Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #22118:
Rozumiem tomu skrytemu vyznamu dobre? Inak povedane, vase draky sa budu po uliciach prehanat aj po roku 2010? S tym sa normalne pocita?
oprava, oprava...
super vec, to vyhladavanie spojeni:) Badat, ze sa tu realizuje homo sapiens sapiens 🙂
mala by som navrh pre vecne novinky prinasajuceho webmastera tejto stranky. Fakt tu kazdu chvilu vidno nieco nove a lepsie, tak mi napadlo...
Co keby sa pri kliknuti na cestovne poriadky zastavka ukazalo pri kazdom spoji aj cas, kedy najblizsie z tej zastavky pojde. (pripadne dva tri najblizsie odchody)
Nechcem samozrejme vyzerat, ze buzerujem, ale v poslednom case vyuzivam www.imhd.sk prave na to, aby som si pozrela kedy mi ide najblizsie autobus a bolo by to super zlepsenie")
Reakcia na: J #22116:
Prosím pekne, hovadina je to, že CNG žiadnych 4-5 SKK na km NEUŠETRÍ! To je umelo vyvolaný stav, keď SPP drží umelo nízke ceny CNG, aby to vyzeralo výhodne. Okrem toho sa čo nevidieť zmení daňové zaťaženie CNG, takže "úspora" akoby zázrakom - NEBUDE!
Ďalej - CNG autobus (ozajstný, nie pseudorekonštrukcia LIAZu) stojí minimálne o milión viac ako naftový (tlakové nádoby, koncepčne úplne iný motor - je treba si uvedomiť, že CNG motor je zážihový, nie vznetový!) a to už ja akákoľvek iluzórna úspora definitívne v ....
I.
Reakcia na: Sarko #22113:
No, ja si myslím, že si Fobusta pocohpil zle. On hovorí, že nie masové dodávky preto, aby sme o dvanásť rokov neriešili zase problém, čo so 100 dosluhujúcimi autobusmi.
My VIEME, že DP KE má zastúpenie Solarisu pre SR, ale takýmto tlačením za každú cenu ho moc nespropaguješ.
I.
Reakcia na: Sarko #22110:
No ale tá definícia, to bolo niečo:-). A to predpisožrútstvo na mňa plynulo aj z predchádzajúcich diskusií (vozba vozidla dispečerom, cúvanie). Preto tá asociácia s DiS. Dušanom Vokounom:-).
Ad SOR:
Záruka je 12 rokov, zatiaľ ani najstaršie SORy (7,5 lili) žiadne problémy s koróziou nemajú.
Ja viem, že SOLARIS je dobrý autobus ale zato, že ho máte v KE, by som ho ešte tak zúrivo nepropagoval:-).
SOR sa mi zdá byť lepší z hľadiska pomeru cena/kvalita.
I.
Reakcia na: fobust #22130:
Ja to uz ani nepisem, lebo ked chce niekto take vozy vidiet, staci sa na chvilu postavit na trasu 201-202 a zachvilu daco dojde....
Čas od pridania najnovšieho príspevku
Diskusné fórum: -4 hod. -48 min. Dispečer: -5 hod. -14 min.

🙂

Ale tymto prispevkom sa to asi zmeni, aspon pri diskusnom fore...
Na 202/10 je 6607. Prave teraz videna...
Kedze sa vsade tolko omiela ta preferencia elektriciek v BA, mam otazocku:
Povazuje za za uz existujucu preferenciu krizovatka pri tuneli? (Chatam Sofer)
Reakcia na: Rolo #22121:

Vlavo je link s nazvom "Kontakt na DPB, a. s.", prosim obrat sa tam, toto su neoficialne stranky o doprave a my nemame moznot ovplyvnit to. Mozno si to tu niekto z DPB precita, ale rozumnejsie bude obratit sa priamo na nich.
Caute všetci.
Chodím každé ráno s 67 s Dolnych Honou v Utorok čo má isť 7:20 nešiel a v Stredu meškel 11 minút bol by som rád keby sa stím niečo spravilo. V takejto zime neni to boh vie ako 🙂
Reakcia na: Sarko #22113:

Aha.
Nie masove dodavky ako doscasne riesenie, to nie, ale pravidelne, po pol roku dodavat nove vozy, aby bola kontinualna obnova vozoveho parku. Tym sa vyhneme tomu, ze nam vozovy park naraz zostarne, navyse je to financne unosnejsie, nie?
Hm tak potom sorry asi som mal zle info.
COLOR: Veď už tie naše draky majú EURO 5, ktorá bude platiť po roku 2008 alebo 2010. Teraz si neviem spomenúť. A je predsa lepšie keď sú ekologickejšie.

A s celodennou výdržou som myslel na naše draky 😞 bohužial. To je jedna z veľkých chýb K 732 CNG. No ale keď je s nimi taký problém, tak by ich mali dávať prednostne na špičkové poradia.
J: norma Euro4 povoluje emisie nizsie nez CNG. A to o tej celodennej vydrzi si nemyslel nase draky, ze?
Vladimír: No ale je rozdiel či kúpiš jeden voz, alebo 46 vozov.

46 preto, že máme 550 busov a ak by sme ich chceli pravidelne obmienať tak pri 12 ročnej životnosti je to práve tých spomínaných 46 vozov ročne. Avšak budúci rok sa má kupovať už za spomínaných 680mil a to je keby kupovali len 18m za 12mil je 57 vozov. Vozidlový park potrebuje veľkú investíciu a potom sa môže postupne obmienať. Napr. tento rok 80 vozov na vyradenie Ik280 a najhorších K732 a už od 2005 postupne obmienať. Zase aby sa ušetrilo by sa dalo kupovať 92 busov každé dva roky. Väčšia dodávka = menšia cena.

S499.1023: A čo je hovadina na CNG? To, že sa ušetrí na km od 4-5 Sk? To, že to má menšie emisie? Zázemie ako napr. plnička sa pripravuje a nové vozy, vydržia celý deň bez napĺňania.
Keď si zoberieš, že ročne vozy najazdia 26mil km a na jednom ušetria 5Sk tak to je 130 mil. a to je 14 SU12 prešovskej ceny. Samozrejme, že by sa za to nekupovali busy, ale mohlo by sa to využiť na rozvoj trolejbusovej siete a hlavne nákup nových vozov, bo mám pocit, že prevádzka takého CNG busu (nového nie K732) už je pomali lacnejšia ako prevádzka 14Trky.
Reakcia na: Vladimír #22114:

Tak podľa Ikarusa by mohol stáť košický Solaris Urbino 12 cca 8 mil. Sk a Urbino 15 cca 10 mil. Sk.

Ale však ak sa bude niekomu chcieť, nech zavolá riaditeľovi Prevádzky cestnej dopravy (PCD) DPMK na tel. 055/7980700. Je to ochotný človek, ale zastihnúť ho sa rovná veľkému šťastiu. Mne to v pracovnom čase momentálne nedovoľujú pracovné povinnosti.
Reakcia na: S499.1023 #22097:
Odpoviem Ti ja. Dodávacia cena prešovského Solarisu Urbino 12 bola 8,9 milióna Sk.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.