Reakcia na: gejza #232760:
Na železnici sú aj lepšie chuťovky (napr. zastávka Vernár 5 kilometrov od dediny cez kopec - to by pešo asi nikto nešiel). Tam je ale problémom, že vhodnejší názov zrejme neexistuje. Ale Popradské pleso je celkom dobrý príklad, že pokiaľ je zastávka východiskovým bodom na turistiku do daného cieľa, tak je možné pomenovať ju podľa neho.Pri vlakoch je väčším problémom dedičstvo z komunizmu, keď stanice dostávali názvy podľa strediskových obcí. Ale to postupne ŽSR odstraňuje.
Ike
- mesto (veľmi správne) propaguje politiku udržateľnej mobility, vrátane presviedčania ľudí, aby do lesoparku nechodili individuálnou dopravou - nuž a pravidelne jazdiace trolejbusy s cieľom železná studienka nerobia tejto lokalite lepšiu reklamu. Už to ľudia nevnímajú tak, že kdesi na Patrónke stojí autobus, ktorý ide raz za čas a ku ktorému sa prestupuje - už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova. A to je dobré.
- vzdialenosť medzi nástupišťami trolejbusov a vlakov v prípade ŽST ŽS je cca o 25 metrov väčšia ako medzi najvzdialenejším výstupišťom HLST a nástupištom č. 5 na tejto stanici.
- tá stanica sa naozaj volá Bratislava-Železná studienka. No nie je dobré, keď je na cieli len piktogram vláčika s ŽS.
V tomto kontexte som dumal a dumal a nič lepšie nevymyslel.