Reakcia na: kecho #225185:
Biela Noc je podľa mňa unikátny formát kultúrneho podujatia, ktorý ako jeden z mála na Slovensku predtým, ako bol v Ba, relatívne úspešne dopadol v Ke. A do mesta prilákal viac návštevníkov, ako silvestrovské oslavy, alebo nechby aj toľko isto, ale na rozidel od Silvestra toto boli poväčšinou domáci, kým na Silvestra chodí kvantum domácich mimo Ba a sem chodievajú turisti z Chorvátska a Slovinska (To mi nevadí, to len konštatujem).
To, že nezvládli organizáciu takého množstva ľudí a hlavne dopravy je druhá vec (ale je podľa mňa vina nielen organizátorov) a to, že vyberali za niektoré "lepšie" výstavy viac ako symbolické vstupné aby mohli aspoň čiastočne zaplatiť niektorých umelcov - autorov, hoci tam bol sponzoring viacerých dobrých firiem a ešte aj BSK dalo na podujatie 120 tisíc (ktovie kam nakoniec išli?) je ešte ďalšia vec.
Ale s myšlienkou tohto podujatia ako takého to podľa mňa priamo nesúvisí.
chodec
Okrem toho ak nevieš Rakušania preferujú spojenie na Slovensko cez Kittsee.
V januári 2017 totož Ministerstvo ŽP SR informovalo, že sa v rámci povinného cezhraničného posudzovania EIA prerokováva strategický dokument „Plánovaná prioritná železničná trať Viedeň – Rakúska hranica“ v ktorom sa hovorí o vyhlásení železničnej dráhy „Viedeň - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Bruck / Leitha - štátna hranica pri obci Nickelsdorf“ za vysokovýkonnú trasu.
Tento dokument na základe dohody medzi príslušnými ministerstvami Rakúska a Slovenska predstavuje železničné prepojenie „južne od Dunaja cez Kittsee prioritné prepojenie pre regionálnu a nákladnú dopravu, ktorej ale z dlhodobého hľadiska prináleží dodatočná funkcia rýchleho spojenia medzi Viedňou, Flughafen Wien (letiskom Viedeň) a Bratislavou“. Táto stavba vyplýva zo skutočnosti, že Flughafen Wien (Letisko Viedeň) predstavuje podľa čl. 41 ods. 3 Nariadenia (EÚ) č. 1315/2013 hlavné letisko v TEN-T. S tým je spojená povinnosť do roku 2050 spojiť Flughafen Wien (letisko Viedeň) – ako aj všetky takzvané hlavné letiská – so železničnými a cestnými infraštruktúrami TEN-T.
Pre navrhovanú zmenu siete z toho vyplýva konkrétny cieľ a to vytvoriť výkonnú os osobnej diaľkovej dopravy na relácii Wien Hbf (Viedeň hl. st.) - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Győr - Budapešť a funkčné pripojenie Viedeň - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Bratislava.
Tak čo na to povedia chlapci od Jaspersu, čo s tým naložia Kubáčkovci na ministerstve dopravy a odborníci na IMHD, to som zvedavý