Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A este k tym Valcovym vypoctom. Ak by si chcel v pripade potreby navysit na tychto uzloch kapacitu, tak autobusmi to mas uz nerealne (hlavne Blumetal). V pripade elektriciek je stale moznost zakupit 7 clankove spoje miesto 5 clankovych. Takze riesenie autobusmi je absolutne neperspektivne v pripade ozahustovania mesta (co ci sa niekomu paci alebo nie pri pocte obyvatelov a obrovskej rozlohe sa Bratislava bude).
Reakcia na: munww #218643:
No počkaj, počkaj. Ak chceš pri autobuse (CapaCity) počítať kapacitu 177 miest (t.j. maximálna kapacita pri obsadenosti 8 os/m2), tak pri električke to počítaj rovnako. Miesto 160 si daj 210 pri K2S, 320 pri 2xT alebo až 350 pri 29/30T a tá potreba vozidiel ti vyjde s rozpätím +-5 vozidiel tá istá.
Bolo to zaujímavé, ďakujem. Nie celkom ste ma presvedčili, rád som však všetkým reakciám. Inak musím ísť a neviem či tu budem zajtra. prajem pekný deň
Reakcia na: Mike #218646:
Tak sa vzdávam 🙂
Reakcia na: munww #218643:
Lebo si sa chytil príspevku, v ktorm Ike písal "najkapacitnejšia električka má kapacitu 241 miest a najakapacitnejší autobus 177 miest".
Najkapacitnejší autobus bol myslený 20 metrový mercedes capacity, ktorý stojí cca 1,5 až 2 násobok sumy čo bežný kĺbový autobus, s ktorým počíta Valec. Navyše taký autobus má aj vyššiu spotrebu a horšie jazdné vlastnosti (napr. pomalšie zrýchlenie), takže nie je pravda že prejde nejakým uzlom (napr. blumentál) za polovicu času čo električky...
Reakcia na: Ike #218642:
to bola zase slepá patróna, naviac zostala v boxe...
Reakcia na: Valec #218641:
Uzlom Blumentál aj inde prechádzajú električky tak ťarbavo pomaly, že busom stačí polovičný čas, ak ich bude o 35 percent v špičke viac, nebude to problém....
Reakcia na: Valec #218640:
Predtým sme tu diskutovali o autobuse s kapacitou 177, takže skús to ešte raz a počítaj poctivo... Počet električiek (koľko ich je spolu) sa navýši o max. 35 percent.
Reakcia na: Valec #218640:
A k tomu ešte niekoľko zaujímavých čísiel

uzlom Nám. SNP dnes prejde v špičke 90 spojov za hodinu, po novom by to bolo 157 (+74%), križovatkou by každých 23 sekúnd prechádzal autobus
(ideálne na centrum mesta)

uzlom Blumentál dnes prejde v špičke 75 električkových spojov za hodinu, po novom 120 (+60%), tzn. križovatkou s Vazovovou by prešiel bus každých 30 sekúnd (a to tam nemám linky 31, 39, 59 a 94)

po Obchodnej dnes prejde v špičke 60 električkových posjov za hodinu, po novom 102 (+69%), tzn. križovatkou na Kollárku, resp. na Hurbanovom by prešiel bus každých 35 sekúnd
(perfektná pešia zóna)

Reakcia na: munww #218609:
Počítaš to dosť divne. Vypočítaj si, koľko autobusov potrebuješ na náhradnu dnešnej výpravy električiek:

L1:
vozidlo 30T, kapacita 240 os., interval 8 min, počet vozov 6, doba obratu 6 * 8 = 48 min.
dnešná hodinová kapacita je 60 min / 8 min * 240 os = 1800 os/h

vozidlo SOR NB18, kapacita 130 os.
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 1800 / 130 = 13,84 vozidiel, tzn. interval 4,33 min.
potrebný počet vozidiel na linku 48 / 4,33 = 11,08
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +5


L2:
vozidlo K2S, kapacita 160 os., interval 8 min, počet vozov 7, doba obratu 7 * 8 = 56 min.
dnešná hodinová kapacita 1200 os/h

na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 9,23 voz., tzn. interval 6,5 min.
potrebný počet vozidiel na linku 8,61
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +2


L3:
vozidlo 30T, kapacita 240 os., interval 8 min, počet vozov 11, doba obratu 11 * 8 = 88 min.
dnešná hodinová kapacita 1800 os/h

na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 13,84 voz., tzn. interval 6,5 min.
potrebný počet vozidiel na linku 20,3
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +9

L4:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +14

L5:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +14

L6:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +5

L7:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +2

L8:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +8

L9:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +11

Vozidlá som zaokrúhľoval na celé čísla matematicky. Pri linke 8 som počítal s kapacitou 2xT (tzn. 240 ľudí).
Pri náhrade električiek kĺbovými autobusmi by bolo potrebné zvýšiť počet vozidiel do výpravy o 70, tzn. počet vodičov by bol nutne vyšší o 140. Dosť rozdiel oproti počtu 35.
Reakcia na: munww #218638:
Pri rekonštrukciách tratí skutočne treba viac vodičov autobusov a teda aj vozidiel. Viem to z prvej ruky. Vytiahnu sa aj všetky možné a drichmajúce šroty...
Reakcia na: Viko #218637:
Nepodsúvaj čo som nenapísal. napísal som: "Nejaké autobusy by totiž aj teraz mali byť v zálohe ako náhrada za nepremávajúce električky...." Takže pri rekonštrukciách tratí sa stiahnu z liniek lebo tam nie sú potrebné, hm, aké jednoduché a šikovné, že?
Verbujú sa vodiči busov na prácu z voľna hradiť električky a vodiči električiek zatiaľ drichmú...
Nič to nemení na veci, že 100 električiek nahradí len 135 autobusov a vodičov a zamestnancov by mal DPB menej.

Samozrejme, že nediskutuješ férovo..., no tieto vaše podsúvačky tolerujem...
Reakcia na: munww #218635:
Prepanajana, keby si bol co k comu a pozrel si si vo vyprave vypadky kludne aj za poslednych iks rokov, tak zistis, ze nahradna dorpava sa zvykne riesit jednym ZV (ktore treba aj busom), stiahnutim autobusov z najhustejsich liniek a/alebo liniek poruke.
Neexistuje, opakujem n e e x i s t u j e ziadna kolona spasonosnych zaloh drichmucich po zvysok roka dakde v depe, ako sa nam tu snazis nahovorit. ?

Uprimne, stale sa ti nezda, ze ti to stoji na hlinenych nohach?
Reakcia na: munww #218633:
"netreba stále myslieť v uzavretom boxe..."

Tak skús vyjsť z toho tvojho uzavretého boxu a zamysli sa nad tým, čo ti tu píšu iní.
Reakcia na: S499.1023 #218622:
Práve ešte menej ako tých 35 k čomu sme sa spoločnými silami dopracovali. Nejaké autobusy by totiž aj teraz mali byť v zálohe ako náhrada za nepremávajúce električky....
Reakcia na: S499.1023 #218624:
No veď hej, autobusy poletia ponad zápchu, že?
Reakcia na: Mhr1 #218630:
Prepáčte, no príliš si domýšľate a pripisujete mi názory, ktoré nemám. Okrem toho aj vy píšete neslušne a zhadzovačne. Nič tým nedosiahnete a neznížim sa na vašu úroveň.

Ja nie som proti trolejbusom, sú lepšou alternatívou ako električky, stojaci dá dole palice a ďalšie ho obídu.... Autobusy budú stále ekologickejšie, pravdepodobne elektrické, hovoríme o horizonte minimálne 10 rokov. Keď niečo nebolo dobré v minulosti neznamená, že to nebude dobré v budúcnosti. Okolnosti sa totiž menia, netreba stále myslieť v uzavretom boxe...



Reakcia na: MatejBA #218629:
.....:-) hrôza s tebou, použil som spojenie minimálne 10 rokov a máme aj staré električky...
Reakcia na: MatejBA #218628:
Aha, výborne, ešte pridaj koľko autobusov za sumu 4,7 mil. jazdilo a koľko električiek a trolejbusov za sumu 3,5 mil. Uvádzaš kilometre u busov, no nie pri električkách či trolejbusoch.....
Keď už si vynaložil toľko námahy ešte upresni...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.