Aha, cize ked ostanu stat auta v smere z KV pred krizovatkou a nebudu sa vediet dostat cez krizovatku lebo bude neustale plna kvoli autam z Dubravky (a vdaka semaforu sa napriklad nedostanu na Harmincovu, lebo budu mat vacsinou cervenu a podla zakona nesmu vojst do krizovatky ak nou nevedia prejst), tak to bude lepsie. Hlavne tie, co potrebuju ist na dialnicu. Got it.
Apropo, v com to inak pomoze, ak auta z Dubravky budu stale rovnako "upchavat" pravy jazdny pruh pred buspruhom? A potom na zelenu sa do neho budu pchat auta z Karlovky aby sa zaradili do pruhu pre auta? To skoro vyzera, ako keby niekto chcel len minut peniaze na zbytocnost a prihrat malu domov.
Je tam problém každé ráno. Neregulovaný vjazd od KV spôsobuje to, že regulovaný vjazd od Záluh ostane stáť pred traťou, lebo je Harmincova plná.
Môžu ísť okolo štadióna, MHD má aktívnu preferenciu, takže tiež ostanú na červenej.
Nuz keby tam nebol buspruh, neboli by tam take iste zapchy ako pred rozsirenim Harmincovej
Ale tuto "logiku" semafora nepochopim, ked som tadial este jazdieval tak nikdy nebol problem so zipsovanim ci pustanim autobusu. Len docielia to, ze viac ludi opat zacne chodit okolo stadiona. A rovnako to nepomoze, ked sa tam "napchaju" auta na zelenu a ostanu stat, lebo tam uz budu auta od Dubravky.
tuším aj 67 ju nosila v starej trase (pred rokom 2009) cez Ivanskú/Galvaniho/Trnávku na Jurak .. Astronomická aj Súhvezdná mali jednu hranu pre oba smery
Ja si pamätám T3 a K2 ako jazdili s čistou modrou tabuľou a vodiči to používali ako priehradku na papiere (odkladali ich medzi tabuľu a predný panel). Myslím, že aktívne sa začali tie tabule využívať až v 80. rokoch - bolo to určite ešte "pred revolúciou".
Čo mňa prekvapuje sú historické fotky T2 a T3, kde je hore podlhovastý transparent s trasou - cieľom. To si nepamätám. Ja si pamätám T3 so štvorcovým "oknom" pred kroré sa do koľajničiek zasúvala plechová tabuľa s vyrezaným číslom linky, ktoré sa v noci presvecovalo. Tabule boli modré a číslice s bielymi okrajmi. T2 mali transparent zatretý na krémovo s čírym sklom uprotred v tvare štvorza a tam sa dávala (v koľajničkách) tiež plechová tabula s vyzeraným číslom. Vymienať to moc nešlo - teda nie mimo vozovne.
Autobusy mali krabičku vpredu v pravo pod predným sklom s číslom linky. Trolejbusy mali krabičku, ale aj linku (fixne, neotáčala sa - trasa so slovami "a späť") nad predným sklom. Kým autobusy a električky mali linky na modrých tabuliach s bielym písmom, trolejbusy mali (okrem krabičky) linku na bielej tabuli s čienym písmom a červeným číslom). Koncom socializmu sme prešli na žlté tabule.
Ikarusy (kĺbové) mali iné označenie, využívali pôvodné transparenty a nie bratislavské doplnky, krabičky mali ale aj oni.
Občas sa stalo, že to vodič zabudol otočiť. Pamätám si situáciu, asi roky 1996 až 1998, ako pri technickom skle nastúpila pani do vtedajšej 61 a keď to začalo odbáčať do DNV, tak sa rozhorčene vodiča vypytovala kam to ide. Vodič si až vtedy uvedomil, že zabudol otočiť tabuľku. Ja som išiel z Dúbravky, tak som na smerovú tabuľku pri nástupe nepozeral. Pani potom vystúpila pri Poľnohospodárskom učilišti a musela prejsť cez cestu a čakať na spoj smerom do Dúbravky.
Prozaicky: U električiek to bolo najjednoduchšie na manipuláciu, pretože si to už aj s tým Praha vymyslela, keď sa zrušili horné transparenty s cieľom. U trolejbusov ani autobusov na to dedikovaný priestor nebol, improvizovalo sa.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
trolejbus6207