Aj ja som dnes videl 7732 + 7731. Nie je to síce nič extra, ale videl som už aj horšie reklamy. Spoza plota som v Juráku zbadal, že naša prvá Karosa C 744 č. 1200 je asi na odstrel, pretože bola presunutá k autobusom určeným na vyradenie a zrejme ju už aj pomaly začínajú rozoberať. Veľká škoda. Deje sa to napriek tomu, že tento voz jazdil len veľmi krátko po jeho generálnej oprave. Pozitívna správa je, že bol zrekonštruovaný električkový pracovný vozeň č. 8437, ktorý teraz vyzerá veľmi pekne.
Spectre
predovšetkým sú to veľmi výkonné autobusy, a ich akcelerácia predstihuje aj Ikarus 415. sú aj celkom odolné, takže nevyžadujú bohvieakú údržbu. majú veľmi vysokú kapacitu - dobre vyriešené vnútorné usporiadanie
na druhú stranu však bežné TamBusy 272A180 (okrem prototypu) niesú príliš pohodlné, lebo majú také hnusné drevené sedadlá. Platí u nich to, že keď sa niečo pokazí, tak sa to dosere riadne - niektorým vozom napr. vybuchol motor:-o. Poruchovosť je však daná údržbou, a tej sa moc nedostáva.
čo sa týka tech. parametrov, tak majú trojstupňový automat VOITH, 6 valcový vodou chladený motor MAN (okrem 4400, ten má vzduchom chladený 8-válec). Maximálna rýchlosť je 110 km/h u 4400. U ostatných sa pohybuje niekde medzi 90-100 km/h, ale keď sa na to dupne, tak by to podľa mňa vytiahlo aj 130. Dôsledky by však boli nevratné ....
ideálny Tambus je 2400 a všetky krátke, pretože tie sú tiché, rýchle a zároveň pohodlné. Krátke Tambusy z roku 1995 spĺňajú normu Euro 1.