Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #248923:
Pri združených priehradkách robí všetko. Čiže nie je len balíky, ale aj vypláca dôchodky, platenie šekov, atď...reálne sa aj tak musí postaviť a ísť hľadať balík.
No minimálne v predvianočnom období by sa nejaký brigádnik na vyskladňovanie uživil.
Ale SP je typická zaspatá štátna/verejná inštitúcia. Radšej zaplatia desaťtisíce € na to, aby koučovali a motivovali zamestnancov k vyšším výkonom. Ideálne vopred známa firma.
Reakcia na: N/A #248922:
Správne je sa pýtať prečo. 👍🏿
Napríklad teta by mohla ísť hľadať do skladu ešte predtým, než príjemca zistí, že jeho číslo sa objavilo na vyvolávacom displeji. Dokonca by teta mohla vyhľadať aj viacero zásielok na jedno postavenie sa zo stoličky.
A napr. v Alze majú taký sci-fi mód, že vydávané zásielky/tovar vyhľadáva iná osoba a iná osoba ich odovzdáva.
Reakcia na: zakaznik #248921:
A čo pomôže keby sa ČK naskenoval pri vstupe? Teta to musí ísť fyzicky hľadať do skladu a hrabať sa stovkách obálok/balíkov. Na pobočkách si sektory označujú fixkou a potom si to nejakou vlastnou logikou ukladajú.
Softvérová výbava nula celých nula celých nula. 😁
Reakcia na: Miro #248914:
Slovenská pošta ťa tiež nechá čakať najprv na odovzdanie žltého lístka zamestnancovi a potom druhý krát na to, kým zamestnanec zásielku vyhľadá. Namiesto zoskenovania kódu zásielky už pri vstupe. Štátne firmy sú zlo a mali by sa zrušiť. 😄
Reakcia na: Pajo #248915:
Na expresnej vrstve sa zvykne aj cieliť co najväčšia obsadenosť. ZSSK cieli čo najnižšiu obsadenosť.

Preto Regiojet predáva trasu BA - TT za 2,0€ a ZloSpol IC za 7,0€. 😄
Reakcia na: Ike #248917:
Len v učebnicovej poučke chýba faktor kvality, spoľahlivosti a sila konkurencie.

Definoval si, že by ZSSK mala žiadať od cestujúceho, ale protihodnotu nie.

Železnice sú práčka €. Od čias Mikuláša až naveky.
Reakcia na: Ike #248913:
Síce maďarskú tarifu neberiem za učebnicový príklad (nezmyselné príplatky za vlaky "vyššej kategórie", povinné miestenky a pod.), ale presne toto majú oveľa krajšie marketingovo predané.
Neviem presne nájsť znenie, ale lístky cez automat sú tuším o 5% lacnejšie, a tie zakúpené cez aplikáciu až o 10% lacnejšie. Tento variant mi príde oveľa viac pochopený, oveľa viac motivujúci na nákup elektronicky.
Reakcia na: N/A #248916:
Cestovné vo verejnom záujme by malo byť výsledkom equilibria medzi znižovaním nákladov objednávateľa a zároveň by nemalo presiahnuť určitý podiel ročných výdavkov priemernej domácnosti.

Mám za to, že súčasné cestovné vzhľadom na makroekonomické ukazovatele nespĺňa ani jedno. Je nízke aj pre objednávateľa aj pre domácnosti (tie budú samozrejme vždy nespokojné).

Samozrejme, môžeme otvoriť tému sociálnych zliav a žalostnej efektivity zssk. Ale mám za to, že problém sa dá riešiť na viacerých frontoch naraz a nezávisle od seba.
Reakcia na: Ike #248913:
Zvyšovanie cestového

V roku 2011 vlak ťahal rušeň z roku 1972. Dnes je ten istý rušeň starší o 12 rokov a výrazne poruchovejší (alebo je ok, že bageta bežne jazdí na rýchlikoch?). Čakám na tej iste zastávke, kde sa nič nezmenilo. Idem nižšou rýchlosťou, lebo stav infraštruktúry je žalostný (viď HLS).

Čiže čo mám zohľadniť ako cestujúci? Zase stará otázka, čo bolo skôr, sliepka alebo vajce?
Ak sa zvýši cestovné o 100% a bude trvať 20 rokov kým sa zmodernizuje vozový park (btw, zmodernizoval sa, no poruchovosť nových/reko vozidiel je katastrofálna) a aspoň sa zapláta infraštruktúra na stav z roku
ZSSK už dávno mala na expresnej vrstve aplikovať pohyblivé ceny. BA-KE v utorok ráno o 5h 8€ a v piatok o 16h 40€. Nechápem prečo to už dávno nie je veď je to bežná prax v okolitých krajinách.
Priatelia, spomínate si, ako Slovenská pošta pred rokmi požadovala poplatok tuším 5 Sk za vypísanie potvrdenky o zaplatení poštovného?
Reakcia na: N/A #248911:
Nejdem teraz riešiť výšku príplatku a ani spôsob. Mám za to, že marketingovo to je fail a skutočne by bolo lepšie, keby sa cestovné zrealnilo (od roku 2011 je rovnaké, kým priemerná a minimálna mzda sa zdvojnásobila, náklady sa zvýšili v priemere o 40%, takže zssk robí charitu aj vo vzťahu k platiacim cestujúcim), resp. mierne nadhodnotilo a cestujúcim, ktorí si kúpia lístok elektronicky bola udelená zľava.

Lebo výdaj fyzických lístkov vytvára objektívne náklady. A jednotkove rastu čím viac cestujúcich kupuje elektronicky.

Distribúcia lístkov (je to cenina) je fixný náklad, tlač je čiastočne fixný náklad, prenájom priestorov a ich údržba je fixný náklad, osobné náklady predavača je fixný náklad.

Tá "teta" za okienkom stojí zssk rovnakú cenu práce či si u nej kúpi lístok 1 cestujúci denne alebo 1000. Rovnako stoja náklady na priestory.

Automat na fyzické lístky je to isté len v menšom. Preto náklady sú to objektívne. A do ceny lístka by sa mali pretaviť fixne. Ale zopakujem formou zľavy pre elektronické lístky by to bolo marketingovo správnejšie. Vždy je viac sexi bonus ako v princípe trest.
Reakcia na: N/A #248911:
Neviem, či tlačí, ale prednedávnom som dostal na cestu tam aj späť jeden lístok.
Reakcia na: jozin #248908:
Presne tak.

A ešte k ZSSK...keď už tak veľmi potrebujú žobrať, tak to malo byť napr. 15% z ceny cestovného, max. však 0,50 €.

Kto na to doplatí? Samozrejme platiaci cestujúci. Kúpim si lístok za 0,50 € + žobračné 0,50 €. Niekto s bezplatnou prepravou zaplatí 0,- € + žobračné 0,50 €. A tú bezplatnú prepravu platím ja z mojich daní 😁 Tomu sa povie zabiť (zdaniť) dve muchy jednou ranou.

A náklady na lístok/tlač...tak prečo ZSSK tlačí na pokladníčky, aby napr. pri spiatočnom lístku vydali 2 lístky (tam, späť)? Prečo pri viacerých cestujúcich musia vydať lístky osobitne? Lebo jeden lístok = jedinečný cestujúci = číslo v štatistike. Čiže ak bolo vydaných 10 000 000 ks lístkov (vymyslené číslo), tak reálne možno bolo potrebné tlačiť 6 000 000 lístkov.
Reakcia na: si #248907:
Len potom hodím do tvojho príkladu ďalšiu vec - keď zaplatíš 12 eur ročne máš všetku dopravu a platbu zadarmo či objednáš káblik za 1 euro alebo TV za 10000. Síce neviem ako to súvisí ale… možno nejak 😀
Reakcia na: jozin #248908:
off-topic k off-topic-u:

Neviem, odkial prislo toto pomerne casto pouzivane "na predajni", ale spisovne je "v predajni".
Takisto si idem vyzdvihnut tovar (alebo nakupit) "do predajne" a nie "na predajnu".
Reakcia na: si #248907:
off-topic k tej Alze : ak kupujes produkt, ktory maju priamo na predajni, tak tam nieje ziadny poplatok. Poplatok sa plati iba vtedy, ked tovar nemaju na predajni, alebo musia ho tam doviezt.
Reakcia na: N/A #248906:
nuz, aj napriklad v takej alze platis tiez pausalny poplatok za objednavku (aj ked si vyzdvihnes na predajni) bez ohladu na hodnotu objednaneho tovaru.....
(a teda nie ze by mi to prislo uplne idealne, ale teda nie je to evidentne jedina takato vynimka....)
Reakcia na: 3pa3ck3 #248905:
Takže ak pôjdem do potravín a kúpim si jeden rožok, tak mám zaplatiť "sankciu" za nízku hodnotu nákupu?
Poštovné platíš podľa hodnoty nákupu (samozrejme mimo nadrozmerných zásielok, atď.)?
🤔
Reakcia na: 810zssk #248901:
Lenže náklady na výdaj lístka v pokladni majú predsa len bližšie k nejakej pevnej sume ako k priamej úmere k cene lístka

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.