávky o rok.

A pokojne sa prenesme do iného vesmíru. V Trnave sa v 80. rokoch plánovala prevádzka trolejbusov. Asi sa zhodneme, že v dnešnej dobe by takáto myšlienka bola ekonomická samovražda a elektrobusy "do the job" rovnako, hneď a za zlomok nákladov.
Este štastie že tu nemame system Translohr., čo bol system nakoniec predraženy a nespolahlivý a ekonomicky naročny.

Reakcia na: Ike #253499:
To si vobec nemyslim
Ked premava trolejbus pod trolejami može dobijat baterie/viz 40,61,44/ a nemusi sa dobijat na určenom mieste/Samozrejmostou dobre dimenzovane napajanie siete/Najvacsi odber tj zataž pre baterie je rozjazd do kopca ,pri vačsich rychlostiach spotreba elektriky zasadne klesá.Este tak zjednotit autobus a trolejbus/ a ich varianty/ v legislative tj aj trolejbus dat ako cestne motorové vozidlo.
Voči autobusu to je otazne ale el.motor je vždy jednoduchši/nehovoriac o udržbe/ než diesel motor a ešte ekologia.
Indukčne napajanie z vozovky je v sučasnosti drahé nespolahlive a tak len v štadiu vyskumu .

Reakcia na: Ike #253499:
Pri cene, čo stoja nové batériové sady napr. do ENS, a ich reálnej životnosti dákych 5 rokov - naozaj vyjde lacnejšie hybrid+infra ako trolej+infra?
Reakcia na: andrejandrej #253497:
Je to čím ďalej, tým viac otáznejšie a môj odhad je, že trolejbusové trate čoskoro budú slepou uličkou. Napr. zatrolejovanie cesty do Lamača by dnes v porovnaní s nákupom hybridných trolejbusov predstavovalo výrazne horšie návratnú investíciu bez nejakej väčšej pridanej hodnoty.
Reakcia na: dyspozytor #253495:
Škoda, že tú druhú stanu to zožulo...

Ale áno, personálna bieda v doprave sa ťahala ako niť snáď celým socíkom. Vo výsledku sa miesto výberu robil nábor, takže robiť profivodiča sa dalo kľudne s neplatnou zdravotkou, alebo s falošným súhlasom hlavného zamestnávateľa na brigádny pomer... Príhody z výcviku viackrát spomínal S499.1023. A odkedy sa dajú online pozrieť niektoré československé rozsudky, tak si môže každý z gauča overiť, ako aj pri zavinenej nehode sa zvykol domovský podnik prihovárať za miernejší trest, aby neprišiel o šoféra.
Existuje niekde porovnanie nákladov na vozokilometer alebo inú metriku pre prevádzku trolejbusov a autobusov? Má ekonomický zmysel rozšírenie trolejbusovej siete?
Krasňany otvoria spolu s Petržalkou?
Dobová reportáž v motoristickom časopise STOP z roku 1988. Ej veru, nebolo to také ružové, akoby sa dnes mohlo zdať... 😉
Reakcia na: Petto #253493:
A načo? Čím bližšie ku komunálnym volbám sa dokončí tým lepšie 😛
TT Mlynska dolina aj sa zacne robiť ❓
Reakcia na: vetesnik #253491:
Pokiaľ viem má sa robiť oblúk pár metrov predtým tak možno aj toto spravia...
Reakcia na: Ma178rek #253489:
Od KV tie autá letia dosť rýchlo, určite by som tam neriskoval Voľno/Voľno (je to vôbec možné?).

Ideálne bude, ak sa podarí nastaviť miesta na prechádzanie tak, aby chodec prešiel celou križovatkou na "jeden nádych".
Reakcia na: B K #253487:
Tam by som to nechal na chodcov v režime ako doteraz výhľad je tam dobrý

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.