Reakcia na: Mhr1 #251893:
Dnes už nenajazdím po Prahe toľko ako keď som býval v centre ale vtedy som sa niekde dočítal, že vodiči majú pokyn neriešiť smradľavcov z vlastnej iniciatívy ale musia reagovať na popud cestujúceho. Aj som to párkrát spravil a fungovalo to. Ale je to už pár rokov.
plusmínusautobus
Chápem, že takéto veci sa dejú a že je možnosť nahlásiť vodičovi problém. Avšak je mi jasné, že takýmto krokom môžem zdržovať desiatky ďalších cestujúcich. Napriek tomu, že oceňujem nové električky a celkovo pozitívny vývoj MHD v Bratislave za posledné 10 roky (nie všetky..), mám pocit, že podobné incidenty výrazne znižujú komfort cestovania a odrádzajú ľudí, najmä tých, ktorí nie sú zvyknutí cestovať MHD.
Chcel by som upozorniť na zaujímavý príklad z Budapešti, kde nedávno zaviedli systém, ktorý by mohol byť inšpiráciou. Cestujúci môže cez aplikáciu nahlásiť problém, a ak je situácia vážna, do 15 minút dorazí zásahová jednotka. Tento systém funguje na princípe "záchrannej brzdy" a zneužitie sa trestá. Nie je to nástroj na „vtipy“, ale na riešenie reálnych problémov.
Mám pocit, že takéto opatrenie by mohlo zlepšiť situáciu aj u nás. Aké sú vaše skúsenosti? Myslíte si, že je na čase zaviesť niečo podobné aj v Bratislave? Ako sa dá efektívne brániť proti takým situáciam?