Reakcia na: Ámos #231901:
Cena je rozpočtovaná na nejakých 6 miliónov eur, čo je približne cena za 8 parciálnych kĺbových trolejbusov. Z uvoľnených trolejbusov z linky 201 sa pokryje plná výprava linky 32 a zároveň obnova vozového parku za 25 Tr na linke 33. Ak správne počítam, tak 17 kĺbových paricálov je na cene dvojnásobku za výstavbu tejto trate, takže každý si urobí obraz o tom, čo je výhodnejšie. Nehovoriac o tom, že túto trať už bude môcť využiť každý trolejbus vo vozoparku DPB, čím sa zabezpečí ešte väčšia efektivita.
Ike
Nehovoriac o tom, že sa tak trocha zabúda, že nemalá časť znečistenia a prašnosti nepochádza z výfukov, alebo z brzdových platničiek a práve elektromobily sú z dôvodu ich divokej akcelerácie nemalým producentom (tým netvrdím, že stará škodovka s Euro -20 alebo roztúrované 5 ročné BMW je balzam pre prírodu).
Takže opäť, môj trochu subjektívny pocit je, že celý elektrotrend je tak trocha bublinka.
Pri elektrobusoch platí to isté len v menšom. Na nosné linky ich nedáš, na doplnkové slúžia ako hračka, navyše drahá, náročná. Trolejbus, oproti tomu, môže (a v Bratislave vo vybraných reláciách aj je) slúžiť ako nosná doprava.
Parciálny trolejbus je kompromisom. V podstate ho Martin pomenoval správne. Je to taký plug in. Môžeš ho používať ako bežný trolejbus a môže zliezť z trasy. Win win.