Nemáš pravdu, neoháňam sa stále Viedňou, len som ju spomínal v súvislosti s európskym koridorom TEN-T pod číslom 17. A ani som nie zaslepený, len vidím problémy bratislavskej dopravy v širších súvislostiach s potrebou zaistiť skutočne funkčnú integrovanú dopravu. Prevažná línia všetkých diskutérov sa vezie na vlne železničnej dopravy, to je naše, to je rozhodujúce a to ostatné je mimo nás. A to je také kubáčkovské myslenie.
Ak máš trochu technického myslenia tak nemôžeš porovnávať hlavne geomorfologické , urbanistické, územnotechnické podmienky Viedne a Bratislavy. Pozri si fotografie z Viedne a skús porovnať podmienky umiestnenia "HLAVNEJ" stanice t.j. stanice ktorá dokáže v danom území splniť maximálne dopravno-technologické a prevádzkové požiadavky na ňu kladené. Totálna rovina, obrovský priestor vzniknutý asanáciami pôvodnej starej, už nevyhovujúcej zástavby a línie dvoch tratí do priesečníka ktorých bolo možné vložiť staničné koľaje pri splnení technických noriem.
A teraz ak si bol na Hlavnej stanici v Bratislave a okrem sledovania odchodovej tabule si sa díval na predstaničný priestor, okolitú zástavbu, pozrel si sa na koľajisku vľavo a vpravo, išiel si po schodoch na Žabotovu aby si pochopil ten výškový rozdiel tak asi pochopíš, že to čo je možné vo Viedni nie je možné v Bratislave. Skús sa prejsť po Jaskovom rade a dívaj sa na stanicu s otvorenými očami a porozmýšľaj. Možno začneš inak uvažovať.
Tak skôr v Ivecu, než v DPB. A nie je to zriedkavosť.
Svetoznámy výrobca lokomotív, lietdiel a snehových skútrov ma prednedávnom obšťastnil touto užívateľskou hláškou (V originále: Die Lok abrüsten und wieder aufrüsten, čiže reštartovať):
V ČR je tiež vnútraštátna dialková autobusová doprava skoro žiadna, aspoň v našom kraji. Ústí nad Labem - Praha, tuším len dva spoje které idú do /z Dráždan. Ústí dokonca zrušilo i autobusovú stanicu.
A volá sa to "VIB-Vienna International Busterminal". Spojenie mestskou dopravou je tam dosť o ničom - cez deň iba metro (U3). To je neporovnateľné s Hauptabahnhof a jej susednou menšou autobusovou stanicou. Aj Stadion má lepšie spojenie MHD a ešte aj menšie obchodné centrum priamo tam.
Hmm nie je Erdberg náhodou iba pre (niektoré) linky do / zo zahraničia? A vnútorné priestory pre cestujúcich sa mi tam zdajú byť menšie ako na Náhradnej ASMN. ? A určite to tam nevyzerá reprezentatívne [vonkajšie priestory - nástupištia].
Stále sa oháňaš Viedňou, ale ignoruješ, že Wien naopak zlúčila všetky smery do jedného Hauptbahnhofu. A v Bratislave by si to rozbil. Ale, keďže si zjavne zaslepený jedinou utkvelou myšlienkou, vyberáš si z množstva informácií len tie, ktoré ti hrajú do karát a väčšinu tých, ktoré tvoje argumenty vyvracajú, ignoruješ. Fakt škoda tie tvoje príspevky čítať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
chodec
Ak máš trochu technického myslenia tak nemôžeš porovnávať hlavne geomorfologické , urbanistické, územnotechnické podmienky Viedne a Bratislavy. Pozri si fotografie z Viedne a skús porovnať podmienky umiestnenia "HLAVNEJ" stanice t.j. stanice ktorá dokáže v danom území splniť maximálne dopravno-technologické a prevádzkové požiadavky na ňu kladené. Totálna rovina, obrovský priestor vzniknutý asanáciami pôvodnej starej, už nevyhovujúcej zástavby a línie dvoch tratí do priesečníka ktorých bolo možné vložiť staničné koľaje pri splnení technických noriem.
A teraz ak si bol na Hlavnej stanici v Bratislave a okrem sledovania odchodovej tabule si sa díval na predstaničný priestor, okolitú zástavbu, pozrel si sa na koľajisku vľavo a vpravo, išiel si po schodoch na Žabotovu aby si pochopil ten výškový rozdiel tak asi pochopíš, že to čo je možné vo Viedni nie je možné v Bratislave. Skús sa prejsť po Jaskovom rade a dívaj sa na stanicu s otvorenými očami a porozmýšľaj. Možno začneš inak uvažovať.