Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #243610:
Ďalšia vec je, že na rozdiel od Prahy bratislavská električková sieť nepostačuje na plošnú obsluhu. V Prahe okrem Jižního Města, Bohníc a Letňan sa dá prakticky všetko v širšom centra obslúžiť električkami a na ne z koncových bodov nadväzujúcimi nočákmi.
Bezplatná preprava vo vlakoch pre občanov Ukrajiny sa od júla obmedzí
https://e.dennikn.sk/minuta/2873972

Vie sa niečo o plánoch ostatných dopravcov v IDS BK?
Reakcia na: 3pa3ck3 #243611:
Biela noc je skôr kultúrne podujatie ako alkofest, kt. vidíme každý víkend.
Tak na Račianskej idem radšej dojazdami ako nočákom.. Umiestnenie a stav BUS zastávok sa roky nerieši. Električkové sa začali až teraz.
Reakcia na: N/A #243608:
Spomínam si na Bielu noc z predkoronových čias a nemyslím si, žeby tie davy nejako zdržovali električky (aj keď je pravda, že asi bol zázrak, že vtedy električka nikoho nezrazila)
Reakcia na: ceres #243609:
Aj keby nechodili naplnené v pohode, tak riešenie je zlepšiť interval, nie ich nahrádzať električkami. Keby tá kapacita nestačila ani pri povedzme 20' intervale, potom má zmysel začať premýšľať o kapacitnejšom dopravnom prostriedku.
Reakcia na: henko151 #243596:
Presne toto. Kým nebudú nočáky aspoň do druhej aspoň v dni pred voľným dňom premávať aspoň po pol hodine, tak to stále bude "socka". Nechápem, prečo tu radšej stále niekto niečo blúzni o električkách. Však aj tie autobusy chodia až na absolútne výnimky naplnené úplne v pohode...
Reakcia na: Rubber38 #243607:
Pri tomto čo píšeš mi napadla ešte jedna otázka.
Koľko minút by trvalo eline prejsť Obchodnou v noci počas diskoték a žúrok na ulici?
Reakcia na: henko151 #243596:
V Prahe sú udržiavané nočné električky z dôvodu širokej oblasti v centre mesta, kde je veľmi utlmená cestná doprava, a nie je záujem ju tam v noci pridávať. Plus v tejto centrálnej mestskej zástavbe by autobusy boli porovnateľne pomalé, ako električky.

Jednovagónové T3 jazdia oficiálne preto, aby sa naraz v jeden čas zmestilo x liniek do prestupného uzla Lazarská (ale aj Anděl a iné). Že je potom kultúra cestovania v noci pred voľným dňom taká, že vozne takmer nepoberajú cestujúcich, sa ticho toleruje, ale za vzor by som to teda nepovažoval
V neposlednom rade, aké sú náklady na 1 vzkm/bus a 1 vzkm/e?
Pri šialenom náraste cien energií (PHM rastú, ale nie až tak šialene) to bude ešte zásadnejší rozdiel.

Proste nevidím žiadnu výhodu v E-doprave v nočnom režime.
Inak ako v Prahe zvládajú prevádzku nočných električiek? Tak nebývajú problémy s napäťovými výlukami a nutnosťou NAD? Aj tam majú totiž úseky, kde NAD nemôže ísť po trati a stojí teda inde ako električka.

Čo sa týka BA, tak ja si myslím, že v noci by sme mali zostať pri autobusových nočákoch, keďže zavedenie električkových by vo väčšine prípadov skomplikovalo alebo pridalo prestupy.
Reakcia na: si #243603:
Tiež si myslím, ale zas ak sa bavíme o víkendovej premávke, aj tak by sa stálo skoro všade.
Reakcia na: N/A #243601:
"A keďže električky nie sú na znamenie, tak by to muselo stáť všade. "
toto myslim v dnesnej dobe uplne neplati, teda minimalne to ze by vodic technicky nevedel ze ma stlaceny dopyt (takze nasledne sa to da spravit rovnako tak ako ostatne nocne linky - na znamenie su pre dane linky vsetky zastavky bez ohladu na to ako to je cez den....
Reakcia na: N/A #243601:
Ty pozeráš denné jazdné doby, ja som použil večerné. Predpokladám že nočák by mal jazdnú dobu v pásme 22-06, nie 06-22.
Reakcia na: 810zssk #243600:
Kútiky - Poštová je 16 min
Poštová - Hlavná je 8 min

8+16+8 = 32 min.

A keďže električky nie sú na znamenie, tak by to muselo stáť všade.
Reakcia na: Arrivaderci #243599:
Tram:
- Pri kríži - Kútiky 8 min
- Kútiky - Poštová 14 min
- Poštová - Hlavná stanica 7 min
= 29 min

N34
- Pri kríži - Hlavná stanica 21 min

A to N34 obslúži aj starú Dúbravku, na rozdiel od električky. Naozaj nevidím benefit v nočných električkách.
Reakcia na: N/A #243598:
To skor porovnaj N34 a NL4+9, kedze by isli po takmer rovnakej trase.
Reakcia na: henko151 #243596:
Aj tak si nie som istý, že by to dávalo zmysel.

Príklad:
L4+9 keby končila ako NL4+9 na hlavnej = 34 min.
Ak uzol TrM, tak 35 min.
N21 Pri kríži - Hlavná = 12 min.

A k tomu treba aj tú N21, lebo električka neobslúži DNV. Zvýšila sa potreba vodičov, vozidiel, obmedzila sa údržba a zvýšila sa cestovná doba o takmer 200%. 👍
Reakcia na: henko151 #243596:
Súhlasím, to čo spomínaš by malo oveľa väčší prínos. Ja by som ešte doplnil že všetky rozjazdy by mali mať príchod aj odchod (t.j. doplniť príchody na 23:30 a 0:00 na linkách ktoré ich nemajú + odchody o 4:30) a konečne zrušenie nezmyselného prestupu na Jasovskej. Rendez by tiež bolo dobré riešiť nejak inak, aj keď nejaká forma prestupu tam asi nutná bude.

No a samozrejme rozšíriť pokrytie mesta - sieť nočnej dopravy sa nikam neposunula od 2007, napriek veľkému rozvoju mesta v tomto období. Cez víkend (resp. aj v pracovné dni do zhruba jednej) sú potom na zváženie aj nejaké tangenciálne linky.
Reakcia na: 810zssk #243595:
Ako nočné električky fungujú v Prahe, výluky mi neprídu až také časté. Je ale pravda, že pražská sieť je oveľa viac rozvetvená. Vždy ma ale zaujímalo, či sa naozaj ekonomicky viac oplatí mať nočné električky v podobe jednej T3ky alebo je to skôr len nejaká tradícia/šotovec?
V Bratislave by som v nočnej doprave osobne videl miesto na zlepšenie prestupov mimo HlSt resp. zavedenie nejakých garantovaných aj inde, zlepšenie intervalu na 30 min do nejakej 2:00 (aspoň v nociach pred víkendom alebo sviatkom), zlepšiť chronometráž (niektoré linky mi prídu nevyjazditeľné bez meškania).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.