Ja som nikde nepísal že sa to má zrušiť ja píšem že v praxi nemá kto vymáhať dodržiavanie a vôbec nič na tom nezmení ani to že to po novom dali do zmluvy.
Kedze sa v sucasnosti nasli peniaze akurat na nakup 8 novych autobusov, a v sucasnosti nam jazdi 83 ks s rokom vyroby 2010, neviem o tom ze by sme mali aj alternativne moznosti. Samozrejme okrem toho, ze by sme vsetky tie stare vozidla vyradili bez nahrady, co by zabezpecilo ze nas vozidlovy park bude mat trhovu hodnotu nad nulou a nebudeme musiet robit GO, ale aj to ze MHD sa stane nepouzitelna.
Je sice pekne, ze nejaki neschopni darmozraci v kancelarii ktori nemaju ani sajn o tom, ako funguje MHD v tomto meste, vymysleli magicke cislo, ale ake riesenie mas ty, s ohladom na realne podmienky?
Neviem, žeby sledovanie štandardov, včasnú prípravu verejných obstarávaní a obmenu vozidlového parku? Ak sa zaspí na vavrínoch, tak dopadneme ako v 90. rokoch, kedy trhová hodnota vozidlového parku plávala nad nulou, výnosy z predaja vozidiel prakticky neexistovali a žili sme z GO. Konečne sa podarilo z tejto špirály vystúpiť a ideme brojit proti tomu lebo #vzdysatotakrobilo?
Cize co presne navrhujes? Nahrada za klbove vozidla z roku 2010 su v nedohladne, takze ak budeme respektovat posvatnu kravu - pardon, "standardy", tak bud musime zrusit tie spoje na ktorych jazdia, alebo oslabit kapacitu. Snad nemusim na tejto stranke vysvetlit preco ani jedno ani druhe riesenie nie je realne.
Vazne je toto lepsie riesenie nez mat autobusy ktore prekrocili vymysleny 15 rocnik premavky? Myslim si ze kazdy normalny clovek radsej utrpi stary voz do ktoreho sa zmesti.
Bolo by vhodne zrusit standardy ktore nie su vobec realne. Kedze uz teraz je problem nahradit vozidla z 2010, tak urcite budeme mat problem nahradit aj dalsie stroje ktore budu oslavovat 15ku, budeme mat nekonecny backlog. Jedine vekove obmedzenie, ktore je ako tak realne, je max. 50 rokov pre elektricky, a aj to len za predpokladu, ze pri GO sa ich vek resetuje na 0.
Tam to už je dlhé roky a v minulosti sa to tiež bežne porušovalo, IDS BK (resp. BID) to síce môže kontrolovať ale nemá právo udeľovať pokuty, môžu to jedine postúpiť objednávaťelovi v tomto prípade mestu, ktoré žiadnu pokutu neudelí lebo DPB je v jeho vlastníctve takže nebude pokututovať vlastného dopravcu.
Reálne to je hlúposť, v prvom rade predpokladám že nejaké prípadné sankcie ak by si teorecticky nejaké naúčtovali za nedodržanie veku sú určite nižšie ako v prípade že by spoj nešiel vôbec. To je ale úplne jedno kedže žiadne sankcie za to nebudú kedže mesto nikdy nebude pokutovať vlastný dopravný podnik. To je ako keby dávali pokutu sami sebe.
Vôbec nechápem prečo mesto dalo do zmluvy túto podmienku, kedže to aké vozidlá jazdia ovplyvňuje hlavne magistrát tým koľko peňazí uvoľní na nákup nových vozidiel. Pokiaľ nové vozidlá nebudú tak sa logicky tie staré vyradiť nemôžu. A to či nové vozidlá budú záleží v prvom rade na rozhodnutí mesta ktoré nákupy schvaľuje a financuje. Takže to či budú jazdiť 15 rokov a viac staré autobusy záleží len od rozhodnutia mesta bez ohľadu na podmienku ktorá je v tej zmluve pretože reálne aj v prípade porušenia tejto podmienky sa skrátka nestane nič. Maximálne čo sa tak môže stať je že mesto udelí pokutu samo sebe a hotovo.
Okrem toho táto podmienka sa porušuje už teraz 4921, 4901, 1908.
Neschopní úradníci si môžu vypísať také podmienky aké chcú, ale ak by došlo k obmedzeniu kapacity alebo výkonov na kĺbových linkách kvôli nedostatku vozidiel tak bude z toho taký shitstorm že sa po**rú. Preto to nikto nespraví.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ikarus31