Reakcia na: chodec #225170:
Stále je tu živá diskusia, okolo tej stanice Filiálka a tunela popod Dunaj a stredom Petržalky a trať na letisko a... Napíšem tak, že sú to krásne veci, ale reálne kto to zaplatí? Kolko času zhltne príprava projektu a aká bude celá toho rentabilnosť? Niečo vzdialene podobné sa pripravuje aj u nás v Ústí nad Labem. Vysokorýchlostná trať Praha - Drážďany, ktorá mimo iné má viesť popod celé Ústí a potom Krušné Hory, 26 kilometrový tunel... Predbežný dátum len začiatku realizácie?? R 2035. A to si neviem predstaviť ako sa to bude financovat,to budú neskutočné náklady a to ČR je ešte predsa len niečo ekonomicky na tom lepšie ako SR. To by sa Petržalka kapacitnej dopravy načakala... Už len aké sú problémy, len s dokončením obyčajnej električkovej trate na jej koniec , nie to železničnej trate naviac pod zemou. = Ďalšie neskutočné náklady, trať, ak by sme chceli pod povrch, tak buď poriadne hlboko, alebo úplne plytko v tých štrkopieskoch, to zasa vystávajú problémy s križovaním chorvátskeho ramena, inžinierských sietí... Ďalej rentabilnosť: Píše sa v rámci TEN-T. Pre TEN-T je predovšetkým určená dialková doprava. Teda aké by tam mohli premávať dialkové linky a na aký smer? Eventuálne možno uvažovať o dnešných vlakoch EC Budapešť - Praha (Berlín) . Tam však vystává problém ten, že trať Budapešť - Komárom - Viedeň , na ktorú sa to má napojiť je už teraz preťažená, neviem do akej miery kolko by sa tam dalo ešte vpratať vlakov. A Maďarsko to určite nebude urgentne zviackolajnovať len preto, že v Bratislave chceme tunel. Ďalšia věc, že odklon EC z Bratislavy hneď do Maďarska by zbytok Slovenska, hlavne takú Nitru moc nepotěšil. Ďalej dialková doprava do Rakúska? Tam vlaky v trase Praha - Viedeň načo by zachádzali do Bratislavy? Je výhodnejšie z Břeclavi ich viesť rovno do Rakúska, ako je tomu teraz. + Rovnaký problém s kapacitou trate Viedeň - Budapešť. Ešte v hre sú slovenské linky Košice - Bratislava s možným predlžením do Viedne, ale čo potom s Hlavnou Stanicou? V podstate Hlavnou Stanicou by mohla byť Filiálka, ale čo potom tie vlaky EC? Prestupy zo slovenských R do nich? Naviac by sa musela tiež nákladné doriešiť spojka zo Záhoria. Osobne, si myslím, že pre Bratislavu sú teraz omnoho dôležitejšie projekty, ako Filiálka. Napríklad nutné strojkolajnenie úseku Hlavná stanica - Devínská Nová Ves trate na Prahu, oprava súčasných staníc... Ak sa porobí to, čo je treba, tak sa môže uvažovať o trati popod centrum mesta, Filiálku si viem predstaviť ako zastávku. ALEBO, ak sa nájde súkromný investor, ktorý to všetko zafinancuje, - nech sa stavia, ale kto by do toho šiel?
martinah
az tak vybornym pocinom nie je, sudiac podla ohlasov, kym z prveho rocnika boli ludia nadseni, z dalsich dvoch boli coraz viac sklamani, projekt nech kludne funguje dalej, ak sa dokaze uzivit sam zo sponzoringu a vstupneho, ale aby si organizatori narokovali na statisicovu pomoc od bmk a vinili ho z "likvidacie"? to sme kde? tie peniaze su ovela viac potrebnejsie inde nez ich vyhodit von oknom za jednu akciu raz rocne, ak napriklad skola potrebuje na opravu strechy, ci ine urgentne vydavky, to je zmysluplne cerpanie, ktore vydrzi par rokov