V klobaSORe, zase nepustaju klimu? Bolo to snad, len na fan a pootvarane okna...sak naucime ludi otvarat okna v klima vozoch...? V 30T klima LTT, skoro nic. Naco mame klimu vo vozoch, ked ju nevieme pouzit ? ...a to este nie je vonku 35 st.
Čože? A čo má zrážka s trolejbusom s týmto spoločné? Keď sa zrazíš s trolejbusom pod drôtmi, tak sa niečo mení? Zákon je jasný a ostatné domnienky sú iba fabulácie, ktoré nie sú vôbec podstatné. Keď sa zrazíš s trolejbusom, tak do zápisnice uvedieš, že si sa zrazil s trolejbusom. Čo je na tom nepochopiteľné? Potrebuješ z jazykového ústavu opečiatkovanú žiadosť na výklad pojmu trolejbus? Alebo pre účely čoho je nejaké delenie pod drôtmi/mimo drôtov dôležité?
Z Banskobystrickej sa pri vylúčenej Žilinskej za súčasnej organizácie dopravy nedá nijako rozumne ísť na Karpatskú, ani opačne. (Z Karpatskej na Bansakobystrickú). Preto aj v roku 2005, keď tam bola dlhodobá výluka chodila X13 z Koliby cez Karpatskú Beskydskú Šancovú k Ymke a od Karpatskej na Kolibu.
Nočák 519 chodil z Hl. Stanice cez Šancovú Trnko, Krížnu Legionársku Račko Šancovú doprava na Karpatskú a Kolibu, naspäť chodil priamo z Karpatskej doprava na Šancovú a na Hl. Stanicu.
tak myslím si že teoreticky by sa dalo aj 30TrG využiť na 203 a križovanie by bolo potom vyriešené...
by šli smeorm na stanicu ale odbočili by smer Koliba, opačný smer by ale musel prejsť nejako divne, keďže sa tam nedá odbočiť iba jedine zachádzkou cez stanicu
mi nenapadlo riešenie s využitím polovici cesty, pričom je totálne banálne riešenie
imho nebude nejaká výluka liniek 31/39/94 ?... lebo ako cez to priecestie chcú ísť letecky či ako?... tú 94 neviem ako by sa otáčala... 31/39 nie je problém až taký
Rozumiem tomu čo nám chceš vystvetliť a z tvojho pohľadu je to logické avšak aj tak by toto podľa mňa mal nejako upravovať zákon. Komické by bolo napríklad keby sa takýto trolejbus zrazil s autom napríklad niekde na Moste SNP. Keď sem prišli 25Tr tak chvíľku jazdili aj na Abus linkách kvôli meraniu spotreby. Teraz si predstav, že do teba narazí tento trolejbus v mieste kde nie je trolejové vedenie a do poistnej udalosti nahlásiš, že vozidlo nemalo EČV nakoľko to bol trolejbus. A vysvetluj poisťovni, že si sa zrazil s trolejbusom na Moste SNP. Druhá vec je aj to, že podľa mňa ak má vozidlo akýkoľvek voľný pohyb po ceste bez závislosti na trakcii, tak by jednoducho EČV malo mať. V iných krajinách som si všimol, že EČV majú aj klasické trolejbusy ktoré sú závislé od trakcie. To by tu nemuselo byť, lebo to nemá zmysel ale akonáhle to vie samovoľne( upozorňujem samovoľne nie na tyči ) jazdiť tak by to tie EČV malo mať.
Radar nie je zameraná na snímanie EČV, radar odfotí to čo je v jeho objektíve. Mnoho krát sa stane, že policajt odfotí auto idúce rýchlejšie ako smie tak, že na fotke nie je vidno EČV a vtedy je pokuta neplatná.
Diera v zákone je to vtedy, ak právny predpis neupravuje daný okruh situácii v spoločnosti. Dnes však právny predpis jasne ustanovuje, že trolejbus je podľa zákona o dráhach dráhovým vozidlom, určuje, ktorý orgán je príslušným schvaľovacím orgánom. Špekulácie a nejasnosti sa vyskutujú predovšetkým: 1) nepochopením podstaty zákona; 2) nechcením pochopiť podstatu zákona; 3) nesystematickým výkladom právnych predpisov.
Ak aplikujeme dôkaz vylúčením, tak ak to nie je trolejbus, potom to je autobus, schvaľoval by ho iný príslušný orgán a zároveň by nemohol jazdiť na dráhach, pretože by ho už neschvaľoval orgán príslušný pre dráhy. V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že to vozidlo je skonštruované ako trolejbus s agregátom, ktorý vyrába elektrický prúd pre elektromotor, ktorý následne poháňa vozidlo. Nie je dôležité skúmať, koľko percent času má nahodené palice na vedení a odtiaľ odberá prúd a koľko percent času odberá prúd z agregátu, ale, veľmi zjednodušene povedané, ak má raz palice na streche, slúžiace na ten konkrétny účel, potom je to na účely zákona považované za trolejbus. Nie je možné a žiaduce, aby jedno vozidlo schvaľovali dva orgány.
Nakoniec, čo sa týka pokút a objektívnej zodpovednosti, policajti v prípade pochybností môžu kontaktovať kompetentný orgán, ktorý vydal technický preukaz na dané evidenčné číslo, ale zase trolejbusov takéhoto typu na Slovensku nie je až toľko, aby nebolo zrejmé alebo inak zistiteľné, akému dopravcovi vozidlo patrí.
Ak je zapnutá, je tam príjemne. Len je zvláštne, že ešte aj na vozidlách elektrickej trakcie ju DPB zapína podľa uváženia neviem koho a nie podľa termostatu.
A vraj ju pri prejazde v mieste ovládania výhybiek musia vodiči vypínať.?
Jeden priklad: Predstavme si ze DPB s tym trolejbusom ide niekde do Spisskeho Podhradia a niekde tam bude radar fungujuci v ramci objektivnej zodpovednosti. Mas dokazovu fotografiu vozidla zo zadnej strany, ale ziadne ECV, len interne evidencne cislo DPB. Nie je tam ani ziadne oznacenie dopravcu. Ako sa tamojsi policajti dopatraju k tomu ze ten trolejbus tam doputoval z Bratislavy, aby bolo mozne ulozit pokutu?
Ja viem ze je to v zmysle zakona trolejbus a prave to povazujem za dieru v zakone Vozidlo ktore sa vie pohybovat aj mimo drahy by podla mna malo byt v pripade takej prevadzky povazovane za "bezne" motorove vozidlo a splnat vsetky nalezitosti. Lebo vo chvili ked je mimo drahy, tak prakticky ho nic neodlisuje od autobusu. To ze za urcitych okolnosti vie jazdit po drahe prakticky nic neznamena.
Konkretne pokial ide o ECV (SPZ uz par rokov v SR neexistuju :)), tak ich ucelom je jednoznacna identifikacia vozidla. Pri drahovych vozidlach je mozne ich nahradit internym cislom vozidla pretoze jazdia po drahe a teda ak jej prevadzkovatel zabezpeci unikatne oznacenie v ramci drahy, tak tym na akej drahe su, sa da lahko vozidlo jednoznacne identifikovat.
Vo chvili ked vozidlo jazdi mimo drahy tak toto odpada, kedze s tym vies ist kamkolvek. To potom mozme ECV zrusit aj autobusom.
Apropo, bolo by zaujimave keby niekto chcel s tymi trolejbusmi ist napr. do Rakuska, alebo Madarska
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider