Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #253317:
Lenže tu sa nebavíme o ulici v centre mesta, tu sa bavíme o výpadovke, ktorá je neustále upchatá už teraz a neexistuje k nej alternatíva. A hlavne nie sú tam iba cesty smerom do mesta ale aj mimo mesto kam ti tá super MHD už tak super nejde.

Napríklad na Vajanského nadávam tiež, ale tam mám aspoň nejaké pochopenie prečo to spravili. Plus tam máš alternatívu v podobe Einsteinky a Sancovej. Ale tu nemáš nič, maximálne Dúbravku čo ale sa zhodneme, že bude veľmi zle, ak to začnú používať ako alternatívnu trasu.

A pokiaľ sa bude všade večne aj nelogicky obmedzovať IAD tak skutočne nebuď prekvapený, ak vyhrá nejaký hochštapler a začne robiť presný opak a rušiť bus pruhy, lebo vodiči budú voliť niekoho iného.
Reakcia na: MatejBA #253312:
To, čo opisuješ v negatívnom kontexte, je predsa podstata plne legitímneho nástroja dopravnej redukcie, ktorý sa používa snáď na celom svete okrem USA a Ruska. Navyše, ak v čase kolóny porovnáš priepustnosť pravého jazdného pruhu ako všeobecného jazdného pruhu a pravého jazdného pruhu ako BUS pruhu, zistíš, že v tom BUS pruhu prejde jedným bodom viac osôb, ako keď sa tam posúvajú jednotlivci v autách.

Inak dopravná redukcia nie je na Slovensku vôbec nič nové. Len pripomeniem, že kedysi bola na Kapucínskej štvorpruhová cesta a jazdilo sa pod Michalskou bránou (chápem, že to je úplne iný charakter komunikácie a zástavby, neporovnateľný s II/505, ale principiálne chcem poukázať na to, že aj v minulosti sa autá z mesta postupne vytláčali a to dokonca pred nástupom vrcholu automobilizácie, na rozdiel od západnej Európy, kde to bola reakcia na automobilizáciu).
Reakcia na: Thomas55 #253303:
Bratislavskí údržbári parovodu sú radi za každú výhybku, ktorú nemusia udržiavať. Inak konkrétne táto odbočka pre dopravu veľký význam nemala.
Reakcia na: MatejBA #253300:
Ty tiež nie si schopný sa odpútať od toho, čo je teraz?
Reakcia na: bobitwo #253285:
Čo z toho okrem rozchodu neexistuje aj v Brne?
Reakcia na: Klepeto #253298:
Nemôžeš nasekať na železnici po 500 metroch zastávky, ak to nie je dedikovaná S-Bahnová trať.
Reakcia na: Ike #253311:
Lenze Bus pruh v Lamaci a Zahorskej nevznikol na ukor jazdneho pruhu, ale na ukor krajnice. Tu nemas krajnicu. Tu uberies jazdny pruh.

A je to velmi jednoduche - teraz ked je upchata dialnica, tak vacsinou stoji iba pravy pruh, casto az po ten Mobelix. To teraz presunies do laveho pruhu, v ktorom ale idu aj auta smer Lamac, Zahorska, Stupava a D2 smer CR, a zaroven auta z D2 od CR smer Lamac a Zahorska.

Cize VSETKO posles do 1 pruhu, a medzi kruhacom pri Mobelixe/Bory Mall a kruhacom pri OBI ti vsetko pojde z roznych smerov do roznych cielov. To ti nevyjde nijak rozumne. A ak este do toho pridas v buducnosti Saratovsku, dostavbu Borov a rozsirovanie medzi Lamacom a DNV bez alternativneho napojenia na D2, teda az pri Stupave...

Mne uplne staci teraz poobede, ked je uzavreta Sitina, ako pruh smerom na D2 do mesta stoji hodne daleko aj poobede okolo 16-17, a pruh do Lamaca je nastastie prejazdny, ale staci par blbcov, co sa chce zaradit neskoro, a zacnu to tam blokovat uz teraz.

Inak by som hovoril, ak by tu cestu rozsirili - medzi prvym kruhacocm (Mobelix) a nepouzivanou zastavkou mas 50m, medzi nou a beznou zastavkou mas 130m, medzi beznou zastavkou a kruhacom mas 250m.
Reakcia na: MatejBA #253310:
Nikdy som nebol členom vallosekty a myslím si, že Vallo vyhráva voľby predovšetkým preto, že má rádovo o niekoľko líg horších vyzývateľov, no za tieto dlhokánske BUS (Záhorská a teraz Devínska) pruhy má u mňa obrovské nezanedbateľné plus. Takto sa to robí do psej matere! Jediná otázka znie, čo bránilo vytvoreniu týchto BUS pruhov obdobie pred 15 rokmi (ok, konkrétne táto cesta tam nebola, ale ide o princíp)
Reakcia na: Jaakub #253309:
Dufam, ze si robis srandu, lebo toto bude cista Vallovina a upcha to tam kompletne vsetko - aj ludi co idu z dialnice/Borov/DNV/Dubravky do Lamaca a Zahorskej, pricom doteraz vedeli rano prejst v ramci moznosti ako-tak.
Na ceste II/505 v úseku od Möbelixu po cca vjazd na diaľnicu D2 v smere do mesta bola včera namaľovaná hrubá krajnicová čiara medzi doterajšími dvomi priebežnými jazdnými pruhmi. Zrejme sa tam chystá BUS pruh, ktorý by teoreticky mohol uľahčiť prístup L21 v rannej špičke na D2ku. Nerieši to však asi miesto, kde L21 najviac stráca, a to na samotnej diaľnici.
Reakcia na: andrejandrej #253307:
Zopakujem ešte posledný raz, lebo evidentne nechcete rozumieť. Jazda vlaku a električky v bratislavských podmienkach na rovnakej infraštruktúre nie je možná.
Reakcia na: bobitwo #253304:
Ok, inak. Zjavne v Brne došli k limitu kapacity tramvaji a hodlajú to nejak riešiť. Je aj BA na limite kapacity tramvaji? A hodlá to nejak riešiť?
Reakcia na: Viliam22 #253305:
Ministerstvo vnútra zachraňuje Stylu ktorej uteká aj to málo nájomcov čo mali? 😁
Studena, zastavka - Klientske centrum II?

Druhé klientske centrum sa v Bratislave otvorí na jeseň a bude sídliť na Studenej ulici v Ružinove v obchodnom centre Styla pri Zlatých pieskoch
Reakcia na: andrejandrej #253302:
Na Slovensku vlaky:
1) rozchod: 1435mm vlak, 1000mm v električka v Bratislave
2) šírka vozňa: vlak 2835mm ±, električky 2500mm
3/ polomery zákrut: nové Panthery 150m, električka 25m.
4) váha jednotiek: nové Pantery (rad 660/661 čo budú najbližších 40 rokov najpoužívanejšie na Slovensku) dĺžka súpravy 79,4/105,9m, váha 159,5t/ neznáma váha, električky najťažšie 47,5t.
5/ napájanie súprav
6/nástupné hrany, Panther 580mm, električky 280mm ak si dobre pamätám.

A ďalších XY technických rozdielov. Odhadovaná životnosť jednotiek vlakov aj električiek pri serióznom servise je cca 40-60 rokov.

Tvoje "neexistujúce" technické problémy sú dosť podstatné a veľmi existujúce a extrémne drahé.
Zdravím, mám jednu otázku zo zaujímavosti, aký bol dovod, ze sa v roku 2015 zrusila trolejova odbocka zo Štefánikovej na Palisády? To malo vyznam nie? Dakujem
Reakcia na: bobitwo #253299:
Nepochopil si ma, asi som sa zle vyjadril.

Náš problém nie sú technické detaily projektu. Náš problém je absencia dlhodobých plánov.

Tramway by mala byť nosným systémom v BA, ale jediný rozvoj bolo postavenie 50 rokov plánovanej petržalskej radialy. Pritom v podobne veľkom Brne narážajú na kapacitné možnosti tramvaji. My taký problém už asi tiež máme, len si to nepriznáme.

Technické detaily riešiť vieme, ako správni drotári, ale chýba nám nadhľad a dlhodobé uvažovanie.
Reakcia na: Klepeto #253298:
Ano, to s tebou suhlasim. Po Bajkalsku urcite treba pripadne aspon Novy Ruzinov /P+R R7. Linka 70 dnes zatial nepraska vo švikoch ze by tam bolo treba hned kolajovu dopravu.
Reakcia na: Klepeto #253298:
Prepáč ale vlak nie je zázračne riešenie pre zapadnú časť, ako píšeš. Z Lamača by som musel ísť niekoľko zastávok autobusom (v špičke stáť v zápche,) aby som prestúpil na vlak čo ide raz za 60 minút, a vďaka genialite ZSSK musel buď stáť dlho na HlSt. alebo prestúpiť na iný vlak/inu formu dopravy.

Aj pomalá električka by ti dala väčší komfort a flexibilitu.
Reakcia na: andrejandrej #253297:
Ešte raz si prečítaj, čo som ti napísal. A to som išiel len po povrchu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.