Reakcia na: Vladimír #221566:
Ano, tak nejaka miera staznosti bude na akekolvek riesenie. Ja si myslim ze vhodne je mat nastavene automatizovane akusticke hlasenie o nestandardnej trase pred poslednou zastavkou kde je este mozny prestup (na hrane) na spoje "zakladnym smerom" (napr. pri 209 by to bolo pred zastavkou Trnavske myto), resp. pri skratenom spoji pred konecnou zastavkou. Obdobne pri linkach ako 80, hlasenie pred poslednou zastavkou kde je mozny prestup na hrane na ine vetvy (pri 80 by to teda bolo pred ZST Petrzalka).Plus vzdy pri nestadnardnej trase mat na mieste linky sipku a cislo linky na druhej strane transparentu (cislo linky by som mozno dal do zatvorky?), ako to maju niektore linky na ktorych to bolo zavedene v case, ked este v DPB vedeli obsluhovat BUSE.
Tieto dve opatrenia podla mna informuju dostatocne na to, aby si to kazdy kto nie je uplny ignorant vsimol. Ak uz niekto uplny ignorant je, tak mu holt nepomozeme.
Vladimír
Inou otázkou je, že kde je hranica tejto ústretovosti a v ktorom momente sa dosiahne stav, kedy prehnaná starostlivosť o informovanie dezorientovaných cestujúcich je väčšinovým cestujúcim už na obtiaž. Mám na mysli napríklad Plzeň, kde pred každou zastávkou na znamenie sa z reproduktoru hlási, že ak chcete, aby vozidlo na nasledujúcej zastávke zastavilo, tak treba stlačiť tlačidlo stop alebo Los Angeles, kde pri každom stlačení tlačidla stop sa z reproduktora pripomína, aby cestujúci pri vystupovaní dbali na svoju bezpečnosť.
NICMÉNĚ....
...moja skúsenosť z "iného krajského mesta":
* vozidlo šlo po obchádzkovej trase a bolo to vopred formou akustického hlásenia vo vozidle oznámené. Cestujúci napriek tomu podal sťažnosť, že bol odvezený inam ako plánoval a na snahu dopravcu obhájiť sa, že to bolo vo vozidle vyhlásené, reagoval slovami, že on nie je povinný počúvať, čo sa vo vozidle hlási.
* vozidlo šlo po skrátenej trase a jednu zastávku pred mimoriadnou konečnou doň nastupovala cestujúca. Napriek tomu, že vozidlo malo aktualizovaný cieľ, vodič dotyčnú osobne upozornil, že bude končiť na nasledujúcej zastávke. Cestujúca podala sťažnosť, že ju vodič pred spolucestujúcimi ponížil tým, že jej oznamoval veci, ktoré boli jasne zobrazené na tabuli, ako keby bola ona hlúpa alebo čo...
? Holt, nevyberieš si.