Reakcia na: milanko79 #240593:
1. Hovoril som o existencií flotily vozidiel špeciálne určených na NAD, ktoré by tejto potrebe boli prispôsobené svojou konfiguráciou a charakterom.Samozrejme že esenciou problému je práve to že ZSSK na NAD brutálne šetrí a tak to aj vyzerá. Na druhej strane mi rozum celkom neberie ako si môžete myslieť že mať jednu flotilu napr. 10 autobusov ktoré sa presúvajú tam kde treba je lacnejšie ako mať po 5 autobusov v každom regióne. Tiež nerozumiem ako ste dospeli k záveru že ak to robí 20 firiem tak to má byť nejakým spôsobom lacnejšie ako keď to robí jedna firma. Jednotková cena predsa s väčším objemom klesá.
2. Áno, to by náklad bol. Rovnako ako je náklad ubytovať vlakvedúceho v Stakčíne.
3. Napr. nižšie spomenutá Scania. V modeloch autobusov sa až tak neorientujem ale keďže takými vozmi bežne jazdím a mnohé z nich pôsobia celkom moderne, predpokladám že to nie je problém zohnať.
Dispecer
Vyslovene LE kĺbak už pokiaľ viem nevyrába nikto, zato viacero výrobcov dokáže ponúknuť LF kĺbak s výbavou pre regionálnu dopravu (to jest vyššie a pohodlnejšie sedadlá, stropné police, viac odkladacích priestorov v rámci interiéru vozidla,...) Určite to vedia MAN, Mercedes-Benz, Scania, Solaris a SOR, samozrejme ak si to niekto objedná. Ale kufre na batožinu sú aj u LE pomerne vzácne.
*Oprava: Pozerám, že ponuka Citywide-ov na švédskej verzii webu výrobcu sa od mojej poslednej návštevy prudko rozšírila a nechýbajú aj LE kĺbaky:
https://www.scania.com/content/dam/scanianoe/market/master/products-and-services/buses-and-Coaches/novali/brochures/product-brochure-scania-citywide-le.pdf (viď str. 4)