Reply on: TomJ #244019:
Mne sa najviac páči prevádzkový koncept kde by IC obiehali R v Žiline, teda by tam bol možný aj prestup. Čiže ak chce niekto ísť napr. z Ružomberka do Bratislavy, mal by možnosť ísť buď priamo ale pomaly, alebo v Žiline prestúpiť do IC.
N/A
Traťová rýchlosť je rovnaká pre expres, rýchlik a aj osobný vlak (samozrejme záleží od konkrétnej trate a vozového parku)
Ak si myslel jazdnú dobu, tak tá je ovplyvnená pobytmi, časom potrebným zastavenie a dosiahnutie najvyššej dovolenej rýchlosti.
Ak chceme skrátiť jazdnú dobu musíme zrušiť zastavenie. Ak zrušíme zastavenie, cestujúcemu musíme ponúknuť alternatívu garantovaného prípoja. Ak chceme garantovať prípoj, potrebujeme mať na to spoľahlivý vozový park a infraštruktúru. Ak toto všetko splníme, tak ešte prichádza mantra vlakových kilometrov.
A teraz na konci sa pýtam, ktoré veličiny vieme cestujúcemu garantovať v súčasných podmienkach a nie v podmienkach papierových.
A áno traťová rýchlosť je veľmi dôležitá. V našich podmienkach je tá rýchlosť nízka aj bez prechodných obmedzení. Takže železnica je vlastne pomalá a ešte bude menej dostupná lebo najlacnejší spôsob zrýchľovania dopravy je vynechávanie nácestných staníc.