Reply on: 810zssk #244005:
Ako súvisí rýchlosť vlaku s jeho kategóriou?Traťová rýchlosť je rovnaká pre expres, rýchlik a aj osobný vlak (samozrejme záleží od konkrétnej trate a vozového parku)
Ak si myslel jazdnú dobu, tak tá je ovplyvnená pobytmi, časom potrebným zastavenie a dosiahnutie najvyššej dovolenej rýchlosti.
Ak chceme skrátiť jazdnú dobu musíme zrušiť zastavenie. Ak zrušíme zastavenie, cestujúcemu musíme ponúknuť alternatívu garantovaného prípoja. Ak chceme garantovať prípoj, potrebujeme mať na to spoľahlivý vozový park a infraštruktúru. Ak toto všetko splníme, tak ešte prichádza mantra vlakových kilometrov.
A teraz na konci sa pýtam, ktoré veličiny vieme cestujúcemu garantovať v súčasných podmienkach a nie v podmienkach papierových.
A áno traťová rýchlosť je veľmi dôležitá. V našich podmienkach je tá rýchlosť nízka aj bez prechodných obmedzení. Takže železnica je vlastne pomalá a ešte bude menej dostupná lebo najlacnejší spôsob zrýchľovania dopravy je vynechávanie nácestných staníc.
Anderis556
Dotýkalo by sa to spojov EuroCity Metropolitan na trase BA - Kúty, R Tatran na trase BA - Trnava, R Urpín na trase BA - Galanta. Tam siahajú zóny IDS BK.
Porovnanie ZSSK a IDS BK tarify ako príklad:
Trasa BA - Kúty cez ZSSK tarifu pre dospelého bez zľavy vyjde na 4,45€. S IDS BK tarifou, teda papierovým lístkom na neobmedzený počet zón by to vyšlo na 4,10€.
Trasa BA - Trnava:
ZSSK tarifa: 2,55€
IDS BK tarifa - 6 zónový papierový lístok: 2,50€
Osobne si myslím, že by to bol dobrý nápad, cestujúci by mali na výber aj keď iba na vybraných trasách. Aj keď pri EC by to bolo asi ťažšie realizované keďže EC príplatky a podobné veci, ale dá sa to poriešiť.