Reakcia na: J #22116:
Prosím pekne, hovadina je to, že CNG žiadnych 4-5 SKK na km NEUŠETRÍ! To je umelo vyvolaný stav, keď SPP drží umelo nízke ceny CNG, aby to vyzeralo výhodne. Okrem toho sa čo nevidieť zmení daňové zaťaženie CNG, takže "úspora" akoby zázrakom - NEBUDE!Ďalej - CNG autobus (ozajstný, nie pseudorekonštrukcia LIAZu) stojí minimálne o milión viac ako naftový (tlakové nádoby, koncepčne úplne iný motor - je treba si uvedomiť, že CNG motor je zážihový, nie vznetový!) a to už ja akákoľvek iluzórna úspora definitívne v ....
I.
J
46 preto, že máme 550 busov a ak by sme ich chceli pravidelne obmienať tak pri 12 ročnej životnosti je to práve tých spomínaných 46 vozov ročne. Avšak budúci rok sa má kupovať už za spomínaných 680mil a to je keby kupovali len 18m za 12mil je 57 vozov. Vozidlový park potrebuje veľkú investíciu a potom sa môže postupne obmienať. Napr. tento rok 80 vozov na vyradenie Ik280 a najhorších K732 a už od 2005 postupne obmienať. Zase aby sa ušetrilo by sa dalo kupovať 92 busov každé dva roky. Väčšia dodávka = menšia cena.
S499.1023: A čo je hovadina na CNG? To, že sa ušetrí na km od 4-5 Sk? To, že to má menšie emisie? Zázemie ako napr. plnička sa pripravuje a nové vozy, vydržia celý deň bez napĺňania.
Keď si zoberieš, že ročne vozy najazdia 26mil km a na jednom ušetria 5Sk tak to je 130 mil. a to je 14 SU12 prešovskej ceny. Samozrejme, že by sa za to nekupovali busy, ale mohlo by sa to využiť na rozvoj trolejbusovej siete a hlavne nákup nových vozov, bo mám pocit, že prevádzka takého CNG busu (nového nie K732) už je pomali lacnejšia ako prevádzka 14Trky.