Viem si predstaviť na trase BA - Košice nejaké súpravy rýchlovlakov typu Railjet. Podľa mňa si to spojenie určite zaslúži viac ako Bmpeer a Ampeer na IC vlakoch.
Tiež by sa mala už dať konečne rekonštruovať celá trať 180 ale bohvie kedy sa to stane a ak vôbec. Ďalej je škoda že súkromní dopravcovia nechodia aj na trať 120 (akurát jeden pár RJ vlakov do Prahy ktoré teraz do ZA nechodia), bolo by fajn keby to spojenie nebolo zabezpečované úplne iba ZSSK. Toto spojenie podľa mňa má potenciál na expresnú vrstvu.
Tiež by sa mala už dať konečne rekonštruovať celá trať 180 ale bohvie kedy sa to stane a ak vôbec. Ďalej je škoda že súkromní dopravcovia nechodia aj na trať 120 (akurát jeden pár RJ vlakov do Prahy ktoré teraz do ZA nechodia), bolo by fajn keby to spojenie nebolo zabezpečované úplne iba ZSSK. Toto spojenie podľa mňa má potenciál na expresnú vrstvu.

N/A
Traťová rýchlosť je rovnaká pre expres, rýchlik a aj osobný vlak (samozrejme záleží od konkrétnej trate a vozového parku)
Ak si myslel jazdnú dobu, tak tá je ovplyvnená pobytmi, časom potrebným zastavenie a dosiahnutie najvyššej dovolenej rýchlosti.
Ak chceme skrátiť jazdnú dobu musíme zrušiť zastavenie. Ak zrušíme zastavenie, cestujúcemu musíme ponúknuť alternatívu garantovaného prípoja. Ak chceme garantovať prípoj, potrebujeme mať na to spoľahlivý vozový park a infraštruktúru. Ak toto všetko splníme, tak ešte prichádza mantra vlakových kilometrov.
A teraz na konci sa pýtam, ktoré veličiny vieme cestujúcemu garantovať v súčasných podmienkach a nie v podmienkach papierových.
A áno traťová rýchlosť je veľmi dôležitá. V našich podmienkach je tá rýchlosť nízka aj bez prechodných obmedzení. Takže železnica je vlastne pomalá a ešte bude menej dostupná lebo najlacnejší spôsob zrýchľovania dopravy je vynechávanie nácestných staníc.