Cize co presne navrhujes? Nahrada za klbove vozidla z roku 2010 su v nedohladne, takze ak budeme respektovat posvatnu kravu - pardon, "standardy", tak bud musime zrusit tie spoje na ktorych jazdia, alebo oslabit kapacitu. Snad nemusim na tejto stranke vysvetlit preco ani jedno ani druhe riesenie nie je realne.
Vazne je toto lepsie riesenie nez mat autobusy ktore prekrocili vymysleny 15 rocnik premavky? Myslim si ze kazdy normalny clovek radsej utrpi stary voz do ktoreho sa zmesti.
Bolo by vhodne zrusit standardy ktore nie su vobec realne. Kedze uz teraz je problem nahradit vozidla z 2010, tak urcite budeme mat problem nahradit aj dalsie stroje ktore budu oslavovat 15ku, budeme mat nekonecny backlog. Jedine vekove obmedzenie, ktore je ako tak realne, je max. 50 rokov pre elektricky, a aj to len za predpokladu, ze pri GO sa ich vek resetuje na 0.
Tam to už je dlhé roky a v minulosti sa to tiež bežne porušovalo, IDS BK (resp. BID) to síce môže kontrolovať ale nemá právo udeľovať pokuty, môžu to jedine postúpiť objednávaťelovi v tomto prípade mestu, ktoré žiadnu pokutu neudelí lebo DPB je v jeho vlastníctve takže nebude pokututovať vlastného dopravcu.
Reálne to je hlúposť, v prvom rade predpokladám že nejaké prípadné sankcie ak by si teorecticky nejaké naúčtovali za nedodržanie veku sú určite nižšie ako v prípade že by spoj nešiel vôbec. To je ale úplne jedno kedže žiadne sankcie za to nebudú kedže mesto nikdy nebude pokutovať vlastný dopravný podnik. To je ako keby dávali pokutu sami sebe.
Vôbec nechápem prečo mesto dalo do zmluvy túto podmienku, kedže to aké vozidlá jazdia ovplyvňuje hlavne magistrát tým koľko peňazí uvoľní na nákup nových vozidiel. Pokiaľ nové vozidlá nebudú tak sa logicky tie staré vyradiť nemôžu. A to či nové vozidlá budú záleží v prvom rade na rozhodnutí mesta ktoré nákupy schvaľuje a financuje. Takže to či budú jazdiť 15 rokov a viac staré autobusy záleží len od rozhodnutia mesta bez ohľadu na podmienku ktorá je v tej zmluve pretože reálne aj v prípade porušenia tejto podmienky sa skrátka nestane nič. Maximálne čo sa tak môže stať je že mesto udelí pokutu samo sebe a hotovo.
Okrem toho táto podmienka sa porušuje už teraz 4921, 4901, 1908.
Neschopní úradníci si môžu vypísať také podmienky aké chcú, ale ak by došlo k obmedzeniu kapacity alebo výkonov na kĺbových linkách kvôli nedostatku vozidiel tak bude z toho taký shitstorm že sa po**rú. Preto to nikto nespraví.
Už drvivá väčšina Mercedesov aj tých starších má koženkové poťahy a výmena poťahov za koženky bude pokračovať aj naďalej. Sorky aj tie najstaršie majú tiež koženky už takmer všetky.
Vyraďovať sa budú jedine ak by prišli nové vozidlá vo väčšom množstve, ináč bez toho žiadne väčšie vyradenie Mercedesov nehrozí.
Podľa mňa ostávajú tie staršie teda z roku 2010
Keďže v ďalšom roku by sa mali MBCC a SORky začať vyraďovať keďže im plynie 16.rok prevádzky
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Iko000