Reply on: andy27 #251889:
Určitě nie som sociálny prípad, ale uprednostňujem MHD zo zásadných dôvodov: životné prostredie a väčšia pružnosť - auto treba niekde zaparkovať a treba sa k nemu vrátiť. S MHD som slobodný - idem, kam chcem a vrátiť sa môžem úplne inou cestou, čo je určite pestrejšie. A nie je mi jedno, či cestujem so slušným a čistým človekom, alebo páchnucim bezďákom. V piatok som v metre v Prahe musel zmeniť na najbližšej stanici vagón, taký bol zápach bezdomovca neznesiteľný. Takže nejaká aplikácia/núdzový telefón na privolanie pomoci by sa hodila. Prepravný poriadok hovorí jasne: z prepravy sú vylúčené osoby so znečisteným odevom. Riešiť by sa malo aj pitie v MHD. Je oficiálne zakázané, ale nikto to nerieši. Rozliaty nápoj na podlahe i oblečení spolucestujúceho som už zažil...
plusmínusautobus
Chápem, že takéto veci sa dejú a že je možnosť nahlásiť vodičovi problém. Avšak je mi jasné, že takýmto krokom môžem zdržovať desiatky ďalších cestujúcich. Napriek tomu, že oceňujem nové električky a celkovo pozitívny vývoj MHD v Bratislave za posledné 10 roky (nie všetky..), mám pocit, že podobné incidenty výrazne znižujú komfort cestovania a odrádzajú ľudí, najmä tých, ktorí nie sú zvyknutí cestovať MHD.
Chcel by som upozorniť na zaujímavý príklad z Budapešti, kde nedávno zaviedli systém, ktorý by mohol byť inšpiráciou. Cestujúci môže cez aplikáciu nahlásiť problém, a ak je situácia vážna, do 15 minút dorazí zásahová jednotka. Tento systém funguje na princípe "záchrannej brzdy" a zneužitie sa trestá. Nie je to nástroj na „vtipy“, ale na riešenie reálnych problémov.
Mám pocit, že takéto opatrenie by mohlo zlepšiť situáciu aj u nás. Aké sú vaše skúsenosti? Myslíte si, že je na čase zaviesť niečo podobné aj v Bratislave? Ako sa dá efektívne brániť proti takým situáciam?