Reakcia na: Viko #249019:
Rozumiem, ale tu sa bavíme o promile prípadoch. Pretože trolejbus (a analogicky aj autobus) je buď na linke, na ktorú má dnes licenciu podľa 351/2010 Z. z. a od nového roka povolenie na prevádzkovanie linky podľa 332/2023 Z. z. alebo mimoriadne mimo svojej trasy, kedy je vysoko pravdepodobne pod dohľadom dispečera, ktorý komunikuje s políciou.Preto som napísal, že to nie je ako úspešný dphčkar, ktorý si skracuje cestu na míting, ale vodič trolejbusu vždy koná na základe pokynov niekoho kompetentného.
Súhlasím so samom, že to nie je ideálne, lebo pre 0,01% prípadov je tam právne vákuum, ale v princípe to nespôsobuje vážne problémy.
Ike
Ja som tiež toho názoru, aby sa rozdiely medzi trolejbusmi a autobusmi úplne zastierali (aj v oblasti, ktorej sa venujem takéto kroky, nie veľmi s nadšením niektorých oponentov, postupne implementujeme).
V prípade cestnej premávky tomu naozaj nič nebráni. "Obhajujem" to len preto, lebo ak by sme použili tvoj návrh, tak máme výnimku z výnimky. Pozri:
Prikázaný smer platí pre všetky vozidlá
- okrem trolejbusu a električky
-- okrem jazdy mimo dráhy.
Vzhľadom na to, že viem, ako ťažko sa vyhláška 30/2020 rodila a aké bizarné argumenty padali s cieľom ponechať starý stav a totálne odignorovať Viedenský dohovor, to dopadlo celkom obstojne za cenu takýchto nuáns.