este k tym tlacitkam na zastavkach na znamenie... nad takym niecim som zu tiez spekuloval davnejsie, a jedine ako by sa to dalo relativne rozumne riesit by bolo jedno tlacitko, ktore by zastavilo najblizsi spoj. Aby to ale malo vyznam, musel by byt na kazdej zastavke informacny system, ktory by bol on line a hlasil by co najblizsie dojde (presnejsie nielen co najblizsie dojde, ale pre kazdu na danej zastavke stojacu linku prichod najblizsieho spoja, pripadne jeho meskanie). A vodic by nemusel vsimat ani neakych svetiel na zastavke, mohol by to dostat priamo cez informacny system do vozidla (btw, moja utopia predpokladala vozidla ovladane AI, takze by ani vodic nebol...) Pekna utopia, aj ked dnes uz z vacsej casti realizovatelna, ale z financnych dovodov nie v BA

Dietatko
Bez problemov by to mohlo byt hadam iba pri elektrickach T6,K2S,T3S a mozno pri poslednych trolejbusoch. Pretoze len tieto vozy to maju tak ze ked stlaci niekto dopyt tak sa rozsvieti kontrolka na paneli u vodica. Napr. pri K2 a T3 vodic nevie ci niekto stlacil dopyt alebo nie. Tam by sa muselo pouzivat tlacitko "znamenie vodicovi". Nehovoriac o tom ze v autobusoch tie tlacitka pri dverach nie su dopyt ale zvoncek (mozno pri Soroch to je dopyt, ale aj tak to vodicovi zapipa). A si predstavte ze na kazdej zastavke by chcelo vystupit 5 ludi, pricom kazdy by vodicovi zazvonil (tak to v skutocnosti je na zast.na znam.). Myslim ze vodici by sa z toho asi zblaznili... Takze ak by sa to zaviedlo boli by urcite nutne nejake technicke upravy na vozidlach. A dalsie zvysovanie nervozity u vodicov by vznikalo v situaciach ked by cestujuci zazvonil tesne pred zastavkou. Si pamatam raz ked som isiel do skoly 101tkou tak jedna zenska zazvonila az na zastavke a vodic kym zastavil tak zobral mikrofon a zahlasil jej ze "Nauc sa zvonit skor"...vypol mikrofon a pokracoval..."ty p*** s****"...
V nejakom meste (mozno v brne) som videl ze niektore zastavky su napr. po 20:00 na znamenie. Mozno toto by bol sposob ako to ciastocne vyriesit, ale urcite nie vsetky a po cely den dat na znamenie.
Ved ludia by si na to nezvykli...sak si vsimnite ze este dnes niektori nevedia ze treba stlacit v elektricke dopyt ak chcu nastupit alebo vystupit.
Inak celkom efektne je zastavovat autobus zdvihnutim ruky az ked je bus tesne pred zastavkou. Tak som raz zastavoval 101 na Harmincovej v smere do mesta (ja za to nemozem ze bola tma a nemal osvetlenu tabulu). Bola to nejaka klbova karosa, ten vodic tak dupol na brzdu ze len som videl ako kolesa stoja a bus leti dopredu...esteze vodic avie ktory isiel za nim mal dobre reflexy :-))