Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: samkoh #244000:
Ceske rychliky su uplne ina kategoria vlakov ako slovenske rychliky - porovnatelna s tym, co tu volame REx (take ako teraz jazdia do Prievidze alebo Novych Zamkov) - s regio vagonmi a zastavkami v kazdej vyznamnejsej stanici/prestupnom uzle.
Tarif IDS JMK neplati na dialkove vlaky - railjety a EC - ktore sa spravaju ako slovenske R.
(ale podla navrhu GVD/PDO sa to ma ciastocne zmenit, RExy budu zonove, RR rychle regio a Ex dialkove, a tie RR by podla mna v IDS miesto mali)
Reply on: 810zssk #244007:
Presne tak, bez kategórie RR by nemohli jazdiť vozne Bdmpeer, ktoré boli zakúpené“pre regionálnu dopravu”na rýchlikoch do Žiliny.
Reply on: Valec #244008:
Ďakujem za opravu, písal som to narýchlo a popamäti.👍
Reply on: samkoh #244003:
A miesto 545 má byť 530.
Reply on: N/A #244006:
Okej, slovíčkárčenie sme si užili a teraz sa pozri do CP. Väčšina RR na trasách BA-KE a BA-ZA zastavuje rovnako ako R, tá kategória existuje len preto aby na daných vlakoch mohli jazdiť eurofondové vozne.
Reply on: 810zssk #244005:
Ako súvisí rýchlosť vlaku s jeho kategóriou?
Traťová rýchlosť je rovnaká pre expres, rýchlik a aj osobný vlak (samozrejme záleží od konkrétnej trate a vozového parku)
Ak si myslel jazdnú dobu, tak tá je ovplyvnená pobytmi, časom potrebným zastavenie a dosiahnutie najvyššej dovolenej rýchlosti.
Ak chceme skrátiť jazdnú dobu musíme zrušiť zastavenie. Ak zrušíme zastavenie, cestujúcemu musíme ponúknuť alternatívu garantovaného prípoja. Ak chceme garantovať prípoj, potrebujeme mať na to spoľahlivý vozový park a infraštruktúru. Ak toto všetko splníme, tak ešte prichádza mantra vlakových kilometrov.
A teraz na konci sa pýtam, ktoré veličiny vieme cestujúcemu garantovať v súčasných podmienkach a nie v podmienkach papierových.
A áno traťová rýchlosť je veľmi dôležitá. V našich podmienkach je tá rýchlosť nízka aj bez prechodných obmedzení. Takže železnica je vlastne pomalá a ešte bude menej dostupná lebo najlacnejší spôsob zrýchľovania dopravy je vynechávanie nácestných staníc.
Reply on: N/A #244004:
Nie, nestačia. Sorry, ale 6 hodín z BA do KE nie je primeraná rýchlosť, expresná vrstva je potrebná a je hanba že ju nemáme.

RR je virtuálna kategória na vykrádanie európskych peňazí, s rýchlosťou vlaku nič nemá.
Reply on: 810zssk #244002:
Videl si Slovensko niekedy na mape? Na takú minikrajinku úplne postačuje R ako kostra. Lenže z R pomaly vznikajú RR.
Reply on: N/A #244001:
Máš pravdu, lovil som to v pamäti a vylovil som nesprávne. Posledná zóna má byť 400, ale teraz to už neopravím.
Reply on: samkoh #244000:
Lebo u susedov chápu že rýchliky slúžia primárne na kratšie trasy a nepovažujú ich za diaľkové nadvlaky a kostru obsluhy štátu ako na Slovensku.
Reply on: samkoh #244000:
Ako si prišiel na 666? Trnava je 400.
Reply on: Anderis556 #243991:
BA-TT v súčasnosti treba na vlak 9-zónový lístok: 100, 101, 510, 520, 545, 640, 650 a 666; ak niekto ide iba z Rače(tam však rýchliky ani REXy nestoja), tak 7-zónový. Takže minimálne BA-TT sa mýliš. Pre ostatných: prečo to u susedov v IDS JMK funguje?
Reply on: Erasmus #243989:
Tak to sme si potom naozaj neporozumeli. Ale teraz je mi už všetko jasné.
Reply on: Ike #243997:
Na ktorej trase je rýchlik o 3 (aj ked obrazné) minúty rýchlejší?

Trnava - Hl.st 29 minút versus 43/46 (REX a Os)
NZ - Hl.st (EC) 52 vs. 75/90 (REX a Os)
Galanta - Hl.st 33 vs. 43/48 (REX a Os)
Kúty (EC) - Hl.st (cez výluku) 42 vs. 70 minút.

+ Netreba zabúdať na to, že REXy jazdia iba v špičkách. Na takej 130 je v sedle a cez víkend bez R krásny 120 minútový takt.
Reply on: 810zssk #243996:
Ak pod ňou rozumieš pásmovú obsluhu, tak sa niečo kuchtí. Lebo to, že dnes sa denní dochádzajúci vyvážajú v rýchlikoch, lebo sú o 3 minúty rýchlejšie, nie je priaznivé (zároveň je to ale nie pekné vysvedčenie zainteresovaných strán, lebo ten rýchlik je asi predsa len spoľahlivejší ako osobný vlak) ako z hľadiska kapacity, ktorá je potom na celej zvyšnej trase rýchlika nevyužitá, tak aj z hľadiska finančnej náročnosti a riadenia dopravy.
Reply on: Ike #243994:
Keď bude existovať expresná vrstva v regionálnej doprave, môžeme sa o tomto postoji baviť (asi budem stále nesúhlasiť, ale budeš mať nejaké dobré argumenty). Kým neexistuje, sú "diaľkové" vlaky relevantnou základnou obsluhou aj pre spomínané regionálne trasy.
Reply on: Anderis556 #243991:
EC príplatky v prvom rade už takých 20 rokov nemali existovať, to je nezmyselný prežitok. Najmä keď sa ZSSK tvári že tie vlaky sú primárna základná obslužnosti pre Kúty, Zámky a Štúrovo. Z tohto hľadiska by tiež bolo žiadúce ich integrovať do IDS.

Pri Galante a Trnave je to zložitejšie. ZSSK sa stále tvári že regionálni cestujúci tie vlaky "zneužívajú" a majú ísť dostavníkmi ktoré tu trasu prejdú za dvojnásobný čas. S tým sa potom ťažko hľadá nejaké riešenie - samozrejme každý normálny človek pôjde z Trnavy rýchlikom, ale tie sme z IDS vylúčili lebo by to niekto mohol zneužiť. Tým pádom je IDS tarifa do TT prakticky nepoužiteľná, okrem sadistov a šotoušov (čo sú kategórie ktoré majú značný vzájomný prienik :D).
Reply on: Anderis556 #243991:
Miešať regionálnu dopravu a diaľkovú nie je žiadúce, hoci sa to ako mentálna skratka môže zdať priaznivé.
Reply on: david1 #243992:
bolo už na čase, tie stromy tam pekne rástli 😃
Dnes pokosili aj Vajnorskú radiálu..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.