Nie, neopravil som ťa že postpandemická, to by predsa bolo to isté, opravil som ťa že to s pandémiou nič nemá. Dôvodom je stav trhu práce, nie pandémia.
Ešte som zabudol dodať, že tí saturaci a blagusaci počas pandémie neboli noví vodiči ale naopak zúfalci seniori (v kontexte zručností), ktorí boli ochotní jazdiť za menej a brali DPB ako bezpečný prístav. Pri najbližšej možnej príležitosti (by) zduchli naspäť do komerčnej a medzinárodnej.
Tu by som len vypichol, ze pocas covidu mal DPB (aj ini linkovi dopravcovia)plny stav, alebo aspon blizko k nemu, a na personalnom stali sory blagussakov, saturakov a neviem este koho. Mal unikatnu sancu si tych ludi udrzat, presvedcit niektorich ze mozno tych par stoviek na vyplate menej stoji za to vidiet rodinu kazdy den a spat kazdu noc vo vlastnej posteli. Preco to dopadlo tak, ako obvykle?
Ja dávam mínusky za to keď tu niekto spamuje fórum príspevkami o sebe, lebo nevie zniesť nejakú irelevantnú mínusku na internetoch. Toto je fórum o doprave, nie tvojom egu.
Ako súvisi s post-covidovou dobou? Akože vymrelo nejaké signifikantné množstvo vodičov, či čo?
Súvisi so stavom trhu práce po pandémii, teda tým že vodiči si našli lepšie joby. Čo je presne to o čom sa tu bavíme - podmienky ktoré ponúka väčšina dopravcov v MHD nie sú konkurencieschopné a teda ľudia si volia inú kariéru. Či už za volantom, alebo mimo neho.
Pre začiatok rozlišujme, či ide o externého alebo interného dopravcu. Interný dopravca je taký, ktorého vlastníkom jej verejný obstarávateľ, pričom majetková účasť je minimálne taká, aby mohol tohto dopravcu ovládať minimálne takým spôsobom, ako svoje organizačné útvary.
Ďalej rozlišujme typ dopravy, či je prevádzkovaný na základe obchodnej stratégie daného dopravcu - teda prevádzkovanie dopravy napĺňa jeho obchodné záujmy - tzv. komerčná doprava, alebo doprava na komerčnej báze, alebo či ide o zabezpečenie práv občanov v zmysel dopravnej obslužnosti - dopravu objednáva objednávateľ - ide o dopravu vo verejnom záujme.
A potom sa bavme o type zmluvy, či ide o zákazku alebo koncesiu, teda, či je nákladové riziko na strane dopravcu, alebo je nákladové riziko na strane objednávateľa.
Takže nie je to len buď/alebo ale je to až trojrozmerná matica.
Prevádzkovať MHD síce súkromníci môžu, ale tiež potrebujú dotácie. MHD sa so ziskom robiť nedá. Praha má Ropid, Brno IDS JMK, niekto to musí riadiť a dotovať. Mám skúsenosti z Manchestru, kde to za Thatcherovej deregulovali a nechali na súkromníkoch. Dopadlo to katastrofálne. Ale bolo by to na hodinovú prednášku.
Ja keď urobím chybu a niekto ma opraví, ešte mu poďakujem. Mínusky za opravu dávajú len zakomplexovaní jedinci, ktorí neznesú predstavu, že sa pomýlili. Mýliť sa je ľudské, to sa stáva každému, ale hlúposť je zotrvávať v omyle...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk