Reakcia na: david1 #218422:
Ja tomu princípu rozumiem, ale konkrétne s 95 pri TPD sa aplikovať nedá, lebo ak si nevyčká na cestujúcich ale ujde im, tak prakticky nemá kto z nej prestupovať ďalej. Máš pravdu, že prestupy nebudú nikdy fungovať v tunajšej premávke ideálne, ale potom nech sa nedeklaruje, že 1 a 95 nadväzujú, keď vodiči robia všetko preto, aby to bolo naopak.
Aká náhoda, že pri písaní mi pribudla ďalšia negatívna skúsenosť - somár z #4253 by potreboval preskúšanie z pravidiel cestnej premávky, keď nevie, čo znamená odbočovanie doprava na guľatú zelenú vo vzťahu k chodcom a začne sa prepchávať cez súvislý mnohostup ľudí z plnej električky. Utekanie pred ľuďmi - čert to ber, ale ohrozovať ich na priechode je zúfalé.
Solider
Treba však pripomenúť, že ustanovenia o špeciálnej dráhe sa týkajú predovšetkým metra a subsumovať tieto predpisy aj na električku pri vyšších rýchlostiach mi príde zvrátené. Okrem toho by sa nejednalo o drôtený plot, ale pravdepodobne o protihlukovú stenu (v tomto kontexte). Keďže však do rýchlosti 60 km/h nie je nutné posudzovať stavbu podľa ustanovení o špeciálnej dráhe, tak je rýchlosť na trati čisto v uvážení DPB ako správcu trate, ale v praxi to funguje tak, že DPB tam zavedie takú rýchlosť, aká je uvedená v projektovej dokumentácii pre konkrétny úsek trate.